Sivu 1/1
OHC TURBO
Lähetetty: 07 Loka 2010 23:27
Kirjoittaja Nizex
Eli hommasin tossa itelle sierran vm.86 ja ois tarkotus turbottaa. Kone on 2.0 ohc 205 lohko ei kantta. Tarkoitus olisi saaha ajuun ensi kesäksi eli aikaa on

Pudjetti ois semmonen järkevä ja tehoa hakisin 170-250hv. Eli ensinnäkin kumpikansi 2.0 vai 1.6? ja mitä nyt ylipäätässäkkin pitäs laittaa? Ahdinta olen harkinnu garret TO4

Vähän apuja eka turbo projektiin

ja kadulle on siekki menossa
Re: OHC TURBO
Lähetetty: 08 Loka 2010 16:50
Kirjoittaja Nizex
no elekee sitte kertoko
Re: OHC TURBO
Lähetetty: 08 Loka 2010 18:18
Kirjoittaja Posmo
Kanneksi 2.0, joku virinokka, esim Bf134, Megasquirt ja garret t3, niin pääset noihin tehoihin. T4 on turhan iso alle 300 hv koneisiin.
EDIT:
No kai sitä voi vähän pidempääkin selostusta laittaa, vaikka haulla tästä aiheesta löytyy pirusti tietoa.
Eli itse lähtisin ajattelemaan näin:
-2.0 Sierran kansi, josta kanavia vähän avarrettu, ja nokka vaihdettu johonkin "katu" virinokkaan, esim nämä Burtonin Bf ja FR sarjan "miedohkot" nokat. Palotiloja kannattaa vielä lisäksi vähän kairata, niin saattaa puristukset laskea jonkun verran
-Alakerta menee vakiona vielä alle 0.7-0.8 barin paineilla suht luotettavasti kunhan moottorinohjaus on reilassa. Vakio 2.0 OHC puristussuhde on 9.2:1, jota voi toki laskea esim sorvaamalla männistä vähän pois, tai yll'mainitulla palotilojen muokkauksella, niin tulee vielä hieman lisää luotettavuutta.
-Moottorinohjaukseksi megasquirt, tai muu LUOTETTAVA systeemi. Vakio alakerralla saisi säädöt olla kunnossa, että pysyy kone nipussa. Ohjeita tähän löytyy enemmän finsquirtin foorumeilta.
-Suuttimiksi jotkut <300cc/min, riittää noille kohdetehoille
-Ahtimeksi Garret t25-t3 kokoinen hyrrä. Siivet noin 40-40 --- 50-55 imu/pako. Sen isompaa ei tarvitse 250hp tehoille, ja saattaa jopa herätä säädyllisesti. Pakosarjaksi itsehitsattu vesijohtokäyristä (ota yhteyttä yv:llä jos on tarvetta t25 laipalla olevalle turbosarjalle)
-Pakoputki 2.5 tuumaa.
-Ja kannattaa pitää mielessä, että Sierraa turbottaessa tarvii V6 tai ABS -Sierran jarrut.
Re: OHC TURBO
Lähetetty: 08 Loka 2010 19:22
Kirjoittaja Aksu
4wd cossun männät,veivit ahdin(vaikka ruiskukin viellä),vakio nokka,kanavat tehty niin 250 menee rikki.Ehkä vakio kannella (is) 1,5bar just sais 250 aikaan.
Vakio nokalla ite penkissä 330 ottanut, alle 250 ihan turha vaihtaa jos ei ole pilalla.Kansi on SE JUTTU joka pitää tehdä.
Itellä kiukkuisin kone jonka koskaan tehnyt niin oli pakoillaan 2L kaasarikoneen vakio nokka.
Joku volvon R-sarjan ahdin olis varmaan myös vaihtoehto.
Re: OHC TURBO
Lähetetty: 08 Loka 2010 22:39
Kirjoittaja emax
OT: pitäisköhan tästäkin aiheesta tehdä sticky, jonne sitten kerääntyisi tätä turbo tietoa.
Re: OHC TURBO
Lähetetty: 10 Loka 2010 17:37
Kirjoittaja Nizex
Okei!

Hyvää tietoo! Mistäs osia ja millä hinta haitarilla noi on?

Uutta vai käytettyä?

Re: OHC TURBO
Lähetetty: 10 Loka 2010 19:11
Kirjoittaja Nizex
Okei... Nyt tuli hommattua 2l is moottori johtosarjoineen ja boxseineen..onko tuo nyt helpompi turbottaa?

Toi aikasempihan oli ohc kaasari..
Re: OHC TURBO
Lähetetty: 11 Loka 2010 05:54
Kirjoittaja riesa-reising
emax kirjoitti:OT: pitäisköhan tästäkin aiheesta tehdä sticky, jonne sitten kerääntyisi tätä turbo tietoa.
kannatetaan..kuitenkin kysellään aina vähänväliä ja varsinki jos ei heti ekalla sivulla vastausta

Re: OHC TURBO
Lähetetty: 12 Loka 2010 14:05
Kirjoittaja Posmo
riesa-reising kirjoitti:kannatetaan..kuitenkin kysellään aina vähänväliä ja varsinki jos ei heti ekalla sivulla vastausta

Kyllä toi on ihan kannattamisen arvoinen idea. Kertyy sitten kaikki tieto YHTEEN paikkaan. Monesti täällä myös huudellaan, että haulla löytyy vaikka kuinka tietoa OHC turbottamisesta, mutta ei sitä nyt oikeasti NIIN paljon löydy, ettei kysymyksiä jäisi yhtään ilmaan.
Kukas guru ottaa vastuun tuollaisen säikeen luomisesta?
