Samiset kirjoitti:nyt ei tullut kyllä keneltäkään oikein suoraa ja varmaa vastausta onko dieselkoneessa ketju.

1.4L chain-cam Duratec 80PS, Euro 3&4, 159g/km CO2, 42.7mpg combined, 101mph, 0-60 13.8 secs.
1.6L chain-cam Duratec 100PS, Euro 3&4, 161g/km CO2, 42.2mpg combined, 111mph, 0-60 11.6 secs.
1.6L chain-cam Duratec 100PS AUTO, Euro 4, 180g/km CO2, 36.9mpg combined, 106mph, 0-60 13.3 secs
1.6L belt-cam Duratec Ti-VCT (variable valve timing) 115PS, Euro 4, 155g/km, 43.8mpg combined, 117mph, 0-60 10.5 secs
2.0L chain-cam Duratec 145PS, Euro 3&4, 170g/km CO2, 39.8mpg combined, 127mph, 0-60 8.9 secs
1.6L belt + chain cam Duratorq TDCi 109PS, Euro 3&4, 127g/km CO2, 58.9mpg combined, 116mph, 0-60 10.6 secs
1.6L belt + chain cam Duratorq TDCi 109PS CVT Auto, Euro 3, 146g/km CO2, 51.0mpg combined, 113mph, 0-60 11.2 secs
2.0L belt + chain cam Duratorq TDCi 136PS, Euro 3&4, 148g/km CO2, 51.4mpg combined, 125mph, 0-60 9.0 seconds.
"chain cam" = ketju nokka-akseli, niin luulenpa kyllä että nokka-akselin "hihnana" toimii ketju.
mutta mitä enemmän lukee noita ulkolaisia foorumeita nii sitä epämääräisemmäks käy nämä käsitykset
"My son bought a 1.6 tdci c max from a car sales supermarket , and was told it had a timing chain , but now the ford dealer tells hi it has a belt "
Posted: 31 March 2010 at 1:29pm
partsforallcars.com-sivustoilla myydään pelkästään DOHC-koneisiin C-maxeihin hihnoja, eli voisi päätellä taas kerran ketjun olevan sun auton nokassa.
No mitä tässä turhia mennä arpomaan epävarmoja vastauksia, meneppäs fordin tiskille huoltokirjan kanssa kysäseen että paljon maksaa Ford C-max 1.6TDCi:iin hihnan vaihto ja koska se olisi ajankohtainen sun autolles, mikäli tiskin takaa tulee tietoa tarkemmin ajankohdasta ja hinnasta niin voit päätellä että siinä on se hihna, tai sitten ne sanoo sulle et ketjulla se pelittää. Siinä on sulle 100% varma ja vieläpä ilmainen tieto kun toteat "mahdollisesti palaavas asiaan". Eikä maksa euroakaan!
