1.8l zetec:iin 2.0l nokka-akselit???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
speedytomato
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46

1.8l zetec:iin 2.0l nokka-akselit???

Viesti Kirjoittaja speedytomato »

eli sopiiko 2.0l nokat pikkulohkoon eli 1.8l :D
onko vastaavaa hyötyä vaihtaa niitä, eli onko kaksilitraisessa isompi nosto tms. ???

entä onko tietoa, onko molemmissa koneissa saman kokoiset ruisku suuttimet?
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Re: 1.8l zetec:iin 2.0l nokka-akselit???

Viesti Kirjoittaja hartza »

speedytomato kirjoitti:eli sopiiko 2.0l nokat pikkulohkoon eli 1.8l :D
onko vastaavaa hyötyä vaihtaa niitä, eli onko kaksilitraisessa isompi nosto tms. ???

entä onko tietoa, onko molemmissa koneissa saman kokoiset ruisku suuttimet?
samat suuttimet on, tai ainakin suurinpiirtein samanlaiset. Nokat on vaihtokelpoisia, 2.0 nokissa on aavistuksen lisää nostoa, n. 1mm. Periaatteessa vääntö pitäisi vähän kohentua, mitään merkittävää en ainakaan minä huomannut kun nuo vaihdoin.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Laittaa 2.0l:n nokat ja säädettävät nokkapyörät sekä vaihtaa imupuolelle 2000:n osat. :roll:
speedytomato
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46

Viesti Kirjoittaja speedytomato »

imu puolella on jo 2.0l osat paitsi imusarja jossa ei taida eroa ollakkaan?
taidan jättää ne säädettävät pyörät muille, tarkoitus tehdä ihan käyttöpeli tästä eikä mitään epävarmaa viri laitetta :D . mutta kun noita osia jäi koneen vaihdossa niin niitä ajattelin vaan hyödynnellä...

Ps: onko hajuakaan mitä mahtaa irrota tehoja noilla 2.0l ruisku hiluilla tosta -96 1.8l sesta
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

eikös zeteceissä ole jo tehtaalta lähtien säädettävät nokkapyörät kun ovat kartiosovituksella joten niihin ei varmaan kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata :wink:
speedytomato
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46

Viesti Kirjoittaja speedytomato »

niimpäs se muuten taitaa ollakkin, mutta luulenpa etten ala kuitenkaan niiden kanssa leikkimään kun siinä käy mulla aika helposti väärin :D:D:D
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

evolution kirjoitti:eikös zeteceissä ole jo tehtaalta lähtien säädettävät nokkapyörät kun ovat kartiosovituksella joten niihin ei varmaan kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata :wink:
Onhan siinä kartiosovitus, mutta aika hankalaa säätää, kun pitää purkaa venakoppa pois joka kerta kun tekee muutoksia... tai jos tuntee itsensä onnekkaaksi, voihan sitä kokeilla löystää pulttia, naputtaa nokkapyörä pois paikoiltaan ja... "miten helvetissä mä saan kiristettyä momenttiin tän pyörän kun nokka pyörii mukana ja en näe mitään merkkejä!" ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Heh... Pyörii pyörii... Kuten sanottu jossain muussa threadissa ni pelkistä säädettävistä nokkapyöristä ei ole hyötyä kuin +-2hp... tai konerikko... :wink:
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

niin noniin kyllä jos ittellä olis tollanen zetekki niin jaksaisin nyppiä niitä venakoppia pois kun ajattelee niitten nokkapyörien hintaa.

mutta kuitenkin se vakio merkki on ihan riittävän lähellä oikeaa kohtaa niin eikai siihen ajoitukseen kannata koskea :wink:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Vakiopataan saa muutaman hepan muutoksia muuttamalla pakonokan ajoitusta, hyöty riippuu paljon mitä meinataan tehdä.
TÄSSÄ esimerkiksi nokan ajoituksia muuttamalla saatiin vaan 40+hv lisää ;)

Mulla on Fiestassa säädettävät nokkapyörät, tehty alkuperäisistä. Eikä maksanut paljoa...
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
cikatti
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Touko 2005 09:29
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja cikatti »

Tuo viritarina 40 hevosesta ei nyt ole ihan sitä että nokkapyöriä kääntämällä tulee 40 konia, tohon linkissä olevaan fiikukseen kun oli tehty vähän muutakin, turbo, uus pakosarja, välijäähdytin. Eli vakiopelissä pyörien kääntely +/- 10 astetta tuottaa kuitenkin vain muutamia hevosia, parhaimmillaan 10.
Tuo säätöpöyrien teko/teettäminen on ihan visasta mutta ostaminen ei. Niistä pyydetään tähtitieteellisiä hintoja, 300-400 euroa, vähintään ja ei ne kyllä sen arvoiset ole.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja kun se ei kuitenkaan ole vaikeata jos osaa sorvia yms laitteita käyttää ja tietää mitä tekee
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

cikatti kirjoitti:Tuo viritarina 40 hevosesta ei nyt ole ihan sitä että nokkapyöriä kääntämällä tulee 40 konia, tohon linkissä olevaan fiikukseen kun oli tehty vähän muutakin, turbo, uus pakosarja, välijäähdytin. Eli vakiopelissä pyörien kääntely +/- 10 astetta tuottaa kuitenkin vain muutamia hevosia, parhaimmillaan 10.
Tuo säätöpöyrien teko/teettäminen on ihan visasta mutta ostaminen ei. Niistä pyydetään tähtitieteellisiä hintoja, 300-400 euroa, vähintään ja ei ne kyllä sen arvoiset ole.
Kiitos kun toistit juuri mitä kirjoitin, en tainnut väittää missään kohtaa että pyöriä kääntämällä saa automaattisesti 40 heppaa vaan koitin selvittää niitten tarjoamat mahdollisuudet... Vähän olisi hölmöä vaihtaa esim. nokat ja tuunata konetta, mutta jättää ns. helpot hepat käyttämättä. No saahan kyllä perusajoituksen kohdalleen noilla vakiopyörillä, mutta muutosten tekeminen hankaloituu.

Saa noita tehdastekoisia nokkapyöriä pikkasen halvemmalla kun jaksaa vaan etsiä, sekä ulkonäkö on huomattavasti parempi ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Vastaa Viestiin