Sivu 1/1
Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 21 Touko 2010 11:06
Kirjoittaja Posmo
Tuli mieleen, että tällä foorumilla ei tällaista aihetta löydykään. Eli tänne voi esittää pieniä tai pikaisia kysymyksiä liittyen Fordeihin, jotka eivät itsessään ole uuden säikeen arvoisia. Kokeneet Fordistit voivat siten auttaa toisiaan autoihin liittyvissä pulmissa.
Jep, eli minä aloitan:
-Miten irtoaa takaluukun lukko Mk. 1 HB Sierroista? On päässyt ruoste kytemään lukon painikkeen kumi/muoviosan alle, ja se pitäisi pikaisesti saada irroitettua ruosteiden poistoa varten.
Kiitos etukäteen.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 21 Touko 2010 22:13
Kirjoittaja Billie
joo mäki voisin kysyä ihan samaa mutta kyseinen potilas on vain mk5 escort...lukkopesä on siis jo irrotettu mutta miten irtoaa se koko mötti minkä sisällä lukkopesä on?
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 24 Touko 2010 00:39
Kirjoittaja ohc205
Ainaki sierrassa takakontin lukko on peltisokalla kiinni.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 27 Touko 2010 16:37
Kirjoittaja jaakko28
En tiedä mitä letkuja ovat mutta jotain letkuja kuitenkin, joissa polttoaine kulkee.

Näistä siis ensimmäinen vasemmalta vuotaa kuin seula polttoainetta ja seuraavakin menossa samaan kuntoon. Kysymys kuuluukin, että millä nimellä putket ovat jotta saan ostettua fordilta uudet ja tapahtuuko noiden vaihtaminen vain nykkimällä entiset pois ja tökkäämällä uudet tilalla?
http://s810.photobucket.com/albums/zz27 ... ottori.jpg
kuva ei ole omasta autosta.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 27 Touko 2010 19:22
Kirjoittaja tursas
jaakko28 kirjoitti:En tiedä mitä letkuja ovat mutta jotain letkuja kuitenkin, joissa polttoaine kulkee.

Näistä siis ensimmäinen vasemmalta vuotaa kuin seula polttoainetta ja seuraavakin menossa samaan kuntoon. Kysymys kuuluukin, että millä nimellä putket ovat jotta saan ostettua fordilta uudet ja tapahtuuko noiden vaihtaminen vain nykkimällä entiset pois ja tökkäämällä uudet tilalla?
http://s810.photobucket.com/albums/zz27 ... ottori.jpg
kuva ei ole omasta autosta.
Eipä aukee kuva ainakaan tällä tikulla, autokin olis kiva tietää ?
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 27 Touko 2010 22:04
Kirjoittaja jaakko28
Auto on allekirjoituksessa, mutta siis mondeo 1.8td ja 2000 vuosimallia. En tiedä millä nimellä noita venttiilikopan vierellä kulkevia mustia ja kumisia putkia kutsutaan, mutta polttoaine niissä kulkee ja niitä on neljä kappaletta. Vähän huono selittää, linkittämästäni kuvasta näkyy hyvin, mikäli kuva näkyy.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 20 Maalis 2015 22:44
Kirjoittaja mstr3
Alkuun pahoittelut, että bumppaan ikivanhaa threadia.
Uusi keskustelija ilmoittautuu. Ostin eilen 2.0 TDCi Econetic -Mondeon (2010) ja tämä on todennäköisesti dorka kysymys

Eka diesel -autoni koskaan ja en löydä kojelaudalta mistään hehkutuksen merkkivaloa autoa käynnistettäessä. Hehkutus ylipäänsä dieselvehkeissä on tuttua lähinnä duunipaikan yhdestä pakettiautosta. Onko tämä hehkutus jotenkin vanhempaa teknologiaa, vai onko merkkivalo kenties palanut?
Hehkutuksen käppyrää ei siis tule esiin ollenkaan vaikka laittaa pelkät virrat päälle (jolloin kaikki kojelaudan merkkivalot käyvät päällä) saatika sitten käynnistyksen yhteydessä.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 21 Maalis 2015 19:29
Kirjoittaja jarno149
Saatan väittää täyttä sontaa, mutta oon siinä käsityksessä
ettei näissä uusissa ei-esikammio diisseleissä enää samanlaista
hehkua olekaan. Joskus kuullut puhuttavan jostain "pika hehkusta",
jolle riittää se aika joka sulla kuluu kääntää avainta virta-asennosta startille.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 21 Maalis 2015 20:40
Kirjoittaja Boosteri
Samaa sonta arvailua, mutta joskus olen kuullut että nyky nokivasarat aloittaa hehkuttamaan kun kuskin ovi avataan.
Re: Threadi pienille kysymyksille
Lähetetty: 21 Maalis 2015 21:55
Kirjoittaja mstr3
Hei iso kiitos vastauksista!
Tämä asia sai itse asiassa tänään vastauksen kun ajoin mökille. Hehkutusvalo nimittäin vilahti aamulla ennen lähtö (alle sekunnin ajan) kojelaudalla kun ulkona oli pari astetta pakkasta. Seuraavalla taukopaikalla valo ei enää edes vilahtanutkaan, eli taitaa olla ainakin jotain tekemistä ulkolämpötilan ja moottorin lämpötilan kanssa
