Zetec - jäähdyttimen tuulettimet
Lähetetty: 26 Huhti 2010 10:02
Moi!
Osaako joku sanoa missä vaiheessa toinen tuulettimista käynnistyy? Kun kone on käynyt lämpimäksi niin kuljettajan puoleinen tuuletin kyllä käynnistyy, mutta toinen on aina pimeenä, vaikka ilmastointi on täysillä ja sisätilan puhallin täysillä, niin flekti ei käynnisty. Kyseessä on siis -00 focus Zetec 1.6, termostaatti vaihdettu pari vuotta sitten, vesipumppu vaihdettu nokkahihnan vaihdon yhteydessä kolme kuukautta sitten. Ongelma on että kun ajaa motarilla niin lämmöt heittelehtii lähelle ylärajaa, vauhdin laskeminen auttaa eli lämpötilamittari menee keskelle, käytin huollossa ja ei mitään löytynyt, sanoivat ettei se toinen tuuletin helposti lähde näillä keleillä käyntiin. Ajoivat motarilla mutta eivät saaneet lämpöjä nousemaan, yrittivät ilmata ja poistivat hieman nestettä, muuta ei tehty.
Pari päivää huollon jälkeen ilmiö toistui taas. En ole vielä kertaakaan saanut toista flektiä pyörimään, ei edes pitkän ajon jälkeen. Voiskohan tämä olla syy, milloin se toinen flekti oikein pyörii? Entäs se lämpöanturi, missä se sijatsee ja voisko se olla syy?
Osaako joku sanoa missä vaiheessa toinen tuulettimista käynnistyy? Kun kone on käynyt lämpimäksi niin kuljettajan puoleinen tuuletin kyllä käynnistyy, mutta toinen on aina pimeenä, vaikka ilmastointi on täysillä ja sisätilan puhallin täysillä, niin flekti ei käynnisty. Kyseessä on siis -00 focus Zetec 1.6, termostaatti vaihdettu pari vuotta sitten, vesipumppu vaihdettu nokkahihnan vaihdon yhteydessä kolme kuukautta sitten. Ongelma on että kun ajaa motarilla niin lämmöt heittelehtii lähelle ylärajaa, vauhdin laskeminen auttaa eli lämpötilamittari menee keskelle, käytin huollossa ja ei mitään löytynyt, sanoivat ettei se toinen tuuletin helposti lähde näillä keleillä käyntiin. Ajoivat motarilla mutta eivät saaneet lämpöjä nousemaan, yrittivät ilmata ja poistivat hieman nestettä, muuta ei tehty.
Pari päivää huollon jälkeen ilmiö toistui taas. En ole vielä kertaakaan saanut toista flektiä pyörimään, ei edes pitkän ajon jälkeen. Voiskohan tämä olla syy, milloin se toinen flekti oikein pyörii? Entäs se lämpöanturi, missä se sijatsee ja voisko se olla syy?