Sivu 1/1

Foordin Pinto

Lähetetty: 08 Syys 2010 19:28
Kirjoittaja foortilainen
Voisiko joku tietää sellaisen jutun, että kun minulla on Transit -89 mallinen josta alkaa olla
Moottori loppu. Nyt kuitenkin saisin ostettua siihen toisen Moottorin. Myyjän mukaan se on
-91vm Sierrasta. kysymykseni on sopiiko sellainen mootori Transittiin molemmat ovat kaasutin
moottoreita. Ajattelin lähinnä josko mootorin kannakkeet käy vaihtaminen koska ovat erilaiset.
Ja jos Vauhtipyön voi vaihtaa koska oletan että Transitissa on isompi kytkinlevy.

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 08 Syys 2010 20:19
Kirjoittaja Aksu
-91 ei ole tehty kaasari koneita,kaikki ruiskuja.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 08 Syys 2010 20:31
Kirjoittaja foortilainen
Aksu kirjoitti:-91 ei ole tehty kaasari koneita,kaikki ruiskuja.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.
Siksipä olin epäuskonen mootorin vuosimallista, koska olen samaa mieltä että -91 mallissa on
tupla nokat. mootorin täytyy olla vanhemmasta Sierrasta, mut sopinee kuitenkin Transittiin
koska molemmat ovat OHC kaasutin moottoreita.

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 09 Syys 2010 10:41
Kirjoittaja ohc205
Sierran ohc;ssa on kovempi puristussuhde 9,2:1 ja kakskurkkunen kaasari ja eri pakosarja.
Muuten sama kone.

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 09 Syys 2010 14:25
Kirjoittaja foortilainen
ohc205 kirjoitti:Sierran ohc;ssa on kovempi puristussuhde 9,2:1 ja kakskurkkunen kaasari ja eri pakosarja.
Muuten sama kone.
Mutta jos omastani vaihtaisin siihen mootoriin jonka aion osttaa pakosarjan.
sopisiko se pakalleen????

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 09 Syys 2010 14:28
Kirjoittaja foortilainen
foortilainen kirjoitti: Mutta jos omastani vaihtaisin siihen mootoriin jonka aion osttaa pakosarjan.
sopisiko se pakalleen????
Vielä aellainen onko noiden mootorien välillä eroa Hevosvoimissa ? (kummasakaan ei varmaan ole liikaa)

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 09 Syys 2010 14:32
Kirjoittaja riesa-reising
jos meinaat matalapuristeista ja normaalia oharia ni käsittääkseni on..(matalapuristeisessa tietenkin vähemmän)

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 09 Syys 2010 16:02
Kirjoittaja ft79
pistä vaihtaen vaan se kone..
äläkä puhu katsastuksessa mitään koneen vaihdosta
niin pääset helpoimmalla...

Re: Foordin Pinto

Lähetetty: 09 Syys 2010 23:24
Kirjoittaja emax
foortilainen kirjoitti: Vielä aellainen onko noiden mootorien välillä eroa Hevosvoimissa ? (kummasakaan ei varmaan ole liikaa)
Ainakin P100 versioissa on 77hp, luulisin että sama on transiitissa. Kaasari ohc sierrassa on 105hp.
Ei se koneenvaihto inssiä kiinnosta, sama 2 litrainen oohooseehan se on :wink:
Jos siinä transiitis on sellainen öljypohja jossa on öljytila moottorin edessä, joudut poraamaan sierran lohkoon (valu nro. 205) öljytikulle ja sen putkelle uuden reiän. Taunuksen lohkossa (valu nro. 20) tarvii vaihtaa vain propun paikkaa.