Sivu 1/1
Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 19 Syys 2010 12:48
Kirjoittaja Pasi8D
Noniin.Eli olen nyt hetkenaikaa tässä seuraillut sierrani "käytöstä" ja huomannut seuraavia vikoja/ominaisuuksia:
-Kadottaa jäähdytinnesteitä,välissä haisee sisälle asti jäähdytinneste
-Moottorin lämpötila "seilaa" eli yleensä se pysyy siinä "NORM" asteikolla tossa R ja R/O puolessavälissä,mutta yhtäkkiä tiputtaa tonne M kohdillekin ja hetkenpäästä taas nousee tonne R:än kohdille
-Lämppäri ei puhalla sisälle lämmintä ollenkaa,ei kesällä eikä talvella
Eli,kertooko nämä suoraan jostain vakavasta viasta,vai onko nämä "ominaisuuksia" ja löytyykö keneltäkään minkäännäköisiä ratkaisuja kyseisiin asioihin? Vai kannattaako vaan viedä auto suoraan tutulle autokorjaajalle ja käskeä tutkimaan?
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 19 Syys 2010 13:10
Kirjoittaja Jontsu
Aika vahvasti näyttäs nuo merkit, että sylinterikansi olisi halki ja/tai kannentiiviste palanut. Tuo on tyyppivika juuri näissä tuo kannenhalkeaminen jos auto on esimerkiksi joskus päässyt keittämään. Toki se saattaa haljeta ilman keittämistäkin.
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 19 Syys 2010 15:57
Kirjoittaja Pasi8D
Muistinkin lukeneeni jotain tuontapaista jostain... Mahtaako olla kallis lähteä remontoimaan?
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 19 Syys 2010 16:09
Kirjoittaja K A R I
Maksaahan se ehijä kansi tieten ja siihen tiivisteet ja sen semmoset ni 100-350 euron välliin riippuu alakaaako samalla jakopäätä remontoimaan ja toden näkösesti lämppärin kenno paukahtanu samala siitä. Mätönetistä saa alumiini kennon kait vielä 60euroon ja parempi kupari kenno taitaa jo maksaa 130euroa eri kaupasa mut voin sanoa että ei palele talavela ku sen heittää:lol:
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 23 Syys 2010 21:31
Kirjoittaja karij
monasti lämpötila-anturi rikki (se tappi johon johto tulee, liikkuu irtonaisena hieman = rikki)ja se heiluttelee mittarilukemaa ylös alas ja haju tulee vuotavasta lämppäristä ja lattian kautta hävii nestettä helpostikin litra pari. jos ei kerta kaasutellessa kupli paisuntasäiliöön niin kannattaa katsoa nuo em. asiat niin välttyy aukomasta konetta, ehkä ehkä ei
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 26 Syys 2010 18:38
Kirjoittaja choesos
oisko teillä tietoa että misä ois vika jonkun aikaa toimii tyhjä käynillä ja sit kun ajan hallista ulos auton niin yritän lähteä eteen päin ajamaan niin ei ota kierroksia ja nykii. oisko bensan saannissa kovemmilla kieroksilla vika vai missä vika??
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 27 Syys 2010 20:13
Kirjoittaja Pasi8D
Itellä teki tota samaa kun oli Sierra yhdenyön lämpimässä tallissa...Hetken kaasuttelu paikallaan autto asiaan, nyt kotona taas auto ulkona yöt, ei mitään ongelmaa.
Miten tuosta helpoiten voisi varmistua että onko se sylinterinkansi halki vai tiivisteet mennyt?
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 27 Syys 2010 20:32
Kirjoittaja emax
Aukaise pasuntasäiliön korkki ja laita auto käyntiin. Jos paisuntasäiliöön alkaa tulla kuplia, tai sieltä lentää vetet heti pihalle, niin jommas kummas on vikaa, eli kansi irti joka tapauksessa.
Jos kannessa näkyy imu- ja pakoventtiilin välissä halkeama niin 99% varmuudella se halkeama on veteen asti. Halkee yleensä 3 tai 2 sylinteristä. Jos haluaa täyden varmuuden niin sitten kansi johonkin moottorikoneistamoon koeponnistettavaksi (vanha tiiviste myös mukaan). Maksaa jotain 50e-100e väliltä.
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 28 Syys 2010 19:42
Kirjoittaja Pasi8D
Eipä pulputellut paisuntasäiliö, ohjaustehostimennesteen säiliössä kyllä pulputteli oikeenkin mukavasti.Onko tämä ihan normaalia?
Täytyypi varmaan napata kansi ja tiiviste matkaan ja mennä koeponnistuttamaan se...
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 28 Syys 2010 19:58
Kirjoittaja anon
Olisko mahdollista, että lämppärin kenno olis tukossa ja vuotaisi?
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 29 Syys 2010 19:43
Kirjoittaja Pasi8D
Otan auton luultavasti nyt viikonloppuna tarkempaan syyniin,katotaan mitä löytyy...Toivottavasti selviäis vaan pienellä ja halvalla hommalla

Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 16 Loka 2010 14:06
Kirjoittaja Pasi8D
Eli,vähän lisäinfoa.
Sierra oli viikonloppuna tutulla autokorjaajalla, kansi ei ole halki,eikä lämppärin kenno tukossa. Eli vaihtoehdoiksi jää vesipumpun ja termostaatin vaihtaminen. Kuulemma näissä vesipumpuissa semmosta että kun kuluu tarpeeks niin jaksaa kyllä moottorin lämpötilan pitää normaalissa muttei jaksa lämppärin kennolle asti lykätä lämmintä. No,motonetistä kattelin ni vesipumppu oli 36€ paikkeilla ja termostaattikin tais olla alle 10€.
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 16 Loka 2010 16:38
Kirjoittaja emax
Kun nesteiden kanssa jokatapauksessa joudut läträämään niin korvaa flektin anturi tällä
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/133796/0
Tuo pyörittää niitä puhaltimia vähä useammin niin ei pääse jumiutumaan. Ja tarkista muutenkin että ne letit pyörii hyvin.
Suurin syy kansien halkeilemiseen on flektien toimimattomuus.
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 16 Loka 2010 17:40
Kirjoittaja Foordson
Itsekin hommasin tuollaisen, ensimmäinen flekti lähtee pyörimään kun lämpömittari on puolessa välissä. Aiemmin vaihdoin jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen, siis sen josta menee tieto mittarille, mittari näytti lämpöjä liikaa.
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 08 Elo 2012 14:05
Kirjoittaja Lauri156
Puolessa välissä jo?? Mulla lähti vasta jossain N tai O kohalla eka pyörii...onkoha mittariston lämpöanturi rikki..
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 08 Elo 2012 21:51
Kirjoittaja tapio a
Mitkäs anturit sulla lauri on? Dochin vai TD:n ? Eikö dochin eka flekti ala pyörimään juuri N kohdalla vakioanturilla ja TD:n flektianturilla aikaisemmin? Eli mittari voi näyttää aivan oikein.
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 09 Elo 2012 08:59
Kirjoittaja Lauri156
Oon kans nimenomaan ostanut jo viimekesänä nimenomaan sen TD:n anturin. Sillonku se alko pyörittää ropellia ni se ei ees lopettanu pyörimistä ennenku laitto lämmöt huutaa täysille tai lähti autolla liikkeelle.
Tosin selvis taas minkätakii ei ollu hetkeen toiminu ollenka. Oli päässy flektin johto tippuu kiinikkeistää ja apulaitehihna oli sahannu sitä aika hyvi...

onneks on toinen johto varaosa autosta tallella. Eilen hain uuden termostaatin ja lämpömittarin anturin varmuuden vuoks ku ei nuo kuitenka paljoa maksa. Perjantaina sitte vaihtelee ne ja uudet nesteet ja koittaa ilmauksen saada onnistuu..
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 13 Elo 2012 15:37
Kirjoittaja V.Helminen
Kuinka vaihtotyö onnistui?Millaiset vaikutukset?
Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 13 Elo 2012 16:13
Kirjoittaja Lauri156
Jooh elikkäs vaihto onnistui hyvin, auton toiminta muuttu vain huonompaan suuntaan...
Ihan ensin lämpömittari huiteli sielä täälä, ajattelin että noh varmaan pitää koittaa ilmailla vielä lisää. Sen jälkeen kun auton on käyttänyt lämpimäksi niin lämpömittarin näyttää kohdalle N ja O. Syytä en tiedä vaikka ostin samanvärisen anturin kun alkujaan olikin. Flektikään ei enää näyttänyt pyörivän vaikka toi mittari tosiaan on tuolla asteikon yläpäässä.
Loppuu kohta motivaatio kesken, bensapumppu päätti taas lopettaa toimintansa. Viime vuoden elokuussa teki saman tempun, sillon oli pumpun liittimet ihan haperoituneet korroosion ansiosta. Tehtiin uudet liittimet johtoihin ja vaihdettiin uusi tankki. Olis varmaan pitäny uus pumppuki laittaa mutta kun todettiin olevan ehjä niin....
Joku voisi ostaa tästä pikku projektiksi itselleen, alkaa mielenkiinto kohta loppua
Leimaa ensvuoden syyskuuhun ja talli täynnä kaiken näköstä osaa (ruosteettomia ovia,cosworthspoikkaa kuitupuskuria uusia etuiskareita aluvanteita etc.) ja autoon laitettu melkeen auton hinnan verran uusia osia plus varaosaauto pihalla. Kauhia kasa kuitteja. Jos kiinnostaa ni yveetä tulee

Re: Ford Sierra 2.0 DOCH kysymyksiä
Lähetetty: 13 Elo 2012 20:01
Kirjoittaja Lauri156
No nytku menin hinausköyden kanssa sierraa noutamaa ni autohan käynnisty ku palmun alta. Ei ymmärrä ton sielunelämää.
