Sähköongelmia escossa
Lähetetty: 21 Loka 2005 20:41
Esco on vm -96 TD.
Tänä aamuna käyttäessäni karvakuonoa tarpeillaan ulkona, ihmettelin kun autossa palaa valot vaikka se ei ole mahdollista koska autossa on valomuisti. Menin katsomaan avasin oven niin valomuistin summeri alko huutamaan ja sitten napsahti rele, samalla sammu valot. Kokeilin että saako auton enää käyntiin, lähtihän se käyntiin, eli valot eivät olleet kovin pitkään päällä. Kun käynnisti niin lyhyet valot pitäisi olla automaattisesti päällä mutta nyt olikin pitkät valot päällä.
No lähdin sitten töihin ja alkumatkasta käytössä oli ainoastaan pitkät valot. Oli hienoo ajella pitkät päällä kaupungin läpi, sorry vastaan tulijat! Sitten kun auto alkoi lämmetä kunnolla alkoi releet rapsahdella ja valot syttyivät sekä sammuivat omaan tahtiinsa sekä tuulilasinpyyhkijät huiskutella omaan tahtiin. Olihan hienoo ajella kun välillä ei valot sammu kokonaan. Lähellä työpaikkaa tilanne alkoi normalisoitua, kytkimistä alkoi tapahtua niitä asioita mitä pitikin. Jätin auton työpaikalla käyntiin ja lämmöt väännin maksimiin. Kävin reilun tunnin päästä katsomassa niin kaikki toimi niinkuin pitikin ja töistä lähtiessä ei ollut mitään ongelmia.
Eli olisikko toi ollut pelkkää kosteuden aiheuttamaa kummittelua vai joku sähkövempain tulemassa tiensä päähän.
Tänä aamuna käyttäessäni karvakuonoa tarpeillaan ulkona, ihmettelin kun autossa palaa valot vaikka se ei ole mahdollista koska autossa on valomuisti. Menin katsomaan avasin oven niin valomuistin summeri alko huutamaan ja sitten napsahti rele, samalla sammu valot. Kokeilin että saako auton enää käyntiin, lähtihän se käyntiin, eli valot eivät olleet kovin pitkään päällä. Kun käynnisti niin lyhyet valot pitäisi olla automaattisesti päällä mutta nyt olikin pitkät valot päällä.
No lähdin sitten töihin ja alkumatkasta käytössä oli ainoastaan pitkät valot. Oli hienoo ajella pitkät päällä kaupungin läpi, sorry vastaan tulijat! Sitten kun auto alkoi lämmetä kunnolla alkoi releet rapsahdella ja valot syttyivät sekä sammuivat omaan tahtiinsa sekä tuulilasinpyyhkijät huiskutella omaan tahtiin. Olihan hienoo ajella kun välillä ei valot sammu kokonaan. Lähellä työpaikkaa tilanne alkoi normalisoitua, kytkimistä alkoi tapahtua niitä asioita mitä pitikin. Jätin auton työpaikalla käyntiin ja lämmöt väännin maksimiin. Kävin reilun tunnin päästä katsomassa niin kaikki toimi niinkuin pitikin ja töistä lähtiessä ei ollut mitään ongelmia.
Eli olisikko toi ollut pelkkää kosteuden aiheuttamaa kummittelua vai joku sähkövempain tulemassa tiensä päähän.