Sivu 1/1
Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 08 Kesä 2010 12:35
Kirjoittaja Skebeli
Ajattelin lähteä täältä kyselemään vähän lisäapuja kun olen rakentelemassa sierraa 2,8 koneella jossa on TO4 ahdin ja vähän kaikkea muuta kivaa... Tämä on ensimmäinen turbo projektini niin jos apuja täältä vähän mitä olen unohtanut tai kannattaa ottaa vielä huomioon.
Autossa tällä hetkellä
-Ahdin TO4
-Laajakaista lambda
-Arp pulttisarjat
-Öljyn lauhdutin
-Välijäähdytin
-Männät
-Kannet teetätetty/isommat venttiilit
-Megaruutta
-Kannentiivisteet vielä hakusassa
-Suuttimet
-Bensapumppu
-Kytkin härpäkkeineen
-Ja jotain pientä osaa lisäksi...
Saattaa tuosta jotain vielä puuttua mutta olisi hieno homma jos joku kertois jotain että ei tuu vaan pelkkä romukasa jonka voi kiikuttaa kuusankoskelle...
Ja onko kellään samanlaista projektia tai autoa voisi vaihtaa tietoja

Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 08 Kesä 2010 17:24
Kirjoittaja Beornegar
Mitenkäs noissa nyt meni, kuuluko se Cossu noihin vertailumoottoreihin? Muuten voi olla vaikeuksia saada tehojen puolesta muutoskatsastettua turbon kanssa. Tuossahan on vakiona 148hp, johon 20% lisää tarkottaa 177hp.
Ja toiseks, mikä Sierra tuo on jota lähdet muuttamaan, onko vähäpäästöinen?
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 08 Kesä 2010 19:51
Kirjoittaja Skebeli
Auto on jo leimattu kyseisellä koneella ja ahtimella mutta autosta ei ollut mitään tietoja niin ajattelin että laitan lisäosia ja parantelen tekniikkaa jotta se varmasti kestää ja toimisi.
Tosiaan ei ole turbo peläistä niin paljon tietoa kuni vaparin virittämisestä.
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 08 Kesä 2010 22:41
Kirjoittaja country sedan
Tallissa lojuu 1 korinen Sierra ahdetulla 2.9 24V:llä, leimattuna.
Ilman ehjää laatikkoa tosin..
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 10 Kesä 2010 12:54
Kirjoittaja Skebeli
country sedan kirjoitti:Tallissa lojuu 1 korinen Sierra ahdetulla 2.9 24V:llä, leimattuna.
Ilman ehjää laatikkoa tosin..
onko sulla ollut siin 4 vaiko 5 lovinen loota?
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 10 Kesä 2010 18:59
Kirjoittaja country sedan
4wd:n T9:stä muutettu aski. Hajos 3:lla, 1.3bar ahdoilla jostain 7kympin vauhdista kun paino kaasun pohjaan.
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 11 Kesä 2010 09:19
Kirjoittaja Skebeli
country sedan kirjoitti:4wd:n T9:stä muutettu aski. Hajos 3:lla, 1.3bar ahdoilla jostain 7kympin vauhdista kun paino kaasun pohjaan.
Onko sulla minkämerkkiset kans pahvit? Mulla oli tuossa Fel Pron tiivisteet mutta ne oli pettäneet ja päästi paineet jäähdytys järjestelmään, en tiedä onko ollut vika siinä että kannen pultit ei ole ollut tarpeeksi kireässä vaiko mikä oli tullut.
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 11 Kesä 2010 21:29
Kirjoittaja ohcworth
Mikä kytkin sulla siihen tulee?
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 12 Kesä 2010 00:10
Kirjoittaja Skebeli
ohcworth kirjoitti:Mikä kytkin sulla siihen tulee?
kuparikytkin on siellä...
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 12 Kesä 2010 13:38
Kirjoittaja Aksu
Skebeli kirjoitti:
kuparikytkin on siellä...
Millä asetelmalla?
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 12 Kesä 2010 13:57
Kirjoittaja country sedan
Skebeli kirjoitti:
Onko sulla minkämerkkiset kans pahvit? Mulla oli tuossa Fel Pron tiivisteet mutta ne oli pettäneet ja päästi paineet jäähdytys järjestelmään, en tiedä onko ollut vika siinä että kannen pultit ei ole ollut tarpeeksi kireässä vaiko mikä oli tullut.
Orkkis 24V pahvit ja muutenkin vakio kone. Isommat suuttimet, numeron kylmemmät tulpat, MS+Edis. Bentley specs TO4 ja RS 500 tyylinen cooleri.Teräs vauhtipyörä Saffan asetelmalla ja YB Cossun jousittamaton 4 lapainen sintteri.
Kannenpulttien kiristäminen ei ole vastaus pahvi ongelmiin, joko orkkis 2.8 pahvit tai sitten 2.9 24V vyllit, käy pikku modauksella 12V:hen.
Talvella aattelin tehdä vanhanliiton 12V:n pikku paineille Taneen juurikin noila 24V pahveilla, jakajalla ja K-Jetillä , back to 80's

.
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 12 Kesä 2010 20:41
Kirjoittaja ohcworth
Kyllä vakio hyvälaatuinen pahvikin kestää melko hyvin kunhan vain on säädöt kohdallaan ja pysyy lämmöt kurissa.
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 13 Kesä 2010 20:42
Kirjoittaja Skebeli
ohcworth kirjoitti:Kyllä vakio hyvälaatuinen pahvikin kestää melko hyvin kunhan vain on säädöt kohdallaan ja pysyy lämmöt kurissa.
Tänään laitoin kannet paikoilleen ja tiivisteenä victor reinz, kaverilta löyty ne hyllystä 8)
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 13 Kesä 2010 20:43
Kirjoittaja Skebeli
Kannastokohan olla termostaatti pois kun säätelee konetta vaiko käykö liian kylmänä ilman sitä?
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 14 Kesä 2010 01:23
Kirjoittaja country sedan
Termostaatti tai joku muu kuristin pitää olla. Muuten on tuloksena kone jonka etummaiset pytyt käy kylmänä ja takaosassa lohkoa vesi kiehuu...
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 14 Kesä 2010 08:53
Kirjoittaja Skebeli
country sedan kirjoitti:Termostaatti tai joku muu kuristin pitää olla. Muuten on tuloksena kone jonka etummaiset pytyt käy kylmänä ja takaosassa lohkoa vesi kiehuu...
Kiitoksia tästä tiedosta.
Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 18 Kesä 2010 14:57
Kirjoittaja Skebeli
No nyt olisi kone jo aika hyvin läjässä jos saisi viikonloppuna otettua savut siitä

Re: Sierra 2,8 Turbo
Lähetetty: 22 Kesä 2010 19:52
Kirjoittaja Skebeli
Nyt olisi auto saatu käynti kuntoon ja auto käynistyi hyvin ja kävi. joku vika tuli autoon kun ei lähde enään käyntiin ja ei tule kipinää... taisi mennä anturi kampiakselin päästä...(vanha anturi)