Transit ei starttaa?!?!?
Transit ei starttaa?!?!?
Eli transitti ei starttaa, lähtee kyllä työntämällä käymään ja pelittää muuten mutta avaimesta kun koittaa startata nii ei tapahdu muutakun että kuullostais et kaikki mahdolliset relee naksuu samaan aikaan kiinni ja auki, akku on nyt ollu pari päivää latingissa mut ei muutosta. Startin johdot on katottu et on kiinni.
Ford Sierra 1.6ohc -83
-
Re: Transit ei starttaa?!?!?
Oisko sitte hiilet menny tartista. Naksuuko solenoidi?
Jos valot ei himmene avaimesta vääntäessä,
niin silloin virta riittää.
Eli tosiaan ne hiilet ovat tod.näk.syypää.
niin silloin virta riittää.
Eli tosiaan ne hiilet ovat tod.näk.syypää.
mistähän mä sitten haen noi hiilet tai solenoidin ku motonetis ei ole startille mitään osia, vai meneekö jonkun muun startin kanssa ristiin että sais motonetist kuitenki.?!?! ja sit viel kysymys pitääkö kummankin akun maakaapeli irottaa kun rupee sähköhommia väsäämään vai vaan toisen akun(jos näin niin kumman).
Ford Sierra 1.6ohc -83
-
En tiiä oisko sitte missää prukaamossa osia. Itse alottaisin kyselyn niistä.
Muutaku nappaat molemmista akuista johot irti niin ei ainakaan tapahdu mitään katastrofia. 

Terve. uus kaveri foorumilla
Mulla on kans saman tyylistä ongelmaa mun 96vm 2.5 vapari diiselissä.
Ongelma on tai oli että virrat lähtee päälle mutta kun starttaa, ei tapahdu mitään. Noh... Veikkasin että solenoidi jumissa joten hommasin uuden ja vaihdoin paikalleen. Eka käynnistys onnistui mutta toisella kertaa ei tehnyt taas mitään. Seuraavaksi otin startin taas pois ja tarkistin hiilet. Hiilet ok. Samalla putsasin sen kuparisen kontakti pinnan siitä akselista ihan vaan santapaperilla ja nyt se toimii.
En oo aikasemmin kohdannut vastaavaa vikaa startissa ja epäilen vähän että oliko vika sittenkään siinä... Kävi mielessä heräte ja kysynkin nyt viisaammilta että ohjataanko herätettä releellä vai tuleeko se suoran virtalukonpohjasta? Ja jos rele niin missä mahtaa kaveri sijaita?
Haluaisin vaan varmistaa että jos se ei saakkaan aina herätettä...
Kiitän vastauksista jo valmiiksi...

Mulla on kans saman tyylistä ongelmaa mun 96vm 2.5 vapari diiselissä.
Ongelma on tai oli että virrat lähtee päälle mutta kun starttaa, ei tapahdu mitään. Noh... Veikkasin että solenoidi jumissa joten hommasin uuden ja vaihdoin paikalleen. Eka käynnistys onnistui mutta toisella kertaa ei tehnyt taas mitään. Seuraavaksi otin startin taas pois ja tarkistin hiilet. Hiilet ok. Samalla putsasin sen kuparisen kontakti pinnan siitä akselista ihan vaan santapaperilla ja nyt se toimii.
En oo aikasemmin kohdannut vastaavaa vikaa startissa ja epäilen vähän että oliko vika sittenkään siinä... Kävi mielessä heräte ja kysynkin nyt viisaammilta että ohjataanko herätettä releellä vai tuleeko se suoran virtalukonpohjasta? Ja jos rele niin missä mahtaa kaveri sijaita?
Haluaisin vaan varmistaa että jos se ei saakkaan aina herätettä...
Kiitän vastauksista jo valmiiksi...