Sivu 1/1

Ka 97 puhallin

Lähetetty: 20 Syys 2010 21:19
Kirjoittaja scubari
Eli tollannen kinneri tuli hommattua ;)
Muuten kelpo peli mutta puhallin reistailee..
Löytyi muutama viesti aiheesta, mutta niissä oli vähän huonosti selitetty lääke vaivaan :roll:

Eli mulla ei toimi puhallin ollenkaan..myyjän mukaan sillointällöin on toiminut ja sit taas ei??
Olisko moottori sökö? jos on, mistä löytyy puhaltimen moottori? irroitus/korjaus?
Etuvastus menny? Mistä löytyy etuvastus? pitääkö uusia? mistä löytyy, paljon maksaa?
Muita mahdollisia syitä toimimattomuuteen?

Apuja otetaan vastaan :mrgreen:

Mikko

Re: Ka 97 puhallin

Lähetetty: 22 Syys 2010 11:11
Kirjoittaja jonmay
mulla samaa vikaa tosin mondeossa.. vaihdoin puhaltimen moottorin eikä auttanut asiaan.. moottoreita saa foordilta tosin sikahintainen omaan autoon ainekin, motonetistä saa myös mutta itse hommasin moottorin autosähkö liikkeestä ja köyhdyin 110euroa... mulla moottori oli vänkärin jalkopäässä eli itse vaihtoon ei mennyt kuin 2min, mutta en ole varma missä se sun autossa sijaitsee.. ei muuta kuin onnea vian selvittämiseen.. :D

Re: Ka 97 puhallin

Lähetetty: 22 Syys 2010 17:44
Kirjoittaja scubari
jees..
Löytyihan se 8)

Eli Ka sisätilan lämppärin moottorin purku;

Konepellin alta apparin puolelta,
- tuulilasinpyyhkijä pois
- muvihärpäke tuulilasin alareunasta pois, siis apparin puolikas
- ohjaustehostimen säiliö irti, kiinni 1 ruuvilla
- semmoinen "väliseinä" tms. joka siinä raitisilmasuodattimen kotelon edessä, kannattaa irroittaa reunasta muutama ruuvi, et saa vähän lisää tilaa suodatinkotelon poistamiseen.
- raitisilmasuodattimen kotelo pois, on aika ahdas, jos onnistuu irroittaa, niin kotelon kansi lähtee erikseen irti..on kiinni 4 ruuvilla kotelon kannen alareunasta. Ite "revin" väkivaltaa käyttäen pois.
Kasatessa kannattaa laittaa kotelo takaisin kahdessa osassa.
- sieltä alta moottorin suojakotelon kansi irti, kiinni 2 ruuvilla
- moottorin kiinnike irti, 2 ruuvia

Nyt onkin moottori sit irti, vielä piuhasta liitin auki (apukuskin jalkatilassa), ja moottorin voi poistaa.
Kannattaa vaikka kokeilla moottorin toimivuus esim. auton akusta jollain johdonpätkillä.

purku+kasaus meni n. 1,5h

Esivastus löytyy apukuskin jalkatilasta tuloilmankanavan kyljestä.
On helppo irroittaa ja vaihtaa. Näkyy jalkatilassa siellä yläreunassa..kaksi johtoa menee sisään suorakaiteen muotoiseen muovilevyyn, joka kiinni yhdellä ruuvilla. Uusi esivastus esim. motonetistä 16,50e.

Mulla oli polttanut esivastuksen ja samalla moottorille menevä liitin oli kärähtänyt oikariin.Ne kun vaihtoi niin taas toimii :D ...ainakin toistaiseksi :lol:

Mikko

Re: Ka 97 puhallin

Lähetetty: 20 Tammi 2013 14:26
Kirjoittaja pehmari
Ostin tuossa talviautoksi -98 Ka:n ja heti alkoi pienet ongelmat, eli ensin puhallin toimi 0,1,2 ja 4 asennoissa, mutta ei ollenkaan 3:lla. Nyt kovilla pakkasilla lopetti kokonaan toiminnan. Esivastus ei taida olla ongelmana, enkä ole kylmällä ehtinyt tutkia enempää. Voikosiko puhallin olla kaput?

Muok: Johtoja ja liitin sulanu, vastukset ja muut kunnossa, nyt toimii taas :D

Re: Ka 97 puhallin

Lähetetty: 06 Joulu 2013 16:03
Kirjoittaja kaapo 97
Ittellä sama vika,tänään vaihdoin uuden puhallinmoottorin ja vastuksen -97 kaapoon,3 asento ei edelleenkään pelitä kun suunnilleen 1 nopeudella.

Re: Ka 97 puhallin

Lähetetty: 23 Huhti 2014 13:07
Kirjoittaja DjMokkis
Moi,

Itsellä sama ongelma -97 Ka:n kanssa, tuli esivastuskin vaihdettua mutta puhallin ei silti pelannut, tökkäsin hiukan johtoja ja alkoi pelittämään, mutta veti oikariin ja pisti käryt kabiiniin... Irroitin liittimen esivastuksesta ja huomasin että liitin oli osin sulanut oikarin johdosta. Mistähän tuollaisen esivastuksen johtoliittimen saisi hommattua uutena tai jos jollakin löytyy ehjä käytettynä?? Vai oletteko korvanneet hajonneen liittimen ihan jollain apico-liittimillä? Mitä ilmeisemmin vika korjaantuisi liittimen uusimisella.

henrik.fellman(miymöy)pp.phnet.fi