Sivu 1/1

Ilmamassamittarin korvaus MAP anturilla?

Lähetetty: 30 Kesä 2010 15:14
Kirjoittaja Vartis
Eli autona on Ford Escort mk6 1.6 litrasella zetecillä. Mitenköhän ois helpointa korvata ilmamassamittari map anturilla? Eli ymmärtääkö moottorinohjaus map anturia vai vaatiiko jonkin asteen patenttia?

Re: Ilmamassamittarin korvaus MAP anturilla?

Lähetetty: 30 Kesä 2010 18:21
Kirjoittaja teme69
Ei onnistu kyllä tietääkseni kovin helposti kyseinen operaatio. MAF anturia käyttämään tarkoitettu ECU ei kyllä ymmärrä MAP anturin päälle yhtään mitään. Periaatteessa tarvitset siis ecun sellaisesta autosta joka käyttää MAP anturia (esim. Escort RS2000) ja lisäksi menee muitakin antureita\johtoja uusiksi jotta se toinen ecu toimii. Toinen vaihtoehto on tietty megasquirt tai muu ohjelmoitava moottorinohjaus. Vaikeaksi menee jokatapauksessa. Miksi tuo MAF pitäisi ylipäätään korvata?

Re: Ilmamassamittarin korvaus MAP anturilla?

Lähetetty: 30 Kesä 2010 20:31
Kirjoittaja Vartis
Mulla on vissiin celican tai supran kaasuläppä olemassa. Sen halkasija on 75mm, ilmamassamittarin on 56mm. Oisin ottanu sen ilmamassamittarin kokonaan vittuun haittaamasta menoo jos ois onnistunu helpolla.

Re: Ilmamassamittarin korvaus MAP anturilla?

Lähetetty: 30 Kesä 2010 21:37
Kirjoittaja koskar
Vartis kirjoitti:Mulla on vissiin celican tai supran kaasuläppä olemassa. Sen halkasija on 75mm, ilmamassamittarin on 56mm. Oisin ottanu sen ilmamassamittarin kokonaan vittuun haittaamasta menoo jos ois onnistunu helpolla.
Ootko nyt ihan tosissas? Meinaat, että tuo 56mm ei riitä? Luulis riittävän kun RS2000 vakioläppä on 52mm ja sieltä kuitenki ihan vakionakin puhalletaan se 150hp läpi.

Re: Ilmamassamittarin korvaus MAP anturilla?

Lähetetty: 01 Heinä 2010 02:55
Kirjoittaja BlackEscort
Nimenomaan, et saa kuin paskaa paketissa. Se läpän suurentaminen(ns. wrc celicassa varmaankaan ollut edes 75mm läppää, saati vakio sonnassa) AUTTAA ainoastaan silloin kun kaikki muukin on isoa. Vertaat virtauspinta-aloja niin veikkaan et se sun 75mm läppäs sopii lähinnä sinne +550hp turbo koslaan, ja sitä tehottomimmassa vehkeessä siitä ei ole kuin harmia, kun virtaus pienenee läpän kohdalla.