escort cvh ampuu putkeen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

escort cvh ampuu putkeen

Viesti Kirjoittaja late »

Elikkäs otsikon mukainen escortti ampuu putkeen ku painaa kaasua,mutta kun pari kertaa painoi kaasua niin tuntui loppuvan.lisäksi muita "oireita" on melko korkea tyhjäkäynti ainakin kylmällä koneella ~1200rmp kun ostettaessa se oli ~800 rmp,myös kone tärisee melkoisen paljon kylmänä.
nämä asit siis tapahtuvat kylmänä eli onko ihan normaali että kylmänä tapahtuu?
mistähän kyseiset asiat voisivat johtua?putkeen ampumistakaan ei ole ennen tapahtunut.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

no jos sulla on ryyppy siinä vekottimessa niin ei ole normaalia että on 1200rpm.. pitäisi olla enemmän lähempänä 2000rpm.. jos ampuu putkeen niin niin syitä voi olla monia, mutta minä menisin ja vaihtaisin tulpat ja ilmanputsarin heti ensi töikseni. ja jos ei auta niin sitten suuntaisin säätämään kaasarin.

kettu kuittaa. :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos tosiaan putkea paukuttaa niin yleensä vika kipinässä. Vanha konsti herättää huomiota kun katkaisee täydestä vauhdista virrat hetkeksi ja taas takasin, hyvin yleensä paukkuu, katillista ei oikeen uskalla! 8)
Kyllähän kiekkojen pitää olla kylmänä yli tonnin jos kaikki OK, ruiskuissa jotain 1100-1200, kaasareissa jotain 2000! :roll: Onhan tuohon poikkeuksiakin, varsinkin 1-pisteruiskut, ovat lähempänä kaasaria! 8)
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

mjoo,tulpat oli aikas uuden näköiset kun kesällä mittasin puristukset.
Tosta tyhjäkäynnistä unohdin sanoa että vaeltaa melkoisesti ja meinaa välillä jopa sammua.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

late kirjoitti:mjoo,tulpat oli aikas uuden näköiset kun kesällä mittasin puristukset.
Tosta tyhjäkäynnistä unohdin sanoa että vaeltaa melkoisesti ja meinaa välillä jopa sammua.
Uuden näköiset. Kuulostipas hyvältä. :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tulpathan yleensä oireilee niin, että ei tahdo käynnistyä tai sitten pätkii kun kiihdyttää? 8) Kyllä viittais imuun, jakajaan tai imuilmavuotoon, jos kerta tulpat "nätin näköiset"! :roll:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Mutta jos niin paljon vuotaa ilmaa että haittaa käyntiä reilummin niin kyllä tulpatkin alkaa aika valkoiset olla

Hyvänvärisethän ne ovat silloin kun se keskiosa on sellainen maitokahvinruskea
Olettaen tietysti että tulpat on oikean arvoiset
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

joo.tarkistin tulpat aika mustannäköset ne olivat,sellainen juttu kyllä oli että 1 ja 2 sylinterin tulppien sivuelektronit olivat valkeat tai sellaiset metallinväriset,3 ja 4 sylinterin tulpat olivatkin sitten melko mustat ja 4 sylinterin tulpassa oli jotain sontaa,ei kuitenkaan mielestäni nokipiikkiä.
Vastaa Viestiin