Sivu 1/1

Orion 1,6 GT käy mutta ei liiku!

Lähetetty: 22 Loka 2005 19:26
Kirjoittaja ville86
Joo elikkä mulla on ford orion 1.6 GT. Se lähtee käyntiin moitteettomasti , mutta kun lähtee liikkeelle niin ei toivookaan!!! pätkii ei kestä kaasua olen vaihtanut virranjakajan, kaasuttimen.. eli mikä voisi olla vikana...

Otsikkoa modailtu -ylläpito-

Lähetetty: 22 Loka 2005 20:04
Kirjoittaja janzamar
sytkä pielessä.
kato että venttiilit aukeaa oikeassa järjestyksessä ja laita jakaja oikein,ja sytkämerkkien pitää olla myös kohdillaan tietenkin.
ja sytkäjärjestys tietysti se 1342.

Lähetetty: 22 Loka 2005 23:31
Kirjoittaja ville86
katsoin venttiilit ja niitten järjestyksen ei ole niissä vika!! missähän se vika voisi olla???? oliskohan sähköis tai alipainees!! en tiä!!

Lähetetty: 22 Loka 2005 23:35
Kirjoittaja Monteonisti
Entäs tulpat ja johdot? Pensansuodatin? Jakopää? :roll:

Lähetetty: 22 Loka 2005 23:38
Kirjoittaja janzamar
ettei ole se tavallinen 180 astetta jakaja pielessä?
en oikein millään keksi muuta..tai sitten sen hampaan verran.
mutta jos olet varma asiasta niin ei siinä mitään.

paska on.. vissiin??

Lähetetty: 23 Loka 2005 00:55
Kirjoittaja autoban
Eikö toimi? onko rikki missä vika? vika on se että sielä loppuu b3nsan saanti kun kiihdytät eikö???? vika viittaisi siihen?? vai olenko oikeassa??? :P

Lähetetty: 23 Loka 2005 10:23
Kirjoittaja kondis
kaasuvaijeri poikki :wink: :lol:

ottaako sit paikallaan ihan normaalisti kierroksia? ja paikoillaan ollessa toimii ihan hyvin?

Lähetetty: 23 Loka 2005 12:18
Kirjoittaja TeRoK
Ootko jotain remppaa siihen tehny vai ilmenikö vika ihan itestään???

Eikös tossa oo alipaineella säätyvät ennakot?
Jotain semmosta vikaa luulisin olevan jos kuormitettaessa hyytyy.

Lähetetty: 23 Loka 2005 15:11
Kirjoittaja ville86
Teib remppaa vaihdoin vaihdelaatikon ja sen jälkeen vika ilmeni!!! minäkin epäilen alipainetta mutta millä se korjataan se vika jos se on alipaineis??

Lähetetty: 23 Loka 2005 15:20
Kirjoittaja janzamar
suihkuttele jotain eetterintapaista letkujen ja putkien lähelle ja kun kierrokset nousee oot väkisin aika lähellä.

Lähetetty: 23 Loka 2005 19:01
Kirjoittaja TeRoK
Ei se sitte automaatti laatikolla oo???

Lähetetty: 23 Loka 2005 19:49
Kirjoittaja sjii
Eikö vaihdelaatikossa oli se käyntinopeusanturi mikä säätää kanssa "jotain" moottorin käyntiä, voisiko olla sielä häikkää? Tosin euto ei edes lähde käyntiin jos anturin johdot on irti, sikälimikäli se anturi nyt on sielä. :)

Lähetetty: 24 Loka 2005 21:05
Kirjoittaja kondis
sjii kirjoitti:Eikö vaihdelaatikossa oli se käyntinopeusanturi mikä säätää kanssa "jotain" moottorin käyntiä, voisiko olla sielä häikkää? Tosin euto ei edes lähde käyntiin jos anturin johdot on irti, sikälimikäli se anturi nyt on sielä. :)
eipä mitään sellaista ole, eikä mitään väliä vaikka sytkän alipaine letkut heittäs mäkeen.

vaihdoin kans kytkimen tos vähä aika sit ja oli toi letku lähtenyt irti mutta hyvin silti pelas.

Lähetetty: 25 Loka 2005 03:31
Kirjoittaja sjii
kondis kirjoitti: eipä mitään sellaista ole, eikä mitään väliä vaikka sytkän alipaine letkut heittäs mäkeen.

vaihdoin kans kytkimen tos vähä aika sit ja oli toi letku lähtenyt irti mutta hyvin silti pelas.
Oon huomannut saman. mutta luulempa että tuolla on jotain tekemistä koneen oikeintoimimisen kanssa. Jos ei muuta niin tulppaa ainakin se imusarjalta tuleva putki. Ootkos tarkkaillut ettei ole muita pahempia imuvuotoja?

Lähetetty: 25 Loka 2005 20:29
Kirjoittaja TeRoK
Luulishan sillä nyt väliä olevan jos ennokoita säätävä letku on irti ja vielä " ilmassa", että aiheuttaa imuvuodon. :shock:

Lähetetty: 25 Loka 2005 22:58
Kirjoittaja VesQ
Niin no, itsellä on tuossa ohcssä ihan vaan perusennakon (about 10-11) ja keskipakoennakon varassa koko homma, eli alipainesäädin tulpattu. Tuntuu toimivan paljon paremmin ilman alipainetta. Letkun ollessa kiinni nopealla polkaisulla tekee ensin nykäisyn ja sitten vasta lähtee vetämään. Kaiken lisäksi vie tuolleen about 0.5l-1l vähemmän ainetta

Mutta jos se kaasarin pää on tulppaamatta niin voipi aiheuttaa vaikka mitä