HC arvot yli sierrassa
HC arvot yli sierrassa
Elikkä on 1.6I chv sierra ja hc arvot oli tyhjäkäynnilla 236, muuten arvot oli sallituissa rajoissa. MAP anturi on vaihdettu sitä ennen oli kaikki arvot persiillää. Mitästäs kannattaa hakea vikaa että sais tuon homman kuntoon.
CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0
Voiko olla vikaa katissa? ei kait. Lambda arvot näyttäs ainaki olevan kohillaan
CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0
Voiko olla vikaa katissa? ei kait. Lambda arvot näyttäs ainaki olevan kohillaan
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
imuvuoto tosiaankin nostaa hc:ta mutta silloin myös happi pitäisi nousta.
onkos siellä sytytys katkoksia miten paljon
kuinka vanhat öljyt, oikeen vanhat voi nostaa myös hc:tä. jos mappi on vaihdettu ja sitä ennen lykänny liikaa
bensaa niin osa bensasta sekoittuu öljyyn ja sieltä kautta se lykkää sinne liikaa tavaraa
onkos siellä sytytys katkoksia miten paljon

kuinka vanhat öljyt, oikeen vanhat voi nostaa myös hc:tä. jos mappi on vaihdettu ja sitä ennen lykänny liikaa

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
tämä ei kyllä suositeltava keinoMonteonisti kirjoitti:Korjasin tuon ruuvaamalla ilmaruuvia pohjaan kunnes katastusmies hyväksyi, onneksi meisseli mukana ja mukava katsastaja!![]()
Kotona sitten avasin ruuvia jotta tehot löyty! 8)

palaa aavistuksen huonosti, tulpat vaihtaisin ensinmäisenä, itellä tipahti sillä katittomas hc:t 700 -> 200.
jos ei sillä laske että hetken huudattaa konetta esim. 3000rpm, niin tuolta sytkä puolelta vikaa etsimään.
Ford sierra iS -86
Öljyt on vaihdetty keväällä. Sen jälkeen on ajettu viallisella mapilla ~3000km. Sillä viallisella mapilla lykkäs kyllä kunnolla bensaa kun ihan haisikin. tulpilla on ajettu about 12000km. Oon yrittäny katella noita letkuja että oisko vuotoja. Täytyy kait viedä foortille tarkastukseen niin sittehän sen tietääpi mikä siellä on.
mäntäpuolelta jumii..palat pois ja painat ulos ja työnnät takaisin sisään
muutaman kerran ja jos näyttää että jollain joutuu putsaamaan vähän..crc suositeltavin mutta vesihiomapaperillakin voi koittaa hioa pahimpia pois jos on pahasti hapettunut.
ja ne suojakumit voi olla haperot jo tuon ikäisessä,kannattaa vaihtaa ilman muuta jos rikki ovat.
muutaman kerran ja jos näyttää että jollain joutuu putsaamaan vähän..crc suositeltavin mutta vesihiomapaperillakin voi koittaa hioa pahimpia pois jos on pahasti hapettunut.
ja ne suojakumit voi olla haperot jo tuon ikäisessä,kannattaa vaihtaa ilman muuta jos rikki ovat.
ei sieltä mitään junia t...
Ja lyö sitten viimeiseksi kasaan jarruvaseliinillä.
Välillä saattaa auttaa kun painelee mäntää sisään ja ylös siis ilman että se tulee kokonaan ulos, jossei auta niin sitten tosiaan mäntä ulos ja hienolla paperilla hioo männän ja satulan välistä ruosteet pois. Ja siitä satulasta se männän "tiivistekumi" kannattaa kaivaa pois ja putsata sen ura
Välillä saattaa auttaa kun painelee mäntää sisään ja ylös siis ilman että se tulee kokonaan ulos, jossei auta niin sitten tosiaan mäntä ulos ja hienolla paperilla hioo männän ja satulan välistä ruosteet pois. Ja siitä satulasta se männän "tiivistekumi" kannattaa kaivaa pois ja putsata sen ura
Noniin, saihan sen leiman!
Pelkäsin jo että olis katalysaattori menny kun oli ekalla kerralla nuo päästöt niin hirvittävät. Jotkut ehottivat heti että vaihda katti mutta kyllä se ei näytä menevän rikki muutako fyysisestä iskusta.
26.07.2005
CO=9,74 - yli 2000rpm 10,00
HC=1230 - yli 2000rpm 2938
lambda=0,65
CO2= 9,20 yli 2000rpm 6,32
02=0,18 yli 2000rpm 1,27
Sitte vaihdatin mapin ja imusarjan tiivisteen.
17.10.2005
CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0
tämän jälkeen ajelin vähän kun ajattelin että jospa siellä katissa ois moskaa kun oli aikaisemmin nuo päästöt niin hirvittävät
26.10.2006
CO=0.05 - yli 2000rpm 0,30
HC=37 - yli 2000rpm 61
lambda=0,98
CO2= 15,20 yli 2000rpm 15,110
02=0,28 yli 2000rpm 0
Pelkäsin jo että olis katalysaattori menny kun oli ekalla kerralla nuo päästöt niin hirvittävät. Jotkut ehottivat heti että vaihda katti mutta kyllä se ei näytä menevän rikki muutako fyysisestä iskusta.
26.07.2005
CO=9,74 - yli 2000rpm 10,00
HC=1230 - yli 2000rpm 2938
lambda=0,65
CO2= 9,20 yli 2000rpm 6,32
02=0,18 yli 2000rpm 1,27
Sitte vaihdatin mapin ja imusarjan tiivisteen.
17.10.2005
CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0
tämän jälkeen ajelin vähän kun ajattelin että jospa siellä katissa ois moskaa kun oli aikaisemmin nuo päästöt niin hirvittävät
26.10.2006
CO=0.05 - yli 2000rpm 0,30
HC=37 - yli 2000rpm 61
lambda=0,98
CO2= 15,20 yli 2000rpm 15,110
02=0,28 yli 2000rpm 0
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45