Sivu 1/1

XR3i teholukema?

Lähetetty: 25 Heinä 2010 21:37
Kirjoittaja PA3
Terve.
Tulipa ostettua alkuperäinen vm-88 1.6 xr3i cabrio ja ihmettelin kun rekisteriotteessa tukee kw:n kohdalla 66kw.. eikös noissa pitäisi olla jotain 77kw??

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 25 Heinä 2010 23:21
Kirjoittaja juhve
mekaanisessa ruitassa on 105hv ja sähkösessä 108hv. toi 66kw on kaasarikoneen teholukema ookko varma et on alkuperänen xr3i ettei vaan ois ollu ennen kaasarikoneella

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 00:33
Kirjoittaja PA3
Rekisteriotteessa lukee että on cabriolet xr3i eli alkuperäinen ja koneena on mekaanisella ruiskulla varustettu kone.. tosin auto on uitettu saksasta joskus 10vuotta sitten

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 20:33
Kirjoittaja nestori
Legendat kertoo, että 66kw mallin XR3i:tä on myös olemassa, mekaaninen ruutta siinäkin. En tiedä mitä eroa on "normaaliin" k-jetti xr3i:hin, siis mikä tehoon vaikuttaa, mutta harvinaisia ilmeisesti ovat.

Voisiko tässä tapauksessa olla rekisteröity vaan väärin kun autoa on tuotu?

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 20:48
Kirjoittaja duckworth
Onko siellä katti ja lamda putkessa..? Tällöin kyseessä KE-jetti, mekaaninen sekin, mutta tällöin auto on sitten vähäpäästöinen...

Tosin jos esco todellakin -88 alkupuolelta, niin auton voi uudelleen katsastaa isopäästöiseksi :)

EDIT: AKEn linkki aiheesta -> http://www.ake.fi/pdf/548-208-2003.pdf

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 22:21
Kirjoittaja PA3
Rekisteröintipäivä on 1.6 1988 ja autossahan oli katti ja lambda, ei tullut keulan alle katsottua ostettaessa vain sivuille ja taakse...
Onneksi ei lue että vähäpäästöinen.. eli pois vaan, taitaa kyllä katti olla muutenkin tyhjä kun ääni on samanlainen kun ed. eskossa josta tyhjensin katin.

Voiko tuon katin ja lambdan ottaa pois tuosta?? vai mitä tuo saksan numerosarja (päästöistä) meinaa?

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 23:08
Kirjoittaja Tpa84
Ainaki ford huollosta itselle sanottiin että jos rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöinen auto ei silloin ole sellainen.. Jos rekisteriotteessa on maininta katista yms niin ainakin kuoret pitää olla silloin paikallaan :)

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 23:11
Kirjoittaja PA3
Ei lue vähäpäästöinen eikä ole mainintaa katista.

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 26 Heinä 2010 23:57
Kirjoittaja PA3
Löytyyhän tuota tietoa kun etsii eli on vissiin ruotsista tuotu toi auto kun siellä on myyty noita 90hv koneella mutta nyt herää kysymys: millä on tehot laskettu 15heppaa? tuskin asentamalla vain katti..
Moottoriohjelma? suuttimet?
HELP.

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 02:40
Kirjoittaja Krisse
No sen katin voi ottaa pois jos missään ei lue mitään katalysaattorista eikä vähäpäästösyydestä, mut sen lambdan jättäisin kun moottorinohjaus (sikäli kun tollasissa nyt kaksista on) on kuitenkin tehty sen mukaan että se saa lambdalta sen tiedon minkä se siltä saa.

Mut noin muuten.. Vaikka sen saiskin vastaamaan sitä 105 heppasta niin suorituskykyparannus ei varmasti oo vaivan - edes sen katin poiston työmäärän joka ei tietyst oo mikään kummonen rojekti - väärti.

Tosin kyllä mä tiedän että kaikkien meidän pitää ite noi hommat kokeilla vaikka kokeneemmat (?) sanoiskin et käytännön hyöty on olematon :-)

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 16:02
Kirjoittaja duckworth
Vielä tuosta vähäpäästöisyydestä, että sehän ei lue aina rekisteriotteessa. Kuten jopa itse Spinneri-magazine huomasi, ja jota tämän palstan projekti osiossa puitiin, kannataa aina kysäistä konttorilta :wink:

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 16:20
Kirjoittaja PA3
Ei lue mutta ei ole kai vähäpäästöinen kun on rekisteröity ennen 1.12.1988..
Mikä on tuo LTJ-tyyppikoodi?
edellinen rekkari on PAF-WT18, mikähän maa on kyseessä?

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 16:43
Kirjoittaja duckworth
Tuo vähäpäästöisyys tuli/tunnustettiin -87 jälkeen, mutta kuten mainitsin, niin ennen 1.12.1988 valmistetulla autolla päästöillä ei ole "väliä", koska sen voi kuitenkin muutoskatsastaa isopäästönormeille.

-Pykäläviidakon ykä- :mrgreen:

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 18:52
Kirjoittaja jariska2
morjens.
ittellä myös tuollainen samanmoinen kat versio xr3i:stä.rekisteröity kylläkin -89.
sitä sai saksassa myös tällä saaste versiolla,ja tosiaan,kysyin tuota kattipoistoa ake:lta kun ei otteessa lue katista tai vähäpäästöisyydestä mitään, kertoivat että auto on katsastettu vähäpäästöiseksi,vaikkei rekisteriotteessa merkintää ole.
aina ei tule otteeseen mitään merkintää.
mutta katsastus konttorin tietokannasta nuo tiedot kuulemma löytyvät.
että ei saa poistaa.sanoivat. noo....riskillä...
puristussuhde ainaski toinen,erillainen kansi vai männät? en nyt muista jostain lujein.niin ja tusta pelkän katinpoistosta ei tehot parane,jos siksi meinaat sitä poistaa..
niin siitä katti versiosta sai aikoinaan jotain verohelpotusta? saksassa ,muistan lukeneeni.
niin ja jos lampdan pois otat,eikö se tyrkkää aivan persiistä olevaa seosta pyttyyn...
tuo edellinen rekisteri numero,kattonut sen rek otteesta? mulla ainakin on siihen merkittynä perään maatunnus d. katso sieltä olisko?

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 27 Heinä 2010 22:13
Kirjoittaja PA3
Joo en lambdaa pois ota mutta katin korvaan suoralla putkella, ja kyllä se ahdistaa tietty noita virtauksia eli ahdistaa kaasujen ulosmenoa..
Esim. tossa noi rajat = http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... ulukko.htm

Re: XR3i teholukema?

Lähetetty: 03 Loka 2010 17:22
Kirjoittaja Cabriogirl
Eli minulla on 77kw k-jetronic ruiskulla oleva XR3i -87
ja faijalla on 66kw ke-jetronic ruiskulla oleva XR3i muistaakseni -89 katilla

Kokeiltiin broidin kanssa noiden kiihtyvyyksiä ja selvästi nopeampi kiihtymään oli tuo faijan auto. Faijan autossa on edelleen orkkis katti ja muutenkin molemmat on orkkiksia. Tuo faijan uudempi auto tuntuu ihan normi käytössäkin paljon ärhäkämmältä.
Sitte minulla oli reilun vuoden XR3i 1.6 Efi koneella -90. Kw:ita en muista, mutta käynti häikkää oli/on enemmän kuin tarpeeks. Kaikesta huolimatta kiihtyi ihan hyvin. En päässy sitä koskaan kokeilemaan muiden autojen rinnalla.