Sivu 1/1
sierran raidetanko
Lähetetty: 08 Loka 2005 22:24
Kirjoittaja voicecoil
miten lähtee sisäpää irti raidetangosta? kun näyttää että se ei olis purkautuva,voiko näin olla koska koetin suurilla siirtoleukaisilla niin en saanut aikaan mitään.ja siis vm.88 ja tehostamaton ohjaus.
Lähetetty: 09 Loka 2005 10:13
Kirjoittaja cossu2
Kiertämällähän se lähtee, siellä kumin sisällä on sellanen kohta siinä nivelen päässä mistä saa isolla avaimella kierrettyä.
Lähetetty: 09 Loka 2005 12:26
Kirjoittaja voicecoil
joo tiedän kyllä että kiertämällä lähtee.ei vaan ole siinä sisäpään mutikassa edes avaimelle koloja joista sais otetta,siksi juuri pihdeillä..mutta kun näyttää ettei siinä ole missään kohtaa saumaa josta se purkautuisi.
Lähetetty: 09 Loka 2005 14:55
Kirjoittaja voicecoil
voicecoil kirjoitti:joo tiedän kyllä että kiertämällä lähtee.ei vaan ole siinä sisäpään mutikassa edes avaimelle koloja joista sais otetta,siksi juuri pihdeillä..mutta kun näyttää ettei siinä ole missään kohtaa saumaa josta se purkautuisi.
eli pitäs tietää purkaantuuko se siitä pallonivelen kohdalta vai että irtoaako se koko raidetangon pää siitä itse raidetangosta?
Lähetetty: 09 Loka 2005 19:32
Kirjoittaja cossu2

taitaa sit olla jonkin sortin tarvike osa jos ei koloja ole.
Eli ulkoapäin seuraavasti.
nivel(raidetangonpää) kiinni jengalla akselissa -> akseli päättyy niveleen (sisempi nivel) nivel on kiinni hammastetussa tangossa jengalla.
Eli tanko + sisänivel on yhtä pakettia.
Lähetetty: 09 Loka 2005 19:35
Kirjoittaja voicecoil
joo täytyy huomenna käydä paikallisella foortin huoltamolla näyttämässä.pakko vaihtaa,vetelee nimittäin aika pahkeisesti..
Lähetetty: 09 Loka 2005 19:38
Kirjoittaja VesQ
Hmm jos on samanlainen kuin mk2 ekkerissä niin siinä on se "mutteri" jonka sisällä se sisempi nivel on. Se mutteri on kiinni siinä hammastetussa tangossa kierteillä. Sinnä mutterissa ei ole minkäänlaisia kantteja josta saisi kiinni eli putkipihdit auttaa. Sen mutterin ja hammastangon saumassa on todennäköisesti pieni reikä johon on lyöty pieni tappi lukitteeksi eli se pitää saada ensin pois. Vaikka poraamalla tai jos on alkuperäinen niin ihan vaan vääntämällä niin sen tapin pitäisi murtua. Tosin jos sen joku on jo aukaissut niin siellä saattaa olla lukitteena ihan mitä vaan. Itsellä oli toisella puolella hepattu migilla ja toiselle puolelle oli porattu 1mm reikä ja katkaistu poranterä siihen reikään
Taitaa olla kaikista helpoin ottaa koko hammastanko pöydälle ja tutkia tarkemmin
Lähetetty: 09 Loka 2005 21:03
Kirjoittaja Jaakko85
voicecoil kirjoitti:eli pitäs tietää purkaantuuko se siitä pallonivelen kohdalta vai että irtoaako se koko raidetangon pää siitä itse raidetangosta?
No kyllähän raidetangonpää irtoaa raidetangosta.
Lähetetty: 09 Loka 2005 21:27
Kirjoittaja VesQ
Kysehän oli raidetangon sisemmistä päistä eli mitkä ovat suojakumien alla hammastangon yhteydessä
Vai olihan kyse niistä

Lähetetty: 09 Loka 2005 22:09
Kirjoittaja Sultzi
Kyse taisi olla juuri niistä, näin käsitin.
Lähetetty: 10 Loka 2005 10:09
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Kysehän oli raidetangon sisemmistä päistä eli mitkä ovat suojakumien alla hammastangon yhteydessä
Vai olihan kyse niistä

Niinpä tais olla juu

Lähetetty: 15 Loka 2005 14:49
Kirjoittaja voicecoil
hei mitenkäs sitten säädetään välystä pois itse raidetangosta? siellä oikeassa päässähän on holkki mutta sitä kuskinpuolta voi kuulemma säätää jotenkin että saa välystä pois.
Lähetetty: 15 Loka 2005 20:59
Kirjoittaja VesQ
Siinä ohjausvaihteessa (hammastangossa) on kaksi "luukkua", toinen jonka läpi menee rattiakseli ja toinen about 90 astetta sivussa (eli osoittaa suunnilleen etu-ala viistoon). Sen luukun kun avaa niin siellä on jousi joka painaa sellaista nylon holkkia hammastankoa vasten. Ohjausvaihteen (siis se koko hässäkkä) kuoren ja sen luukun välissä on ohuita shimmi levyjä. Niitä vähentämällä jousi painaa suuremmalla voimalla sitä holkkia hammastankoa vasten jolloin välys vähenee. Taas jos sitä tiukkaa liikaa niin alkaa ohjaus muuttua tahmeammaksi ja kulmikkaaksi
Lähetetty: 15 Loka 2005 23:52
Kirjoittaja voicecoil
VesQ kirjoitti:Siinä ohjausvaihteessa (hammastangossa) on kaksi "luukkua", toinen jonka läpi menee rattiakseli ja toinen about 90 astetta sivussa (eli osoittaa suunnilleen etu-ala viistoon). Sen luukun kun avaa niin siellä on jousi joka painaa sellaista nylon holkkia hammastankoa vasten. Ohjausvaihteen (siis se koko hässäkkä) kuoren ja sen luukun välissä on ohuita shimmi levyjä. Niitä vähentämällä jousi painaa suuremmalla voimalla sitä holkkia hammastankoa vasten jolloin välys vähenee. Taas jos sitä tiukkaa liikaa niin alkaa ohjaus muuttua tahmeammaksi ja kulmikkaaksi
ei ole samanlainen systeemi kuin escortissa.tässä on vaan pyöreä reikä yläviistoon jossa on sisällä peltinen joku olisko sokka systeemi,ei lähde irti,ei käänny mihinkään.