Valoa tunnelin päässä! :)

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
lalli69

Valoa tunnelin päässä! :)

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:D
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Noniin nyt alkaa olemaan oikea suunta

Mitä tuosta ymmärsin niin esim jarrut saa vaihtaa eikä niistä mene prosentteja kö, vai siten että jos on jo vaihdettu yli 35% (kanta-auto tarkastus) niin esim jarruja yms ei merkata niin ettei niitä saa vaihtaa

Ja mitähän tuolla "kriittisellä" osalla tarkoitetaan, esim ilman konetta ei auto liiku, vai tarkoittaako tuo että saa vaihtaa vastaavaan osaan jos leviää

Juu lisää vaan tälläisiä uudistuksia, minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan

edit:
Mikäs tuo "rakentamis-aika" homma on, en muista kuulleeni siitä ennen
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mitenkähän tota uutta pykälää käytetään niihin autoihin jotka aiemmin muutoskatsastettu ja prosentit jo esim. 44% ja niissä on laitettu myös jarruista prosat ja sit haluiski laittaa jotain uutta"pientä, joka nostais vanhalla tavalla lasketut prosa yli 50.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

VesQ kirjoitti: edit:
Mikäs tuo "rakentamis-aika" homma on, en muista kuulleeni siitä ennen
Kanta-auto tarkistus oli ennen voimassa vain 2vuotta, eli oli pakko laittaa paketti kasaan, leimata, purkaa, ja sitten vasta tehdä työ kunnolla ja ajan kanssa.
kimi
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Maalis 2005 10:09
Paikkakunta: hyvinkää

jeps

Viesti Kirjoittaja kimi »

joo aika paljon herää kysymyksiä tosta.

"Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä"

siis koneen voi ajaaloppuun ja sit ei auto kyllä enään toimi eli aika "kriittinen" osa? sama koskee laatikkoa?

kulumisen takia huollossa vaihettavat osat? Lasit ja lasinpyyhkimet 2,0 %(lasinpyyhkimet?),Valaisimet ja sähköjohdot 1,6 %?,5. Akselistot
a) Takavetorakenne
1) Etuakselisto 10,0 %
2) Taka-akselisto 10,0 %
b) Etuvetorakenne
1) Etuakselisto 14,0 %
2) Taka-akselisto 6,0 %
(jos kuluu loppuun saako vaihtaa??)
Latauslaitteisto 1,5 % ?.

kertokaa tietonne tai mielipiteenne. olisi kiva saada tästä keskustelu? koska jos tuo menee parhaalla tavalla auttaa rakentelua ihan älyttömästi. ja jos viellä sattuisi koskemaan jo niitä vanhoja mihin on laskettu jo prosentit? onko tietoa?
näin se kai meni?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Tuskin sitä loppuun ajettua moottoria saa noinvain vaihtaa, sillä senhän voi porata seuraavaan ylikokoon, ja yleensä pelkkä mäntien/männänrenkaiden vaihto auttaa.
Laturinkin voi (useimmiten)korjata, joten tuskin sitäkään saa vaihtaa.
Sama pätee laatikkoon(laatikkoon voi toki vaihtaa sisuskalut). :wink:

Eli loppuviimein se menee sen kaavan mukaan, mitä huolloissakin katsotaan kuluviksi osiksi, hihnat, renkaat, pyyhkijänsulat etc. etc.
kimi
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Maalis 2005 10:09
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kimi »

no mikä muutos toi sit olis? paitsi jarrujen osalta?
koska on toi moottorin vaihtamineen samanlaiseen parempaan aivan tyhmä kieltää.? ja mistä näkee onko lasit vaihettu?? tai lamput?? tai sähköt? tai onko akselistoissa esim. escorteissa mitään merkintää? eli mistä huomaavat jos vaihtaa? tietääkö joku minkä hintaista tai onnistuuko kuinka helpolla vaihtamaan sisuskalut laatikkoon?
näin se kai meni?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

kimi kirjoitti:ja mistä näkee onko lasit vaihettu?? tai lamput?? tai sähköt? tai onko akselistoissa esim. escorteissa mitään merkintää? eli mistä huomaavat jos vaihtaa?
Ei mistään, niinkuin ei ennenkään ole huomanneet.
Tuskin niiden näkökyky paranee lakiuudistuksen myötä.
Kyllä mielestäni (lähes)kaikissa osissa on joku numero, tai ainakin uutena on ollut....

Lähinnä tuolla uudistuksella on vain haluttu parantaa mainetta, eli kuulostaa hyvältä, mutta loppujenlopuksi suurta muutosta ei tule.
kimi
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Maalis 2005 10:09
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kimi »

joo ilmeisesti näin.
harmittaa vaan et miksi hyvää harrastusta "boikotoidaan" näin?
tietenkin siellä on nämä virittäjät ja muut ketkä tekee kaikenlaisia vaarallisia virityksiä ja vastaavaa mikä varman on suurin syy siihen että mitään ei oikeen saa tehä.
no kyllähän noi jarru jttukin jo jotain auttaa:)
minkäköhän laiset mätkyt tulee jos joutuu jostain 86vuoden escortista maksamaan veron? eli menee prosentit yli? vai onko mitään mahollisuutta tehä asialle mitään jos joku syynää kaikki lasit ja kaikki huonolla tuurilla joskus? ja onko vero maksettava vaikka poistaisi auton samantein kilvistä?
koska tuommoisella parin sadan euron ritsalla ei huvita jäädä vuosiksi velkavankeuteen:)
näin se kai meni?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ei tarvi maksaa, jos heti poistaa kilvistä, ellei verottaja katso sinun tahallisesti syyllistyneen prosenttien ylitykseen.
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

lalli69 kirjoitti: Ei mistään, niinkuin ei ennenkään ole huomanneet.
Tuskin niiden näkökyky paranee lakiuudistuksen myötä.
Kyllä mielestäni (lähes)kaikissa osissa on joku numero, tai ainakin uutena on ollut....

Lähinnä tuolla uudistuksella on vain haluttu parantaa mainetta, eli kuulostaa hyvältä, mutta loppujenlopuksi suurta muutosta ei tule.
Mutta eikös se ollut niin päin että jos inssi epäilee jotain osaa vaihdetuksi niin inssin ei pidä sitä todistaa että se on vaihdettu vaan omistajan pitää pystyä näyttään että se on alkuperäinen..
kimi
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Maalis 2005 10:09
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kimi »

johan on jos muka noin on? siinähän todistelee sit.
näin se kai meni?
Vastaa Viestiin