Sivu 1/1
Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 26 Syys 2010 20:24
Kirjoittaja Ralli doch
Kyseessä siis 2,0 dohc ja mistä ottaa signaali kierrosluku mittarille. Puolan miinusta on kokeiltu ja toimii vanhan mallisilla mittareilla. Mutta nyt uudella ag:n mittarilla näyttää puolan maasta vain 3000rpm ja silloin jo rajoitin paukkuu. Sylintereiden määrä säädetty oikein jne. Täytyykö signaali siis ottaa moottorin ohjaus boxilta? Ja mikähän johto siellä mahtaa olla oikea? Autossa ei ole siis ollut kieppikelloa uutena mittaristossa. Ja mittarikin siis on ehjä,kokeiltu toisessa autossa.

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 26 Syys 2010 20:52
Kirjoittaja duckworth
Kammenkulmaanturilta se auto kierrossignaalin saa, kuin myös mittari
(joko sinivihreä tai sinikeltainen, riippuen kumpi noista johdoista on boksille palaava piuha)
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 26 Syys 2010 23:14
Kirjoittaja Ralli doch
Onko kellään pinni karttaa tuohon ecuun, siitähän sen näkisi varmaksi

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 27 Syys 2010 11:25
Kirjoittaja duckworth
Ralli doch kirjoitti:Onko kellään pinni karttaa tuohon ecuun, siitähän sen näkisi varmaksi

Pinnien mukaan 55 nastasta lähtee ja palaa 56 nastaan, sinivihreä siis.
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 27 Syys 2010 14:27
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Kannanpa kyseenalaisen korteni kekoon,
mulla on 1.6 cvh-sierra jossa oli
mittaristossa kello,ja otin 2.0 doch-rieskasta siihen
mittariston jossa on kiekkamittari.
Mittariston takana oli kellolle erillinen johto valkosella kuorella
jonka kyljessä niputettu vihreä johto irrallaan
ja se oli sitten kiekkamittarille kun huvikseni kokeilin
mitä tapahtuu vaihtamalla sen johdon.
Olisko sitten dohc-sähköt vastaavasti laitettu?
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 27 Syys 2010 17:59
Kirjoittaja Ralli doch
Nyt on boxilta kokeiltu sinivihreä ja sinikeltainen. Ei minkäänlaista eloa mittarissa. Näihin johtoihin tulee kumpaankin 4,2v jännitettä. Lisää hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Mutta joku johtohan sieltä boxilta pitäisi kai lähteä myös mittariston taakse? mikä?
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 27 Syys 2010 21:37
Kirjoittaja duckworth
Kuten Taunus/Sierra tuossa mainitsi, niin kaavion mukaan vihreä johto tulee alkuperäiselle kiekkamittarille. Kun tuota johtoa seuraa, se johtaa sytkäboksiin (4 pinniä) ja sinne puolanmiinukseen, mutta puolan ja mittarin välillä on häriönpoistin. Mittarin ei tule heti puolanmiinukseen.
(kammenkulmajuttua muistelin oohoocee pohjalta...)
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 28 Syys 2010 22:51
Kirjoittaja Ralli doch
Nyt purettu mittaristo irti ja ainakaan tässä autossa sinne ei tule edes alkuperäiselle kieppikellolle johtoa. missä sytkäpoksi sijaitsee jos sieltä saisin signaalin.

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 29 Syys 2010 03:42
Kirjoittaja GeeTee-
Miksei siitä puolan vihreältä tuleva signaali näyttäisi oikein? Tuosta kait se yleensä otetaan? Olisko se mahdottomuus, että olis mittari särki..
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 29 Syys 2010 10:16
Kirjoittaja Ralli doch
Tämä mittari ei toimi puolan miinuksesta. Kaikissa muissa autoissa missä olen mittaria testannut niin pelittänyt eculta otetulla signaalilla moitteetta. Tää sierra onkin näköjään juttu erikseen

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Lähetetty: 29 Syys 2010 11:42
Kirjoittaja duckworth
Ralli doch kirjoitti: missä sytkäpoksi sijaitsee jos sieltä saisin signaalin.

Ja johtoja seuraamalla tämä ei toki selviä...
