Sivu 1/1

Madallettu Sierra 2.9i -89, mitkä iskarit?

Lähetetty: 25 Loka 2005 18:40
Kirjoittaja p7_man
Päivää kaikille! :-) Oon ollu täällä joskus aiemminkin, mutta tunnukset näemmä vanhentuneet niin rekisteröidyin nyt sitten uudestaan. Juu, elikkä palasin juuri Saksasta tällaisen takavetoisen Sierran kanssa:

Kuva

Tehtiin parin kaverin kaa sellainen pikainen hakureissu ja palattiin sitten autolla Via Balticaa pitkin. Eli nyt olisi sitten iskunvaimentimet uusilla.. ainakin tuntuisi siltä, kun kerta kolahtelee pikku kuopista hiljaisessa(kin) vauhdissa. Jotta nyt maahantuontikatsastus ei jäisi ainakaan nuista iskareista kiinni, niin aattelin vaihtaa uudet ennen katsastusta. Autoa on siis madallettu tuo 35mm. Ilmoituksessa lukee että "RS Dämpfer ca. 35 mm tiefer" eli kaiketi on ihan virallinen madallus-zydeemi kun kerta on aidot Ford RS spoileripakettikin laitettu. Autolla on ollut kaksi omistajaa ennen minua, ja myyjä oli ostanut auton tällaisenaan kaksi vuotta sitten alkup. omistajalta. Koska en (vielä) ymmärrä näistä madallussysteemeistä höykäsenpöläystäkään, niin päätin turvautua teidän asiantuntemukseenne; millaiset iskunvaimentimet tähän ostan? Käypikö normaalit Sierran iskarit vai pitääkö olla jotain lyhyempää rs-mallia? :-/ Mistä niitä saa? Höhö. Kiitos. Kiva auto on ajaa.

Kilometrin mittainen linkki sovitettu näyttöön sopivaksi. -ylläpito-

Joo, kiitosta ylläpidolle.. :-)

Lähetetty: 25 Loka 2005 22:23
Kirjoittaja lalli69
Noin miedolla madalluksella pärjää normaali-iskareilla.
Ja niitä saa vaikka mistä. :wink:
Kolahtelu tuskin johtuu iskareista, vaan entisistä puslista, koiranluista...

Lähetetty: 25 Loka 2005 22:29
Kirjoittaja p7_man
Ai jaa, joojoo.. No kiva että vakioiskareillahin toimii kaiketi tarvittaessa. Vai mieto!? Eihän tuo enää vois milliikään matalampi olla.. ;-P

Lähetetty: 25 Loka 2005 22:34
Kirjoittaja lalli69
Renkaan ja kaaren väliin mahtuu vielä pää, joten on se aika mieto. :wink:

Tämä ei ole enää mieto.

Lähetetty: 26 Loka 2005 12:06
Kirjoittaja p7_man
Höhöhö, aika lysyssä on perä juu.. Vai koiranluita? Pittääpä kahtoo jos sieltä jonkin koiran maalliset jäännökset löytyisi, ei kyllä huomattu että oltas yhdenkään eläimen yli ajettu (paitsi muutaman sammakon, mutta kun niitä oli niin paljon ettei pystyny väistelemään vaikka noinkin matala ja näppärästi kääntyilevä auto oli käytössä;-P)

Lähetetty: 26 Loka 2005 16:52
Kirjoittaja Kessi
Perus iskarit toimmi kyllä, mut jos haluaa panostaa "laatuun", eikä hinnalla väliä, niin kannattaa kysellä esim.koni, spax, bilstein jne. , ja mainita kaupassa tuo n.-40mm madallus :wink: ... Kolahduksesta senverran, et voi johtua juurikin löysistä etupään puslista... Kannattaa tarkastaa varsinkin kallistuksenvakaajan ja rungon väliset puslat ja samalla sitten toki tukivarsien sisemmät ja uloimmat puslat :wink: ....

Lähetetty: 26 Loka 2005 17:40
Kirjoittaja Jaakko85
Olisikohan etutukivarren-kallistuksenvakaajan puslat finaalissa ? Jos kolahduksia kuuluu kun ajaa esim korokkeesta tai montusta. Ilmenee myös käsin rengasta taaksepäin repiessä auton pituussuuntaan nähden. Uudet hd puslat maksaa jotaan 13€, mutta p.uretaaniset saattaisi olla ehkä parempi vaihtoehto.

Iskareita ostaessa pitää tietysti sanoa että auto on kuuvetosella koska jos perus sierran iskarit (vajaamoottorisen) iskarit laittaa niin voi olla ettei tule toimimaan koska keula on tuossa sun sierrassa melkolailla painavampi kuin tavallisessa sierrassa (esim 2litrasessa).

p.s. On kyllä hienokuntoinen sierra.

Lähetetty: 26 Loka 2005 20:24
Kirjoittaja p7_man
Jaakko85 kirjoitti:p.s. On kyllä hienokuntoinen sierra.
No kiitos kiitos, ja nuo on vielä aika huonoja kuvia siitä, se on kyllä mageee!! :-P

p.s. Älkää muutkaan suotta säästelkö kehujanne, kiitos ;-D

Lähetetty: 31 Loka 2005 12:21
Kirjoittaja p7_man
No niin, kävin sitten koittamassa onneani eli hakemassa vikalistan (maahantuonti)katsastuksessa. Mistään välyksistä pyöräntuennassa tms. ei tullut sanomista, eikä myöskään toimimattomasta pissapojasta. Sen sijaan toiselta puolelta toimimaton käsijarru huomattiin, sekä apukuskin puolella sisähelman takaosassa ollut ruostevaurio eli reikä. Muutoin kehu hyvässä kunnossa olevan ;-) Eikun sitten vaan paikkaa hitsaamaan ja käsijarrua roplaamaan niin jos se siitä.

Lähetetty: 31 Loka 2005 12:43
Kirjoittaja Jaakko85
p7_man kirjoitti:No niin, kävin sitten koittamassa onneani eli hakemassa vikalistan (maahantuonti)katsastuksessa. Mistään välyksistä pyöräntuennassa tms. ei tullut sanomista, eikä myöskään toimimattomasta pissapojasta. Sen sijaan toiselta puolelta toimimaton käsijarru huomattiin, sekä apukuskin puolella sisähelman takaosassa ollut ruostevaurio eli reikä. Muutoin kehu hyvässä kunnossa olevan ;-) Eikun sitten vaan paikkaa hitsaamaan ja käsijarrua roplaamaan niin jos se siitä.
Niin juu ei ne välttämättä huomaakaan niitä välyksiä, mulla oli viimekerralla edestä toinen pusla ihan finaalissa ym vikaa läpi meni kuitenkin.

Lähetetty: 31 Loka 2005 13:01
Kirjoittaja p7_man
Joo, meinsinhan mää jo vaihtaa sen tukivarren ja vakaajatangon välisen puslan, vaan kun oli niin tiukassa olevan ja myöskin hyväkuntoisen näköinen niin en viittinykkää. Pittää ajella vaan tasasilla teillä niin ei kolahtele ;-) Itseasiassa.. nythän mää hokasin.. se apukuskin puoleinen kulma josta se lievä kolahtelu kuuluu.. se kulmahan tuntuu paineltaessa huomattavasti jäykemmältä kuin kuskinpuoleinen.. liittyisikö iskunvaimennuksen säätöihin, kun nääs tänään löysin hanskalokerosta semmosen Ford RS -säätönupin ja myöskin ohjeet miten sillä voi säätää alustan jäkkyyttä iskareitten päästä kääntällä.. jospa se puoli on eri säädöissä kuin toinen ja siks kolahtelee kun on niin jäykkä :-/ Pittääpä käännellä niitä nuppiloita :shock:

Lähetetty: 31 Loka 2005 15:04
Kirjoittaja lalli69
Voihan se iskari olla yläpäästä löysälläkin.