Ford Mondeo 2007 tekniset ongelmat
Lähetetty: 25 Touko 2010 20:04
Minulla on ongelmainen Ford Mondeo farmari 2007 malliltaan. Se on viimeisiä vanhakorisia ja ensimmäinen sekä viimeinen Fordini! Se on ollut minulla uudesta saakka ja nyt olen ajanut silla vajaat 100 tkm.
Kysyn kuitenkin ihan uteliaisuudestani ennen auton vaihtoa, että onko muilla ollut vastaavia ongelmia!
Kävin katsastamassa autoa viime tammikuussa ja yllätyksekseni se ei mennyt läpi pakokaasutesteistä eikä iskunvaimentimien osalta.
Pakokaasuongelmaa ratkottiin paikallisessa Ford huollossa n. kuukauden ajan. Kunnes keksittiin, että imusarja on tukossa. Se puhdistettiin ja siltä osin auto oli ok. Huomasin jo paljon aikaisemmin, että auto "tupsauttelee" mustaa savua kiihdytyksissä. (Ja niin se tekee nytkin n. 5 kk puhdistuksen jälkeen).
Toinen vika oli takaiskunvaimentimet. Olivat molemmat aivan loppu. Sain puhuttua ne takuuseen, koska olin huollon yhteydessä niistä valittanut jo aikaisemmin. Mutta kuinka ollakaan, nyt 5 kk iskunvaimentimien vaihdon jälkeen takaapää "pomppii" taas. Kävin taas huollossa ja jälleen iskunvaimennin on loppu. Kuulemma nesteet vuotaneet ulos. Onko teillä muilla kokemusta huonoista iskunvaimentimista tässä mallissa? Voihan olla että loppupään autojen valmistussarjoissa on iskunvaimentimissa eri toimittajat? Tämä on täyttä arvailua, mutta ihmeelliseltä tuntuu ettei vaimentimet kestä.
Eräs mielenkiintoinen seikka tässä samassa autossa on myös, että olen valittanut huoltoon takuuaikana erittäin kovaäänisestä kilkattavasta nakutuksesta. Tämän poikkeuksellisen äänen ovat vahvistaneet myös huoltomiehet. Tässä katsastusepisodissa (korkeat päästöt) vaihdettiin autoon suuttimet, jolloin kilkatus lakkasi. Mutta koska niissä ei ollut päästöjen syy niitä ei jätetty autoon, vaan vaihdettiin vanhat ja kilkatus jatkuu. Kun en ole mikään autoasiantuntija, niin en osaa sanoa mitä vahinkoa mahdollisesti autolle on tulossa kun suuttimia ei ole aikanaan takuuseen vaihdettu?
Vielä eräs häiritsevä seikka. Kaasuttimessa lienee jotain vikaa koska silloin tällöin kaasu jää "kovemmalle" kuin tyhjäkäyntikaasu. Tämän huomaa esim. lähestyttäessä risteystä ja kun moottorilla jarruttaa, niin moottorijarrutus ei onnistu, vaan pieni pintakaasu jää päälle.
Tällainen on Fordini, olisi mielenkiintoista tietää onko joku muu takunnut tällaisten samanlaisten ongelmien kanssa.
Kysyn kuitenkin ihan uteliaisuudestani ennen auton vaihtoa, että onko muilla ollut vastaavia ongelmia!
Kävin katsastamassa autoa viime tammikuussa ja yllätyksekseni se ei mennyt läpi pakokaasutesteistä eikä iskunvaimentimien osalta.
Pakokaasuongelmaa ratkottiin paikallisessa Ford huollossa n. kuukauden ajan. Kunnes keksittiin, että imusarja on tukossa. Se puhdistettiin ja siltä osin auto oli ok. Huomasin jo paljon aikaisemmin, että auto "tupsauttelee" mustaa savua kiihdytyksissä. (Ja niin se tekee nytkin n. 5 kk puhdistuksen jälkeen).
Toinen vika oli takaiskunvaimentimet. Olivat molemmat aivan loppu. Sain puhuttua ne takuuseen, koska olin huollon yhteydessä niistä valittanut jo aikaisemmin. Mutta kuinka ollakaan, nyt 5 kk iskunvaimentimien vaihdon jälkeen takaapää "pomppii" taas. Kävin taas huollossa ja jälleen iskunvaimennin on loppu. Kuulemma nesteet vuotaneet ulos. Onko teillä muilla kokemusta huonoista iskunvaimentimista tässä mallissa? Voihan olla että loppupään autojen valmistussarjoissa on iskunvaimentimissa eri toimittajat? Tämä on täyttä arvailua, mutta ihmeelliseltä tuntuu ettei vaimentimet kestä.
Eräs mielenkiintoinen seikka tässä samassa autossa on myös, että olen valittanut huoltoon takuuaikana erittäin kovaäänisestä kilkattavasta nakutuksesta. Tämän poikkeuksellisen äänen ovat vahvistaneet myös huoltomiehet. Tässä katsastusepisodissa (korkeat päästöt) vaihdettiin autoon suuttimet, jolloin kilkatus lakkasi. Mutta koska niissä ei ollut päästöjen syy niitä ei jätetty autoon, vaan vaihdettiin vanhat ja kilkatus jatkuu. Kun en ole mikään autoasiantuntija, niin en osaa sanoa mitä vahinkoa mahdollisesti autolle on tulossa kun suuttimia ei ole aikanaan takuuseen vaihdettu?
Vielä eräs häiritsevä seikka. Kaasuttimessa lienee jotain vikaa koska silloin tällöin kaasu jää "kovemmalle" kuin tyhjäkäyntikaasu. Tämän huomaa esim. lähestyttäessä risteystä ja kun moottorilla jarruttaa, niin moottorijarrutus ei onnistu, vaan pieni pintakaasu jää päälle.
Tällainen on Fordini, olisi mielenkiintoista tietää onko joku muu takunnut tällaisten samanlaisten ongelmien kanssa.