Sivu 1/1

Korinvaihtoauto?

Lähetetty: 21 Loka 2005 22:41
Kirjoittaja Monteonisti
Mitäs tuo termi oikeastaan tarkottaa kun on näemmä liikkeellä monta mielipidettä? :shock: Eli jos auto on "korinvaihtoauto" niin mitä se oikein tarkoittaa? :roll: On minulla oma käsitys, mutta kerron sitten olinko oikeassa vai kenties väärässä! :oops:

Lähetetty: 21 Loka 2005 22:51
Kirjoittaja lalli69
Kauan kauan sitten on korinvaihto ollut mahdollista, mutta ei enää.
Nykyään vaihdetaan vain tekniikoita ja kori on mikä on ja se kertoo auton vuosimallin ym. seikat.

Lähetetty: 22 Loka 2005 00:35
Kirjoittaja VesQ
Eikös korinvaihto ole vielä mahdollista niihin vehkeisiin missä on oma kantava runko ja kori vaan laskettu siihen päälle (esim jenkit yms)

Lähetetty: 22 Loka 2005 11:22
Kirjoittaja Bootsi
VesQ kirjoitti:Eikös korinvaihto ole vielä mahdollista niihin vehkeisiin missä on oma kantava runko ja kori vaan laskettu siihen päälle (esim jenkit yms)
On

Kori/runko ja tekniikka eri autoista = korinvaihtoauto.

Lähetetty: 22 Loka 2005 20:59
Kirjoittaja Eemeli
Eli eikö se mene nyt näin...

Korinvaihto = autossa alkuperäistä (runko), akselit, moottori, voimansiirto. Eli kuten toi mun IS. alkuperäisen (kolaroidun)korin runkonumerot vain stanssattu uuteen koppaan, joka ei taida enää kyl olla mahdollista.

Tekniikanvaihto = kori alkuperäinen moottori, akselistot ja voimansiirto vaihdettu.

Lähetetty: 22 Loka 2005 22:38
Kirjoittaja Monteonisti
Minulla olut sellainen käsitys, että "korinvaihtoautoon" on vaihdettu niin paljon uutta osaa jotta verot on pitänyt maksaa uudestaan! :shock:

Lähetetty: 22 Loka 2005 22:43
Kirjoittaja lalli69
Monteonisti kirjoitti:Minulla olut sellainen käsitys, että "korinvaihtoautoon" on vaihdettu niin paljon uutta osaa jotta verot on pitänyt maksaa uudestaan! :shock:
On vissiin esson pojat vieny sua 6-0 ? :wink:

Lähetetty: 23 Loka 2005 00:18
Kirjoittaja Monteonisti
Minä käyn vaan ABC:llä kun saan 5 prossaa alennusta pensasta! :D
Mikä auto se sellainen sitten on johon on jouduttu uusiin niin paljon osia että prosentit täyttyy ja pitää maksaa autovero uudestaan? :roll:
Olenhan minä itsekkin "koria vaihtanut" tai paremminkin ostin "raadon" josta otin motin omaan pirssiin! :D

Lähetetty: 23 Loka 2005 11:41
Kirjoittaja lalli69
Sellainen kulkee yleensä nimellä varaosa-auto. :wink:
En ainakaan ikinä ole kuullut että kukaan olis maksanut tuota veroa uudestaan.

Muutaman tapauksen tiedän joissa verolaput on tulleet, ja autot on mennyt sen jälkeen purkuun.

Lähetetty: 23 Loka 2005 16:42
Kirjoittaja TuningUkkeli
Mersu miehet PILASI TAAS tuonkin homman!!!! :evil: :evil:

Lähetetty: 23 Loka 2005 22:04
Kirjoittaja nuppeli
Minkä suuruisesta summasta puhutaan jos prosentit menee yli ja tulee vero?

Lähetetty: 24 Loka 2005 20:52
Kirjoittaja Eemeli
lapazu kirjoitti: Eikös se mene niin että verrataan uuteen vastaavaan ja siitä täysi autovero, puhutaan varmaan 10000-20000€ :sta, riippuen tietysti autosta....tietysti tuo ylärajahan voi olla mitä vaan mutta jos fordeissa pysytään on tuo jo nyt yläkantissa.
Toi on vain mietityttänyt minun ja kaverieden keskuudessa et jos esim. sierrasta menee prosentit yli ja autovero tulee maksuun, minkä mukaan ne sen verottaa koska kyseisen mallin uuden veroa aika hankala määritellä jos valmistus lopetettu yli kymmenen vuotta sitten??!?? :?:

Lähetetty: 24 Loka 2005 21:31
Kirjoittaja lalli69
Jos en väärin muista, niin auton silloinen hinta määrää veron.
Yhdestä Mersusta W123 300D (75-83vm?) kolahti vajaa 10k€ verolaput, joten siitä voi varmaan jotain päätellä

Lähetetty: 24 Loka 2005 21:39
Kirjoittaja Monteonisti
Outo sana tuo "korinvaihto"! :shock: Kun kuitenkin yleensä vain motti ja laatikko vaihdetaan koriin, vanhaan tai uuteen! :roll:

Lähetetty: 28 Loka 2005 03:22
Kirjoittaja Eemeli
Monteonisti kirjoitti:Outo sana tuo "korinvaihto"! :shock: Kun kuitenkin yleensä vain motti ja laatikko vaihdetaan koriin, vanhaan tai uuteen! :roll:
Niin no samat romuthan ne aina vaihdetaan oli sitten kumpi vaihto hyvänsä... mut siitahän se nimi tulee et korivaihto vehkeessä on silti paperit/runkonumero on siitä autosta mistä tekniikka.

Lähetetty: 28 Loka 2005 19:36
Kirjoittaja Paco
Siis, mitä helv?

Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.

Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?

Lähetetty: 28 Loka 2005 21:39
Kirjoittaja Monteonisti
Minulta on katottu aina numero korista, ei koskaan motista! 8)

Lähetetty: 29 Loka 2005 16:58
Kirjoittaja Bootsi
Paco kirjoitti:Siis, mitä helv?

Mä oon aina pitäny korinvaihtoa sellaisena, että vaihdetaan vaikka pöllittyyn/jonkun muun omistamaan autoon runkonumerot ja muut tunnistelaatat ja ajellaan sillä sitten. Eli tavallaan vaihdetaan tekniikka uudelle rungolle, vaikka siinä oikeasti on se sama vanha.

Mistä helvetistä verottaja tietää mitä sää oot siihen autoon vaihtanu, että muka verolappu tulee yhtäkkiä postiluukusta? Käykö joku parkkipaikalla kurkkimassa?
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.

Sen jälkeen vaihdetaan kori tai mitä nyt ikinä halutaankaan, sitten muutos katsastuksessa tarkistetaan että ne alkuperäiset (merkityt) osat on paikoillaan, ja niitä alkuperäisiä osia on oltava yli 50% muuten tuo homma ei onnistu ilman autoveroa.

Yleisin sutkaus konsti oli, vaihtaa jo osa parempia osia paikoilleen ja vasta sen jälkeen käydä merkkauttamassa osat konttorilla, näin saatiin osista vaihdettua yli 50%.

Ja toi korinvaihto ei ilmeisesti enään ole mahdollista, mutta tekniikan kyllä.

Vuosienkin kuluttua noi merkityt osat pitää autosta löytyä, jos verottaja ne haluaa katsastuksen yhteydessä löytää.

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:16
Kirjoittaja VesQ
Tuosta on minulle jäännyt aina epäselväksi se että jos tuo merkattu osaa menee rikki niin että sitä ei pysty korjaamaan (vaikka etutolppa vääntyy) niin mitäs sitten. Tulee kallis ojaanajo kun alkaa verolappuja kolahdella postilaatikkoon

Lähetetty: 30 Loka 2005 12:50
Kirjoittaja Bootsi
VesQ kirjoitti:Tuosta on minulle jäännyt aina epäselväksi se että jos tuo merkattu osaa menee rikki niin että sitä ei pysty korjaamaan (vaikka etutolppa vääntyy) niin mitäs sitten. Tulee kallis ojaanajo kun alkaa verolappuja kolahdella postilaatikkoon
Luulisin että sen vaurioituneen osan saa vaihtaa vastaavaan uuteen, samoin kuin kuluvatkin osat saa vaihtaa.
Kannattaa varmastikkin käydä konttorilla juttelemassa, jos noin on päässyt käymään. :wink:
Tarkoituksena on valvoa ettei autoa muuteta enään enempää kuin se mitä on sallittu.

Lähetetty: 30 Loka 2005 21:13
Kirjoittaja Monteonisti
Onhan motti ja laatikko myös kuluvia osia mutta vapaa vaihto kait kielletty? 8)

Lähetetty: 30 Loka 2005 21:21
Kirjoittaja lalli69
Paitsi lohkoa voi porata/putkittaa ja laatikkoon voi vaihtaa myös sisälmykset.

Lähetetty: 30 Loka 2005 21:33
Kirjoittaja VesQ
Eikös esim moottorin tai laatikon muka saa vaihtaa samanlaiseen vastaavaan, yhtälailla kuluvia nekin on. Nykäset vähän hermostuksissasi aamuruuhkassa ykkösen väkisin päälle ja räjähtää koko boksi palasiksi

Mitäs sitte, 2 tuntia osien keräilyä kaistalta ja alumiinihitsarin puheille :D

Lähetetty: 01 Marras 2005 02:19
Kirjoittaja Eemeli
Bootsi kirjoitti:
Ennen tekniikan/korinvaihtoa, alkuperäiset (jäävät) osat merkitään. esim. stanssataan merkki osaan.
poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.
:wink:

Lähetetty: 01 Marras 2005 19:29
Kirjoittaja Bootsi
Eemeli kirjoitti: poislukien ne autot joihin se vaihto on tehty ennenkuin ovat huomanneet alkaa laittelemaan niitä stansseja osiin... kuten esim minulla. Mut varmastihan mulla on viel se 51.2 prossaa niit alkuperäisiä osia paikallaa.
:wink:
Varo vaan ettei konttorilla aleta epäilemään prosentteja, ja aleta laskemaan/tarkistamaan niitä uudestaan. :twisted:
Monteonisti kirjoitti:Onhan motti ja laatikko myös kuluvia osia mutta vapaa vaihto kait kielletty? 8)

Voit vaihtaa koneen, laatikon,perän ym. ym. Mutta vain samanlaiseen kuin paikoillaan ollut hajonnut osa.
(Käynti ensin konttorilla vaihdettavien osien tarkistuksessa suotavaa, ettei tuu yllätyksiä :wink: )

Ja esim. koneen voit vaihtaa eriksikin jos se on jo vaihdettujen osien prosenteissa. Kahta kertaa ei samasta osasta mene prossia.
Pääasia on että alkuperäisestä autosta on jäljellä yli 50%