Eli mulla ois projektina vaihtaa -98 1.8 escorttiin ecu (115psi->130psi). (Vaihdan myös muut osat kuten nokat ja kaasuläpän.) Nykyisessä ecussa on sisänen sytkä, joten mulla on EDIS4-moduli. Vaihdettava ecu on rs1800 fiestasta -92 ja koodi on 92FB-12A650-DC "2FDC". Tarttis tietää mitkä johdot vaihtaa paikkaa esim nyt sytkä ampuis ilmeisesti kipinää bensa suuttimille..ja mihin väliin kytken EDIS4sen? Eli injectorit ja sytkät on eri paikoissa?
Voisko joku auttaa?^^
Kiitos!
EEC-IV liittimen uudellen kytkentä
Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä
Oletko katsonut että molemmat ovat todellakin EEC-IV -versioita? Fiestan ainakin on, mutta Escorteissa on ollut myös EEC-V -mallia jolloin vaihto ei ole välttämättä ihan yksinkertainen homma.
Jonkinlainen kaavio 4.versiosta
http://www.autoxuga.com/cursos/Esquemas/Esquemas4.htm
Jonkinlainen kaavio 4.versiosta
http://www.autoxuga.com/cursos/Esquemas/Esquemas4.htm
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä
Juu kyllä oma lepää pelkääjän puoleisella lattialla koodi on "JABS" 98AA-12A650-ASB ja siihen tosiaan tuo fiestan ecu mut siinä kuten vanhois eskois ja mondeois on ulkonen sytkä (EDIS).
eli mulla kait (tai sit nää nipussa niiku tos alakerran versiossa..hmm?)
51 inj1
52 inj2
39 inj3
35 inj4
58 sytkä (sisänen edis)
59 sytkä (sisänen edis)
ja sit tää rs1800 (mutta tää on luntattu -91 escort 1.6 mut..)
58 inj1+2 !!!!
59 inj3+4 !!!!
44 sytkä
56 sytkä
36 sytkä
eli nyt sytkyttäis mun suuttimii kait..voi ku vois mennä takuuseen noista autodatan kuvista.. joku guru vaa mittais tai sais jotenki selvitettyy mikä menee minnee^^ helppivä
eli mulla kait (tai sit nää nipussa niiku tos alakerran versiossa..hmm?)
51 inj1
52 inj2
39 inj3
35 inj4
58 sytkä (sisänen edis)
59 sytkä (sisänen edis)
ja sit tää rs1800 (mutta tää on luntattu -91 escort 1.6 mut..)
58 inj1+2 !!!!
59 inj3+4 !!!!
44 sytkä
56 sytkä
36 sytkä
eli nyt sytkyttäis mun suuttimii kait..voi ku vois mennä takuuseen noista autodatan kuvista.. joku guru vaa mittais tai sais jotenki selvitettyy mikä menee minnee^^ helppivä
Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä

Uploaded with ImageShack.us
Tuossa "Coil pack" liittimessä 1=vanhan ecun liittimen 58 ja 3=59
Jotenkin noin se menisi kaavioiden perusteella, mutta tosiaan mittaamallahan sen oikeasti tietäisi. Piuhojen värit ei ole nuo. Nopeasti katsottuna muut liittimien johdot olis aika samoissa paikoissa, anturien arvot jne voi myös tuurilla sattua samoiksi.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä
Nyt tippu leuka
Upea kuva..ei voi olla totta!
entäs ku mul on nyt pats..se ajonesto mut tossa ei..eli pitäs saada bensapumpulle sähköä..
saisinpa nuo autodatan kuvat tuonne imageshackiin kans jos niistä ois apuu..mut ne on .xps..eikä kokemusta niistä^^
kiitos kiitos kiitos



kiitos kiitos kiitos
Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä
Ecun sisäinen PATS muuttaa EEC-IV/V bokseissa noiden sytytysnastojen paikkaa ja vaikuttaa siten että ne joko toimii tai ei toimi.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: EEC-IV liittimen uudellen kytkentä
Mulla taitaa olla tää ja siinä näkee että jos on PATS..niinku mulla nii suuttimet näemmä eripaikois mun liittimes...ja siis sytkälle menee tuo 58 ja 59! Kun taas nuis vahemmis kuvis (Fiesta 89-94 kait ja 91 esko) ne 58 ja 59 on ruiskupareille..mulla näyttäs menevän joka ruiskulle oma piuha..ja siis kai tuon *PATS kytkennän mukaan 15, 12, 54, 42..jos ei PATSia nii 51, 52, 39, 35. 56 ja 36 näyttäs olevan edikselle/sytkälle nuis vanhois.
Escort ('91) 1.8 96kw(130) RQB 1992-97


Escort ('91) 1.6 79kw/(108) 1990-93 LJE


Fiesta/Courier ('89) 1,6 XR2i 1989-93 LJC


Escort ('91) 1.8 96kw(130) RQB 1992-97


Escort ('91) 1.6 79kw/(108) 1990-93 LJE


Fiesta/Courier ('89) 1,6 XR2i 1989-93 LJC

