Sivu 1/1

sierra 2.8 V6

Lähetetty: 19 Loka 2005 16:29
Kirjoittaja nuppeli
Löytyykö jostain kyseiseen koneeseen kestävempiä kiertokankia ja mäntiä? Tarkoitus olisi laittaa turbo kyseiseen koneeseen.

Lähetetty: 20 Loka 2005 11:59
Kirjoittaja country sedan
Veivejä ei tarvi heti vaihtaa, laittaa vaan kunnon pultit niihin. Männiksi voi sovitella YB Cossun mäntiä.
2.8:iin saa ainakin Accraliteltä monttu päisiä turbo mäntiä, jotka käy suoraan.

Lähetetty: 06 Marras 2005 11:25
Kirjoittaja nuppeli
Mitkäs muuten olisi ton koneen heikot kohdat kun hakee suurempia tehoja?

Lähetetty: 06 Marras 2005 12:44
Kirjoittaja voicecoil
olisko kannen tiivisteet?

Lähetetty: 06 Marras 2005 14:30
Kirjoittaja nuppeli
Kuinka paljon kampiakseli mahtaa kestää? Entä lohko?

Lähetetty: 09 Marras 2005 05:29
Kirjoittaja Looney
Kyseinen kone kestää melkoisen paljon(omia kokemuksi). Heikoin lenkki tulee olemaan vaihteisto/kytkin.

Riippuu tietenkin kuinka paljon meinaat siitä tehoja kaivaa?!

Lähetetty: 09 Marras 2005 05:34
Kirjoittaja Looney
Ah. Ja sitten koneen käytös on aivan erilainen riippuen turbon/turbojen määrästä.

Leimaaminen onkin sitten jo erihienoa...:)

Lähetetty: 09 Marras 2005 19:03
Kirjoittaja nuppeli
Looney kirjoitti:Kyseinen kone kestää melkoisen paljon(omia kokemuksi). Heikoin lenkki tulee olemaan vaihteisto/kytkin.

Riippuu tietenkin kuinka paljon meinaat siitä tehoja kaivaa?!
Kuinka paljon sulla oli tehoja kyseisessä koneessa? Ajattelin ainakin aluks ottaa siitä joku 300heppaa.

Lähetetty: 09 Marras 2005 19:04
Kirjoittaja nuppeli
Looney kirjoitti:Ah. Ja sitten koneen käytös on aivan erilainen riippuen turbon/turbojen määrästä.

Leimaaminen onkin sitten jo erihienoa...:)
Ajattelin laittaa kaksi turboa. Mitä vaikeuksia leimaamisessa tulee?

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:54
Kirjoittaja Looney
300 hevoseen pääsee ihan vakio moottorilla, tosin kyllähän se käyttöikä sitten pienenee. Painettakaan ei tarvitse olla kuin 0.6-0.7.

Itselläni maksimi paineet oli 1.4 jolla teholukemat olikin sitten jotain ihan muuta:)

2 turbolla saat vääntömoottorin, 1 turbolla kierros moottorin. 2 turbolla joudut tekemään tuplahomman, imho käytä yhtä isompaa.

Leimaaminen on jarrujen takia hieman hilpeä tapahtuma, jos et vaihda jarruja, koska maksimi tehot saa olla 180. Tarvitsee ajaa tulos hieman olemattomilla paineilla yms. Sitten inssi katselee isoa turboa ja paperia...

Lähetetty: 09 Marras 2005 23:19
Kirjoittaja nuppeli
Looney kirjoitti:300 hevoseen pääsee ihan vakio moottorilla, tosin kyllähän se käyttöikä sitten pienenee. Painettakaan ei tarvitse olla kuin 0.6-0.7.

Itselläni maksimi paineet oli 1.4 jolla teholukemat olikin sitten jotain ihan muuta:)

2 turbolla saat vääntömoottorin, 1 turbolla kierros moottorin. 2 turbolla joudut tekemään tuplahomman, imho käytä yhtä isompaa.

Leimaaminen on jarrujen takia hieman hilpeä tapahtuma, jos et vaihda jarruja, koska maksimi tehot saa olla 180. Tarvitsee ajaa tulos hieman olemattomilla paineilla yms. Sitten inssi katselee isoa turboa ja paperia...
Eikös pakosarjojen kannalta ole vaikeampi laittaa yksi turbo kuin kaksi?
Tarkotus olisi laittaa cossun jarrut. Eikö tehot sitten saa nousta noin 240heppaan?

Lähetetty: 10 Marras 2005 11:56
Kirjoittaja janzamar
toimiskohan tuommoinen..?
http://ststurbo.com/

Lähetetty: 10 Marras 2005 18:36
Kirjoittaja TeRoK
Eikös noissa ollu semmonen homma, että cossu sierra ei kelpaa vertailuautoksi???

Lähetetty: 11 Marras 2005 09:56
Kirjoittaja Looney
Itse asiassa RS500 sitä kannattaa verrata. Jos ne cossun jarrut sinne laitat. Muutama heppa lisää laillisesti. TeroK miksei saisi, auto on jarrujen, moottorin yms lukien sama?

Yhdellä ahtimella joutuu tekemään mielenkiintoisen pakosarjan ja selviää muutoin paljon helpommalla ja vähän enemmän tilaa tehdä. Ai niin ja muista vaihtaa öljypumppu tehokkaampaan.

Lähetetty: 11 Marras 2005 15:33
Kirjoittaja TeRoK
Eiku muistelin vaan, että siinä on alusta niin paljon erilainen muutenkin.

Lähetetty: 11 Marras 2005 19:04
Kirjoittaja Looney
Jarrut, perä, aski... Onhan siellä eroja mutta ne on mun mielestä silti samaa mallisarjaa jolloin cossun jarruja voidaan käyttää vertailussa.

Lähetetty: 11 Marras 2005 19:05
Kirjoittaja Looney
Nuppeli minkä ikäiseen koriin meinaat projektisi tehdä?

Lähetetty: 11 Marras 2005 23:40
Kirjoittaja nuppeli
Kori on -85.

Lähetetty: 12 Marras 2005 04:27
Kirjoittaja Looney
Hyvä hyvä. Ei tarvitse temppuilla päästöjenkään kanssa.

Täytyy vielä ainakin yksi rakentaa itsekkin... pikkuhiljaa hahmottuu osat ja miten. Tavoite on hurja mutta pitäs silti kaiken järjen mukaan onnistua...

Lähetetty: 03 Helmi 2006 10:20
Kirjoittaja Daset
Muuten asiaan liittyvää. Käykö 2.3d etutolppiin suoraan mitkä jarrut. Kone on vaihtunu 2.8i kutoseen. Eli mitä pitää vaihtaa jos haluaa esim cossun jarrut sopimaan. Entä meneekö xr4:sen jarrut suoraan. Mites takajarrut? Eikö diisselissä ole isommat takajarrutkin valmiina.

Lähetetty: 05 Helmi 2006 10:36
Kirjoittaja Qtka
Minullakin kone vaihtumassa isompaan eli 2.9:siin..... onko kukaan harjottanut mekaanista ahtamista tuohon :shock: Eihän tuossa 2.9:ssä ole heikompia osia sisällä kuin 2.8:sissa :shock: :?: Kolmesataa kuulostaa jo aika..... riittävältä :lol:

Lähetetty: 05 Helmi 2006 15:35
Kirjoittaja Aksu
janzamar kirjoitti:toimiskohan tuommoinen..?
http://ststurbo.com/
Toimis varmaan jos ei olis vesi/lumi kelejä.
Tässä hieman tekemisen tavoitetta.Kohtuu asiallista jälkeämuutaman vuoden uurastuksen jälkeen.

Lähetetty: 05 Helmi 2006 22:23
Kirjoittaja nuppeli
Kuinka paljon mahtaisi 2.8 V6 saada tehoa irti kun tekee kansista paremmin virtaavat, jyrkemmän nokan, isommat suuttimet ja säädettävän ruisku boksin?

Lähetetty: 06 Helmi 2006 10:31
Kirjoittaja country sedan
Qtka kirjoitti:Minullakin kone vaihtumassa isompaan eli 2.9:siin..... onko kukaan harjottanut mekaanista ahtamista tuohon :shock: Eihän tuossa 2.9:ssä ole heikompia osia sisällä kuin 2.8:sissa :shock: :?: Kolmesataa kuulostaa jo aika..... riittävältä :lol:
Kaverilla on mekaanisesti ahdettu 2.9, tosin BOA. Mutta kansissahan se varsinainen ero on.
Nelosella alkavat lukemat pitäis omasta cologne projektista loihtia, muuten ei tolle Cossulle kerkiä.