Sivu 1/1

sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 11 Touko 2010 11:35
Kirjoittaja kent
eli kysees 87 sedani nii monel varmaa ollu vastaava tai ei vuosmalli nii tarka oo uudemmast korimallist kyse. eli eli mitä mun kannattais tost kattoo etten turhaa hylkyy hae. onks nois mitää nii sanottuuu tyyppivikkaa mikä on melkee aina ja mist jää kii? päästöt ny ainaki kannattaa käyrä eka kattomas ?? :) kiitokset vinkeistä! :D

Re: sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 11 Touko 2010 14:57
Kirjoittaja Beornegar
Takakaaret noista kannattaa kattoa. Typerästi kiinnitetty sisälokari pintapeltiin, eli vaikka ulkoa näyttäisi siistiltä, voi oikeasti olla ihan mätä.

Re: sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 11 Touko 2010 17:30
Kirjoittaja emax
Mitäs sillä hylätyllä on väliä. Sielähän ne kattoo mitä vikoja pitää korjata ja sitten saa kuukauden sisällä mennä uudestaan näyttämään samaan rahaan.
Mulla ainaki on tapana käydä ensi hakemas "vikalista" niin ei tarvi moneen kertaan korjata.

Tyyppivikoja ny on ainaki etummaiset alatukivarret ja takajarrut. 2 litraises hapettuu se automaattisäädin rummun sisältä eikä pysy enää paikallaan.

Re: sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 11 Touko 2010 18:09
Kirjoittaja tursas
Käsijarrun vaijerikin kannattaa rasvata ja herkistellä hyvin koko matkaltaan...

Re: sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 11 Touko 2010 19:28
Kirjoittaja JyriN
Paha sanoa, kun ei tiedä auton historiaa et mitä on joskus lähiaikoina tehty, mut yritetään. Aikaisemmin tulikin ihan asiallinen lista, mutta lisäisin siihen muutaman jutun vielä, tärkeysjärjestyksessä:

1) Päästöt, käy jollain pikkukorjaamolla tai vastaavalla hakemassa päästölappu. Säätävät tarvittaessa arvot kohdalleen muutamalla kympillä. Tee tämä etukäteen, niin ei sitten tartte mennä katsastuksen jälkeen. :wink:

2) Puslat ja pallonivelet, varsinkin etutukivarren kumipuslat menee salakavalasti. Samalla kun otat renkaat irti ja katsot puslat, niin tarkista samalla alapallo ja raidetangon pää, ettei ole väljää.

3) Polttoainetankki vuotaa ruosteen takia.

4) Takakontin lattian sivujen ruosteet. Jos ei ole aikaisemmin tehty, niin melko varmasti paistaa päivä, kun vähän avaat sivuverhousta tai koitat alakautta. Sisäverhous ja puskuri peittävät nämä yleensä, mutta konttorin nosturilta on noihin suora näköyhteys, jos tietää mitä hakea.

Sitten on vielä joukko pienempiä harmeja: pakoputki, kaikki valot, tuulilasi jne.

Onhan noita - foordi pysyy tyytyväisenä, kun sitä fiksaa joka päivä. :lol:

Re: sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 11 Touko 2010 21:41
Kirjoittaja kent
juu päästölappu täytyy hakee eka. ja toises puslas edest on ainaki huika klappia jos pyörää potkasee no helasarja motonetis vähä yli 10 et ei kallis ja vanhaan sierraanki vaihoin eli ei paha.. juu ja ruosteet täytyy kattoo ja jarrut nii kai se sitte :D

Re: sierra 87 leimalle ->

Lähetetty: 16 Touko 2010 23:42
Kirjoittaja Wecomanni
kent kirjoitti:...ja ruosteet täytyy kattoo ja jarrut nii kai se sitte :D
Sekä etu-, että tajarrut kannattaa kattoo läpi. Noi etusatulat kannattaa
herkistellä, eli laittaa satulat liikkumaan. Jos satulat on jumissa, niin se
syö vaan männänpuoleisen sisimmäisen palan ja vääntää jarrutettaessa
levyä vinoon, jolloin ohjaus täristää aavistuksen jarrutettaessa. Samoin
etusatuloiden ollessa jumissa katsastussetä sanoo helposti, että jarru
laahaa ja hylkyä pukkaa. :-(