Sivu 1/2
Doch 2.0i moottori?
Lähetetty: 16 Loka 2005 00:30
Kirjoittaja kranta
Sierran 2.0i Doch moottori on alkanut nakuttaa terävästi kuin joku takoisi vasaralla metallia.
Siihen on vaihdettu nokka-akselit ja hydrauliset nostimet, mutta ääni vain jatkuu. Varsinkin jos moottoria kuormittaa voimakkaasti. Ääni tulee luultavasti 3:sta sylinteristä.
Mitä olisi tehtävissä? Kannattaako remontoida vai laittaa vaihtomoottori. Onkohan jostain saatavissa vaihtomoottoria Sierraan?
Lähetetty: 16 Loka 2005 01:04
Kirjoittaja lalli69
Onko kone ollut auki?
Ääni vois tulla männäntapista?!
Onko DOHC:ssa männäntapinreikä keskellä mäntää, vai hieman sivussa?
...et olisko mäntä väärinpäin tai jotain...
Lähetetty: 16 Loka 2005 01:07
Kirjoittaja kranta
Kiitokset vastauksesta.
Moottori ei ole ollut auki. Epäilen itsekin, että ääni tulisi männäntapista.
Lähetetty: 16 Loka 2005 11:31
Kirjoittaja TeRoK
Ellei sitte kiertokangen laakeriliuskat oo häipyneet paikaltaan.
Lähetetty: 19 Loka 2005 21:14
Kirjoittaja jamo
Mites sytkä politiikka?? Eli tarkotatko tosiaan nakutusta vai jotain muuta "naputusta". Jos sytkä on aikasella ni nakuttaa eli polttoaine syttyy liian aikaisin... Jos on väljää männäntapissa/ kiertokangen laakerissa ni eiköhän ne pidä ääntä paikallaan kierrostaessa, mut kuormituksessa ovat hiljaa? Koita jotain muuta bensaa ja kuuntele et josko ääni häviäis... Siis jos tarkotat nakutusta eli ennenaikaista sytytystä.

Lähetetty: 19 Loka 2005 23:11
Kirjoittaja Jaakko85
Niin JOS sytkä olisi pielessä niin sehän kuuluu vain moottoria kuormitettaessa, taasen jos esim kiertokangen laakeri on muussina öljynseassa se kuuluu paikallaan vapaallakin, käsittääkseni myös ajossa. Terävänä. viisaammat kertokoot tarkemmin.
Lähetetty: 20 Loka 2005 00:00
Kirjoittaja kranta
Napse kuulu harvakseltaan myöskin tyhjäkäynnillä. Tuohon ei vaikuta mitään bensan vaihtaminen. Siis se ei ole bensan itsesytytyksestä johtuvaa nakutusta joka on erilainen kuin ko. ääni. Käytin asiantuntijalla kaaraa ja hän sanoi äänen tulevan 3. sylinterin männäntapista.
Lähetetty: 20 Loka 2005 13:02
Kirjoittaja Jaakko85
kranta kirjoitti:Napse kuulu harvakseltaan myöskin tyhjäkäynnillä. Tuohon ei vaikuta mitään bensan vaihtaminen. Siis se ei ole bensan itsesytytyksestä johtuvaa nakutusta joka on erilainen kuin ko. ääni. Käytin asiantuntijalla kaaraa ja hän sanoi äänen tulevan 3. sylinterin männäntapista.
No jos se sieltä todellakin tulee niin moottorin avaus on sitten edessä. Eli ei parane kirjoittelemalla.

Lähetetty: 20 Loka 2005 15:50
Kirjoittaja kranta
Niin se nyt näyttää olevan, että kone on otettava auki.
Kiiokset kaikille keskusteluun osallistuneille.
Lähetetty: 31 Joulu 2005 20:54
Kirjoittaja Escort_1991
kannattaa lisätä öljytä säännöllisesti, koska dochit syö sitä aika lailla

Lähetetty: 31 Joulu 2005 20:59
Kirjoittaja Jaakko85
kranta kirjoitti:Niin se nyt näyttää olevan, että kone on otettava auki.
Kiiokset kaikille keskusteluun osallistuneille.
Selvisikö missä vika on/oli ?
Lähetetty: 31 Joulu 2005 21:41
Kirjoittaja Jukkiss
Escort_1991 kirjoitti:kannattaa lisätä öljytä säännöllisesti, koska dochit syö sitä aika lailla

Mikäs on muute syynä tähän? Itselläkin meinaan syö
Lähetetty: 31 Joulu 2005 22:23
Kirjoittaja Riesa2.0
Jukkiss kirjoitti:
Mikäs on muute syynä tähän? Itselläkin meinaan syö
Häh! Ohc koneethan niitä öljysyöppöjä on... Meinaan tuo mun harva kohta 300tkm ajettu Dohc sierra ei syö tippaakaan öljyä! Viimmeksi kun öljyt vaihdoin oli ajettu jotain yli 10tkm samoilla öljyillä ja pinta ei ollut laskenut milliäkään, sama juttu oli edellis kerralla ja ei ole nytkään tainnut pinta laskea. Muuten kone nakuttaa, lonksuttaa ja tärisee oikein urakalla, mutta öljyä se ei vie... Onpahan siis edes yksi hyväkin puoli tuossa koneessa 8) Verrattuna taas ohc sierraan johon sai lisätä öljyä kannullisen joka viikko!
Minkälaista öljyä muuten käytätte? Voisiko vika olla siinä?
Lähetetty: 31 Joulu 2005 23:02
Kirjoittaja Monteonisti
Ei minulla DOCHIT ole syöneet öljyä, tai vähän kulunut, mutta ei ole tarvinnut vaihtovälillä lisätä, ollut kyllä vain Zeteccejä. 8)
Lähetetty: 01 Tammi 2006 01:50
Kirjoittaja Jukkiss
No sanokaas mikä on yleinen syy näissä koneissa että syö öljyä?
Lähetetty: 01 Tammi 2006 02:44
Kirjoittaja Jaakko85
0 ns. Dohcin kokemuksella sanon tai siis veikkaan että liikkeelle lähtevät pako-ohjurit..
Lähetetty: 01 Tammi 2006 11:11
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:0 ns. Dohcin kokemuksella sanon tai siis veikkaan että liikkeelle lähtevät pako-ohjurit..
Pakoohjureiden tipahtelua on ollut joissain DOHC versioissa, ja se aiheuttaa muutakin kuin öljyn syöntiä.
Tiedän noita koneita joilla on ajettu yli 400tkm. ilman kansi rempaa, eli kaikki DOHC:t ei ole "susia".
Lähetetty: 01 Tammi 2006 12:58
Kirjoittaja kranta
Doch ei muuten syö öljyä ollenkaan liikaa. Kun laittaa huollon yhteydessä öljyä ylämerkkiin, niin 15000km:n jälkeen öljynpinta on laskeutunut merkkien puoliväliin.
Naputus tuli tehostimen putkien takomisesta toisiinsa. Olivat näet liian lähellä toisiaan. Huomasin kun tehostimen öljy alkoi uhkaavasti vähentyä. Putken olivat takoneet itsensä puhki. Rikkinäiset putket pois ja uutta tilalle niin kaikki on hyvin. Autolla ajettu jo yli 300000km.
Lähetetty: 01 Tammi 2006 22:45
Kirjoittaja Monteonisti
Onneksi oli "ulkoinen" vika!

Lähetetty: 06 Tammi 2006 13:40
Kirjoittaja K.S.
Oli sulla sitten aika pätevä asiantuntia jos männäntapit ja tehostimen putket sekottaa...

Lähetetty: 06 Tammi 2006 19:50
Kirjoittaja Bootsi
K.S. kirjoitti:Oli sulla sitten aika pätevä asiantuntia jos männäntapit ja tehostimen putket sekottaa...

Noi naputukset on aika vaikeita joskus paikallistaa..
Ohut kumiletku, toinenpää korvaan ja toisellapäällä hakemaan naputuksen lähdettä.. toimii yllättävän hyvin. (älä naura, vaan kokeile joskus)

Lähetetty: 06 Tammi 2006 20:09
Kirjoittaja TeRoK
Juu silleen toi sporttiauton janne ainakin kattoo kuin paljoin voi sytkäkarttoja ropata. Tai sillä on oikeen peltorit mihin menee letku

Lähetetty: 06 Tammi 2006 20:38
Kirjoittaja VesQ
Rautaputki toimii mielestäni paremmin, vielä mielellään jotain kovaa esim rosteria
Lähetetty: 06 Tammi 2006 21:12
Kirjoittaja Riesa2.0
VesQ kirjoitti:Rautaputki toimii mielestäni paremmin, vielä mielellään jotain kovaa esim rosteria
Harjanvarrella meilläpäin on noita kolinoita kuunneltu ja hyvin on silläkin viat löytynyt 8) Hätätilanteessa voi sitten katkaista vaikka lähinmästä koivusta sopivan oksan ja koittaa sillä kuunnella

Lähetetty: 06 Tammi 2006 21:15
Kirjoittaja VesQ
Kannattaa vaan olla tarkkana jos kone ravistaa käydessään enemmänkin niin saataa korvaan ehkä sattua