Escort 1.3Gx -90 nykii ja sammahtelee
Lähetetty: 10 Loka 2010 09:00
Tervehdys
Kyse on kent konella varustetusta laittesta jossa jakajaton suorasytkä ESC vermeineen ja Weber 2V TLDM kaasutin käsirikastimella. Uskokaa tai älkää laitteella on nyt ajettu 49 tkm. Vika ilmaantui n. kuukausi sitten.
Vian kuvaus:
Lähdettäessä ajoon kylmällä koneella ryyppy päällä menee ok. Kun ryypyn ottaa pois alkaa esiintyä ensin pientä "hengettömyyttä" keskikierros -alueella. Kun ajoa jatketaan nykiminen lisääntyy ja esiintyy myös ns. potkaisuja satunnaisesti. Hana pohjassa sekä kiihdytyksissä toimii ok. Em. oireiden yhteydessä/ollesssa päällä auto ei käy myöskään tyhjäkäyntiä. Kun vika on päällä kierrokset seilaavat paikallaan käytettäessä ilman kuormaa +-500 RPM. Ryyppy ei vaikuta. Vika yleensä häviää kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen -> pelaa taas vähän aikaa. Käyttelin autoa pihalla tyhjäkäynnillä lämpimänä n. 15 min niin yhtäkkiä pysähtyi. Kun käynnisti taas OK.
Mitä tehty tähän mennessä:
Kaasutin puhdistettu 2 krt. (eka kerralla oli kohokamiossa "hiekkaa" vähän toka kerta ei löydöksiä)
Suuttimet irroitettu ja puhalleltu paineilmalla.
Tulpat ja ilman suodatin uudet.
ESC yksikkö vaihdettu romikselta ostettuun (Ei vaikutusta, vaihdoin takaisin auton alkuperäisen)
Tsekattu sytytysjärjestelmän liittimet ESC yksikkö sekä puola OK, YKK antrin liitintäkin heiluttelin -ei vaikutusta käyntiin.
Varmistettu tankin imulinjan aukiolo (paineilmaa tankin suuntaan)
Tutkittu alipaineletkut silmämääräisesti / paineistamalla ei vuotoja
Ajeltu tankin korkilla jossa ei tiivistettä (ei vaikuta)
Annettu jäänestoa sekä injektor cleaneria ajettu 1 tankillinen
Nyt otin VPoweria tankin täyteen
Pitääkö hankkia puolapaketti ja tulpanjohdot seuraavaksi vai mitä raati suosittaa?
Terv. Escotek
Kyse on kent konella varustetusta laittesta jossa jakajaton suorasytkä ESC vermeineen ja Weber 2V TLDM kaasutin käsirikastimella. Uskokaa tai älkää laitteella on nyt ajettu 49 tkm. Vika ilmaantui n. kuukausi sitten.
Vian kuvaus:
Lähdettäessä ajoon kylmällä koneella ryyppy päällä menee ok. Kun ryypyn ottaa pois alkaa esiintyä ensin pientä "hengettömyyttä" keskikierros -alueella. Kun ajoa jatketaan nykiminen lisääntyy ja esiintyy myös ns. potkaisuja satunnaisesti. Hana pohjassa sekä kiihdytyksissä toimii ok. Em. oireiden yhteydessä/ollesssa päällä auto ei käy myöskään tyhjäkäyntiä. Kun vika on päällä kierrokset seilaavat paikallaan käytettäessä ilman kuormaa +-500 RPM. Ryyppy ei vaikuta. Vika yleensä häviää kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen -> pelaa taas vähän aikaa. Käyttelin autoa pihalla tyhjäkäynnillä lämpimänä n. 15 min niin yhtäkkiä pysähtyi. Kun käynnisti taas OK.
Mitä tehty tähän mennessä:
Kaasutin puhdistettu 2 krt. (eka kerralla oli kohokamiossa "hiekkaa" vähän toka kerta ei löydöksiä)
Suuttimet irroitettu ja puhalleltu paineilmalla.
Tulpat ja ilman suodatin uudet.
ESC yksikkö vaihdettu romikselta ostettuun (Ei vaikutusta, vaihdoin takaisin auton alkuperäisen)
Tsekattu sytytysjärjestelmän liittimet ESC yksikkö sekä puola OK, YKK antrin liitintäkin heiluttelin -ei vaikutusta käyntiin.
Varmistettu tankin imulinjan aukiolo (paineilmaa tankin suuntaan)
Tutkittu alipaineletkut silmämääräisesti / paineistamalla ei vuotoja
Ajeltu tankin korkilla jossa ei tiivistettä (ei vaikuta)
Annettu jäänestoa sekä injektor cleaneria ajettu 1 tankillinen
Nyt otin VPoweria tankin täyteen
Pitääkö hankkia puolapaketti ja tulpanjohdot seuraavaksi vai mitä raati suosittaa?
Terv. Escotek