Sivu 1/1

Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 11:50
Kirjoittaja Huiske
Elikkäs, mulla on tollanen 2.0 ohc koneella oleva mk2 granada josta pasahti kone. Ja nyt oon hankkimassa tilalle 2.9 v6 ja mielellään automaattina, mutta mikä automaatti on järkevin? kun kone olisi tarkoitus ahtaa remmillä kuten tyyliin sopii. Ilmeisesti cossun laatikko ei paljoa kestä? onko manuaali ainut vaihtoehto? vai onko jotain järkihintaista automaattia joka varmasti kestää? esim +400hp +600nm? laatikko saa maksaa vaikka sen 1000e kunhan kestää.
Tuossa viellä kuva autosta, jos jotain kiinnostaa :D http://huiske.kuvat.fi/kuvat/Granada+-77/image.jpeg

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 18:21
Kirjoittaja Tekno

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 22:03
Kirjoittaja country sedan
Mulla on työnalla th 200r4 +400hv/+600nm 2.9 V6:een.
Ei ihan tule 1k€ ajoon..

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 28 Heinä 2010 13:49
Kirjoittaja Huiske
country sedan kirjoitti:Mulla on työnalla th 200r4 +400hv/+600nm 2.9 V6:een.
Ei ihan tule 1k€ ajoon..
Pistähän yv:llä vähän infoo tai jotain tarinaa?
Kiitos kiitos :)
Mites, onko tuolta kukaan tilaillu? montahan tonnia mahtaa rahdit olla ja ei vastaavia suomesta sais?

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 23 Elo 2010 12:53
Kirjoittaja Huiske
Hoplaa, Niin, käykös tollanen AOD suoraan tuon v6 lohkon perään? vai tarviiko mitä jumppaa? ja eikös tuo AOD ole 4 lovinen? Onko muita järkeviä automaatteja tohon lohkoon?

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 25 Elo 2010 12:39
Kirjoittaja ohc205
Tuossa AOD;ssa on pikkulohkokasin jako ja se ei käy 2,9 veekutoseen.
3,8L veekutoseen se käy.

Komea Granaatti tulossa :wink:

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 25 Elo 2010 14:19
Kirjoittaja country sedan
Colognen perään ei käy suoraan usa laatikoista kuin C4 kunhan löytää oikean turbiinikopan. Pikku nikkaroinnilla se kestää 500hv, tarpeeksi syvältä kun kaivaa saa kestämään 1000hv. Tosin silloin ei ole enää yhtään orkkis fordin osaa käytössä. Tosin 3 vaihteisena ei liene vaihtoehto.
Jos jostain sattuisi löytymään 4.0 2wd Aerostarin A4LD , vm 92->, niin siitä saisi tehtyä hyvän. 86-88 venttiilikoneistolla saisi vielä kaikki numerot toimimaan kepistä, tosin 1K€:lla ei onnistu.
Käytännössä on ihan sama minkä vääränmäen rasian sinne laittaa, sama savotta kaikissa.
Usa laatikoihin saa osia kohtuu hintaan, eikä euro laatikotkaan välttämättä huonoja ole mutta nää tänpäivän huimat askit vaatii 'liikaa' sähköä toimiakseen mikä luonnollisesti hankaloittaa harrastusta.
Jos manuaali kiinnostaa, kaverilla on ylimääräinen Mussen T56 4.6 V8 perästä.

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 25 Elo 2010 19:56
Kirjoittaja ohc205
Onkos tossa 4,6 V8 koneessa vielä sama pulttijako, kuin perus 302 pikkulohkon kytkinkopassa?

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 26 Elo 2010 15:26
Kirjoittaja country sedan
Ekat pari vuotta normi sbf jako sitten vaihtuu omakseen.

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 05 Syys 2010 17:22
Kirjoittaja Huiske
overdrivessä mulle ehdotettiin tollasta GM:än 4l65e laatikkoa, mites tollanen? ja sit jos kahtoo vaikka tuolta eatmyshiftistä, niin mites ois tollanen rempattu 4l60e?
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/213
Laatikon sovitus kyllä onnistuu kun laipan tekee, mutta mites turbiini? mikä tollaseen käy? ja saako käymään kossun omaan vetolevyyn? vai pitääkö sinnekkin joku adapteri rakentaa vai häh? :D

Ja ilmeisesti tollaseen loodaan joku tci:n ohjausmötikkä?

Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?

Lähetetty: 06 Syys 2010 19:08
Kirjoittaja country sedan
Jos sähköstä tykkää, niin käyhän tommonen 4l60, jos tyytyy perinteisempään ratkaisuun voi kokeilla th700 joka on käytännössä 4l60 ilman sähköä.
Gemssun turbiinia ei saa ilman adapteria cossun vetolevyyn, sittenkin muodostuu ongelmaksi orkkis startti joka ottaa turbiiniin kiinni ellei tee jotain tosi eksoottista adapteria.
Itse päädyin ratkaisuun jossa chevyn vetolevy tulee adapterilla BOA:n kampuraan kiinni, samalla hoituu myös turbiinin keskitys, startiksi chevyn tehostartti pikku modeilla.