Esco 1.8 zetec -95 Kolina?
Lähetetty: 22 Touko 2010 00:06
Oireet:
Pari kolme viikkoa sitten alkoi kun kelit lämpes: Vaihteiden vaihto vaikeutui. No ostin öljyä ja lisäsin vaihteistoon kun pelkäsin että on kuiva, tosin alaropun reunasta ainakin tippa tuli joten vain lisäsin 3-5dl öljyä yläropusta. Auttoiko? No tuntui että pikkusen mutta sama kankeus saada vaihteet päälle jatkui. Menee kun antaa oikealla kierrosalueella nätisti vaihtaa.
Jatkossa on liikkeelle lähtiessä varsinkin alkanut yhä useammin kuulua kling (kuin kaksi puhdasta metallia löisi yhteen) juuri sillä hetkellä kun liikkeelle on päässyt ja kytkimeen en enää vaikuta. Pikkuhiljaa sama kling kuuluu hidastettaessa, tuleeko sitten kytkimen käytössä vai moottorijarrutuksessa, en ole ihan 100 varma. Aivan kuin jossain olisi välys joka lyö toiselle puolelle aina kun veto on on/off. Kaveri mainitsi että vastaavat oireet ollu escossaan ja katos sillä että koko lootan vaihtoi kun oli ollut perälaakeri lootan rungosta lähes irti ja pyörinyt akselin mukana.
Mielestäni kytkin pelittää normaalisti kun ei luista ja saa vedon kokonaan pois, tosin vaikka kuinka polkis kytkimen pohjaan niin johan jysähtää kun pakin laittaa päälle tai tuntuu tosi kankealta saada 1 päälle.
Mitäs ootte mieltä, eikös tuu vanhaan escoon lootan vaihto?? Vai kytkimen?? En nyt oikein tiedä kummasta kyse loppujen lopuks..
Jaa niin, lisävinkki: tein tänään sellasen testin että nostin auton kuskin etupyörän puolelta ylös ja ykkönen silmässä kuuntelin niin se kilke taisi tulla vetoakselin "edestä" jossa mielestäni vaihdelaatikko. En niin paljoo oo perehtyny että osaisin sanoo onks se kytkintä vai vaihdelaatikkoo.
Pari kolme viikkoa sitten alkoi kun kelit lämpes: Vaihteiden vaihto vaikeutui. No ostin öljyä ja lisäsin vaihteistoon kun pelkäsin että on kuiva, tosin alaropun reunasta ainakin tippa tuli joten vain lisäsin 3-5dl öljyä yläropusta. Auttoiko? No tuntui että pikkusen mutta sama kankeus saada vaihteet päälle jatkui. Menee kun antaa oikealla kierrosalueella nätisti vaihtaa.
Jatkossa on liikkeelle lähtiessä varsinkin alkanut yhä useammin kuulua kling (kuin kaksi puhdasta metallia löisi yhteen) juuri sillä hetkellä kun liikkeelle on päässyt ja kytkimeen en enää vaikuta. Pikkuhiljaa sama kling kuuluu hidastettaessa, tuleeko sitten kytkimen käytössä vai moottorijarrutuksessa, en ole ihan 100 varma. Aivan kuin jossain olisi välys joka lyö toiselle puolelle aina kun veto on on/off. Kaveri mainitsi että vastaavat oireet ollu escossaan ja katos sillä että koko lootan vaihtoi kun oli ollut perälaakeri lootan rungosta lähes irti ja pyörinyt akselin mukana.
Mielestäni kytkin pelittää normaalisti kun ei luista ja saa vedon kokonaan pois, tosin vaikka kuinka polkis kytkimen pohjaan niin johan jysähtää kun pakin laittaa päälle tai tuntuu tosi kankealta saada 1 päälle.
Mitäs ootte mieltä, eikös tuu vanhaan escoon lootan vaihto?? Vai kytkimen?? En nyt oikein tiedä kummasta kyse loppujen lopuks..
Jaa niin, lisävinkki: tein tänään sellasen testin että nostin auton kuskin etupyörän puolelta ylös ja ykkönen silmässä kuuntelin niin se kilke taisi tulla vetoakselin "edestä" jossa mielestäni vaihdelaatikko. En niin paljoo oo perehtyny että osaisin sanoo onks se kytkintä vai vaihdelaatikkoo.