Sivu 1/1

Fiesta 1.6 Efi -89 moottorinvaihto

Lähetetty: 09 Loka 2005 20:39
Kirjoittaja Harri S
Vihdoin -89 ässäfiestaan koneen -90 ekkeristä. Mukavasti tuli vääntöä lisää. Koneessa tuntuu kuitenkin puutumista täyskaasulle mentäessä, se jotenkin arpoo, kun lataa kaasupolkimen pohjaan. Pitääkö paluupuolen bensalinja vaihtaa isommaksi, se kun nyt sattupi olemaan hiukan ohuempi kuin pumpulta tuleva linja. Nostaako liikaa bensanpainetta?
Kiekkamittarin piuhan boxilta kytkin vanhaan jakajan vihreään, mutta mittari näyttää liian vähän. Väärä johto vai väärä mittari?

Nelipisteruisku, EEC-4 boxi, Lamda-anturilla, EI kattia enää, suorasytkä, kaikki piuhat on kiinni kunnolla.
Pumppuna on Boshilainen k-jetronicin pumppu, riittääkö teho? Rauhallisella kaasunkäytöllä kone vetää mukavasti, eikä nyi ollenkaan.
Ilmanputsariksi tulee vapaavirtaussuodatin, kun ei sinne pellinalle muu enää mahdu.

Lähetetty: 11 Loka 2005 21:58
Kirjoittaja ZyaS
veikkaisin että pumpun tuotto ei riitä

Lähetetty: 12 Loka 2005 00:33
Kirjoittaja hartza
ZyaS kirjoitti:veikkaisin että pumpun tuotto ei riitä
Varmasti riittää, mekaanisten ruiskujen pumput on niitä tehoikkaimpia... Kiekkamittari ottaa tiedon joko EDIS-4 yksiköstä tai boksista, näyttää ilmeisesti aika tarkkaan puolet liian vähän? Siinä tapauksessa väärä piuha.

Bensalinjat pitäisi riittää, onko ruiskun tankki? Ilmeisesti ei. koska käytetään ulkopuolista pumppua. Kerro vähän miten bensalinjat on toteutettu tankin päässä ja onko tankin huohotus miten hoidettu?

Valoa näkyy

Lähetetty: 12 Loka 2005 11:18
Kirjoittaja Harri S
Tankki siis teki vakuumitemput. Otin kokeeksi tankinkorkista tiivisteen pois ja kävin kokeilemassa. Verrattuna vanhaan, auto lähtee nyt kuin hauki rannasta, eikä arvo enää osakaasulla. Kiitos...

Tankki on tosiaankin fiestan oma ja tarkoitus on jatkaa imukäyrää tankin pohjaan asti, jotta ei hori ilmaa. Tai sitten teen tankin pohjaan imusumpun. Ilman tulon kyllä tällähetkellä kuulee, kun pumppu on pultattu koriin ilman kumityynyjä. Varsinkin vasempaan kantatessa.

Kiekkamittarin johdon pitäisi olla moottorin johtosarjassa vihreä. Olen kytkenyt sen puolan vihreään johtoon ja näytö mittarissa on noin puolet todellisesta??? Pitänee lukea tota piirustusta vielä lisää...