Sivu 1/1

Öljyvuoto?

Lähetetty: 27 Touko 2010 16:54
Kirjoittaja H_enkka
Mikäs palikka toi on, tossa vesipumpun oikeella puolella heti, siihe menee joku putki/letku, tuntuis hikoileva jonku verran öljyä, kyseessä rs2000
Kuva

Re: Öljyvuoto?

Lähetetty: 27 Touko 2010 22:07
Kirjoittaja ford2ford
Näyttäisi vahvasti siltä, että kyseessä EGR-venttiiliin menevä putki. EGR-systeemi likaantuu pikku hiljaa ja alkaa mm. hikoilla öljyä ja aiheuttaa muutakin lystiä. Itse tein viime kesänä kansi remonttia ja siinä yhteydessä tarkastin myös EGR-systeemin. Täynnä öljyn sekaista töhnää imusarjaa myöten. Huono keksintö koko EGR, koska koneen iän ja kilometrien lisääntyessä aiheuttaa harmia automerkistä riippumatta. Moni tulppaa EGR-systeemin. Onnistuu varsin helposti, jos työkalut pysyy kädessä. EGR:n tarkoitus on vähentää auton päästöjä kierrättämällä palamattomia kaasuja moottorin alakerrasta (kampikammiosta) imusarjan kautta takaisin palotiloihin.

Re: Öljyvuoto?

Lähetetty: 27 Touko 2010 23:18
Kirjoittaja Fiestalla
ford2ford kirjoitti:Näyttäisi vahvasti siltä, että kyseessä EGR-venttiiliin menevä putki. EGR-systeemi likaantuu pikku hiljaa ja alkaa mm. hikoilla öljyä ja aiheuttaa muutakin lystiä. Itse tein viime kesänä kansi remonttia ja siinä yhteydessä tarkastin myös EGR-systeemin. Täynnä öljyn sekaista töhnää imusarjaa myöten. Huono keksintö koko EGR, koska koneen iän ja kilometrien lisääntyessä aiheuttaa harmia automerkistä riippumatta. Moni tulppaa EGR-systeemin. Onnistuu varsin helposti, jos työkalut pysyy kädessä. EGR:n tarkoitus on vähentää auton päästöjä kierrättämällä palamattomia kaasuja moottorin alakerrasta (kampikammiosta) imusarjan kautta takaisin palotiloihin.
EGR = Exhaust gas recirculation

"EGR works by recirculating a portion of an engine's exhaust gas back to the engine cylinders."

http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Re: Öljyvuoto?

Lähetetty: 28 Touko 2010 16:29
Kirjoittaja koskar
Tuo näyttää kyllä huohotuspurkilta ja PCV-venttiililtä joka on lohkon edessä. Tuosta menee letku joka kiertää vaihdelaatikon päältä imusarjan alle, jossa se jakautuu kaikkiin kanaviin. Tuo mokkula on kiinni lohkossa ihan puristussovitteella ja tuo PCV-venttiili taas on sellaisella läpivientikumilla kiinni tuossa mokkulassa. Ei maksa montaa euroa Fordin tiskiltä (muistaakseni jotain 7€ tai 8€).