Etulokarien pisteet auki ja pultit tilalle??

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Etulokarien pisteet auki ja pultit tilalle??

Viesti Kirjoittaja Volmari »

elikkä kunten ford on niin mennyt tekemään että on etulokarit pistehitseillä kiinni niin tuli mieleen että saako ne hitsit jättää auki ja korvata pulteilla??

Kun tiedä mitä sitä keksii tulevaisuudessa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No minä sanoisin et ei saa tota hommaa tehdä. Mulla kun tohon riesaan vaihdettiin uudemman malliset pellit niin oisin tietty halunnut et pulteilla laitetaan et on helpompi irrottaa jos vaik joskus tarvii niin sais itsekin helposti ne pois, mutta kun "korjaajasetä" ainakin sanoi ettei onnistu koska ne osat on korin kantavaa osaa. Selventäkää muut jos oon ihan väärässä. :roll:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Etulokarien pisteet auki ja pultit tilalle??

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Volmari kirjoitti:elikkä kunten ford on niin mennyt tekemään että on etulokarit pistehitseillä kiinni niin tuli mieleen että saako ne hitsit jättää auki ja korvata pulteilla??

Kun tiedä mitä sitä keksii tulevaisuudessa..
Joskus aikanaan sierran(mk2) etulokarin vaihdoin ja tempasin ruuveilla uuden kiinni.. Inssi vaatis alkuperästä vastaavat hitsauset, kun on korin kantava rakenne :wink: .. Jälleen kerran konttorille soitto vois olla paikallaan... :? :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: Etulokarien pisteet auki ja pultit tilalle??

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kessi kirjoitti:Joskus aikanaan sierran(mk2) etulokarin vaihdoin ja tempasin ruuveilla uuden kiinni.. Inssi vaatis alkuperästä vastaavat hitsauset, kun on korin kantava rakenne :wink: .. Jälleen kerran konttorille soitto vois olla paikallaan... :? :mrgreen:
kantavuudesta en tiedä, mutta tukevammin ne kyllä pysyis pultein, kuin onnettomin pistehitsein...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu ja samaan liittyen jos esim lokari on hitsaamalla kiinni niin siihen pitää paikata myös hitsaamalla esim ruostepaikkoja. Sitten jos se on esim pelkästään pulteilla kiinni niin paikkapellin saa vetää kiinni vaikka popniiteillä, sikamassalla tai vaikka poraruuveilla tai mitä mieleen tulee
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti:Juu ja samaan liittyen jos esim lokari on hitsaamalla kiinni niin siihen pitää paikata myös hitsaamalla esim ruostepaikkoja. Sitten jos se on esim pelkästään pulteilla kiinni niin paikkapellin saa vetää kiinni vaikka popniiteillä, sikamassalla tai vaikka poraruuveilla tai mitä mieleen tulee
saakai sen paikata vaikka hieromalla koiranpaskaa siihen reikään jos inssi ei sitä huomaa :wink:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu tottakai mutta noin niinkuin sääntöjen mukaan :D
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

näin myös olen kuullut että on kantavaa osaa ne lokarit. mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna niin en näe mitään eroa kunnon pulttiviritelmässä kuin pistemallin kiinnityksessä..

mut mitä minä niitä päättämään kun inssit on mitä on..

taidan jättää tämän asian suosiolla tähän pisteeseen.. mälsää..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Ja sais muuten maalattuakin aika paljon kivuttomammin jos vois jälkeenpäin lyödä maalatun osan pulteilla kiinni. Nyt jäi itelläni väkisinki ainakin hitsaussaumat vähän huonosti maalatuiks ja siitähän se ruoste tykkää...

Ei ne inssit paljoa tunnu kattelevan, ainakaan täälläpäin.
Hyvin nopeesti vilkas konetilaan ja katto vaan että akku on kiinni.
Siinä jos käyttäis jotain litteitä pultteja ja maalaisi ne korinväriiin niin ei varmana mitään huomaisi.
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Volmari kirjoitti:mut mitä minä niitä päättämään kun inssit on mitä on..
Ei ole varmaan katsastusinssit keksinyt tollasta "lakia". Eli ei riipu siitä inssistä. :roll:
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Mulla on ton avon etuloksut poppareilla kiinni.
XR3i
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja löytyykö kaikilta inssimiehiltä/naisilta tietämystä missä autoissa on hitsattu lokarit kiinni ja missä on alkuperäisenä pulteilla?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Jaakko85 kirjoitti: Ei ole varmaan katsastusinssit keksinyt tollasta "lakia". Eli ei riipu siitä inssistä. :roll:
etkö sä ole muka koskaan törmännyt inssiin joka vähän katsoo läpi sormien tai on sitten niin pirun tarkka jokaisesta mutterista??

joku inssi päästäisi läpi koska pitää ko. menetelmää riittävänä, ja toinen taas sanoo pistä paaliin tai hitsaa.. näitä meinaan on.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin