
Tulipa sitten hankittua otsikonmukainen menopeli liikuttamaan perhettä.
Mittarissa lukemaa karvan päälle 351 000.
Eipä tässä esittäytymisessä juuri muuta, mutta tokihan ne pari pakollista kysymystä pitää aina esittää.
Öljythän tässä talven korvalla menee tietysti vaihtoon, mutta kun ei ole tietoa edellisen konerempan tarkasta ajankohdasta, niin kärsiiköhän sinne kunnon talvilitkut kaataa koneeseen (0W40), vai löydänkö kohta lätäkön auton alta? Remmit ja vesipumppu ovat uudenkarheita, mutta veikkaisin, ettei mitään sen radikaalimpaa ole lähivuosien aikana (siis koskaan) suoritettu.
Konehuone on puhdas (pesty) joten mitään vuotokohtia ei ollut havaittavissa. Aika näyttää jos niitä on.
Vähän samalla tuosta kylmällä käynnistelystä kyselisin, että kun ei ole sitä tolppaa tai webastoa, niin lähteekö yleisesti kuin palmun alta kovallakin pakkasella? Jos ei, niin millähän sitä varautuisi kylmän kelin ongelmiin näin hyvissä ajoin?
Kyseessä on ensimmäinen dieselini, eikä sitä kokemusta autoista muutenkaan Peugeot 405:sta ja ensiautonani toiminutta Sierraa, lukuun ottamatta ole. Näissä saikin kyllä sotkea välillä vähän sormiaan.

Pikkujutut on siis kutakuinkin hallussa, mutta käytännössä kaikenlainen oikea remppaaminen tulee tapahtumaan korjaamolla oman osaamattomuuden ja remppapaikan puutteen vuoksi.
edit.
Sellaista vielä, että kun pirssissä ei ole sitä manuskaa, niin mistähän sen voisi saada hankituksi?