Sivu 1/1

ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 19 Huhti 2010 16:44
Kirjoittaja N44mis
koodi perhe cm3 pur. ventt. k. hv automalli
JGA HV 1341 71,5 83,5 OHV 58 Escort Brasilia

tuollaiset tiedot löysin autostani, mutta onko jollain tietoa, että onko kuinka kestävä kone? Mistä saisi paljon osaa tähän brassi malliin muualtakin kuin tuolta motonetistä. sitä viellä että tuohan on ilmeisesti joku rellunkone mutta haluaisin tietää missä tätä käytetty muutakin kuin eskossa. kiitän jo alku käteen jos joku jotain tietäis :)

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 19 Huhti 2010 21:08
Kirjoittaja Aksu
Kannentiiviste on noissa se joka on yleisin vika kait ollut. Syynä sylinterinputkien painuminen hieman alaspäin.
Oliskohan ollut jossain rellu 19 missä tuota konetta käytettiin. Osia sai ainakin rellun tiskiltä aikaisemmin.

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 19 Huhti 2010 22:43
Kirjoittaja Krisse
No koneen osia lukuunottamattahan siihen käy sakun osat, et ei se nyt mikää ongelma-auto sen suhteen oo. Ja tosta kannentiivisteestä mulla on sellain muistikuva ettei se Rellun tiivistekään kävis tohon ihan heittämällä mutta ois sovellettavissa. Samaten taitaa moni muukin koneen palikka olla ilkeyksissään muutettu sellaseksi ettei oo ihan 1:1 Rellun kanssa.

Jos tollasesta nyt kone laukee ni fiksuin valinta on varmasti vaihtaa siihen joku sakukone. Sinnehän menee kuitenkin aika pienellä vaivalla 'mikä vaan' Valencia tai CVH kun ottaa vaihdelaatikon ja startinkin mukaan, ja noita paketteja luulis alan harrastajilla olevan nurkissa. Mistä tuleekin mieleeni että täältä Kotkasta saa hakea täydellisen (=kaasari ja jakajaja mukana) '89 1.6 CVH:n viidellä kympillä. Asennusohjeet ei sisälly hintaan.

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 20 Huhti 2010 09:20
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Aika haasteellinen auto pitää ainakin käyttöautona, kun tosiaan koneen ihan normaali kulutusosien saaminenkin on kiven takana, vesipumput esim. jo 90-luvulla ongelma, en sitten tiedä onko nykyään helpommin tarjolla. Koneessa on tosiaan irralliset sylinteriputket, joissa on alaosassakin tiiviste, ja sillä tiiviseellä ilmeisesti passataan putket samaan tasoon kannen kanssa, jos pytty painuu, alkaa kansipahvi vuotaa. Ainoa järkevä vaihtoehto munkin mielestä on tosiaan vaihtaa cvh tai kentti (valencia) pellin alle.

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 20 Huhti 2010 10:45
Kirjoittaja N44mis
kiitoksia jo näistä onko jollain tietoa että onko tuo moottorin vaihtaminen kovin suuri homma että kuinka helposti se loppujen lopuksi onnistuu. ittellä olis vähän haluja ehkä jopa alkaa laittaa autoa vähän enemmänkin, koska tuo miellyttää itseni silmää suuresti tuo 3 koppanen. :) ja tosiaan autollani ei ole juurikaan ajettu 119tkm ;)

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 22 Huhti 2010 22:45
Kirjoittaja Herkko
Volvo 343 sarjasta löytää myös
samaa moottoria.

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 07 Helmi 2016 23:15
Kirjoittaja Laurila
Oisko kellään tietoa mistä sais kannentiivisteen ko. autoon?

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 14 Helmi 2016 10:33
Kirjoittaja dart -66
Kansitiivisteen löytäminen varaosaliikkeistä voi olla melko haastavaa (muistaakseni ei edes saanut koskaan), kun noita brasseja tuotiin vain Suomeen ja Norjaan. Poraukseltaan kumpikaan ei osu muistaakseni minkään Rellun tai Volvon moottorin kanssa yksiin. Vesipumppu oli taas ihan omansa lähtöjen suhteen, mutta letkumutkilla/haitariletkuilla Rellu/Volvomalli sovitettavissa... Tai sitten vaikka Rellu 9/11/18 1,4-litrainen kokonaisuudessaan (pl. apulaitteet?), isku hieman lyhyempi, 60cm3 isompi ja osien saatavuus helpompaa.

LX:n mallikohtaisia osia lähtisin metsästämään pitkään toimineista Fordin liikkeistä ( esim. Tähtisillan Auto Heinolassa) eikä rompetoritkaan ole huono ajatus. Tietysti, jos viitsii, niin Norjastakin voisi yrittää?

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 14 Helmi 2016 10:51
Kirjoittaja Aksu
Laurila kirjoitti:Oisko kellään tietoa mistä sais kannentiivisteen ko. autoon?
Ennen asennusta muista varmistaa että ne syinteriputket on varmasti oikeassa korkeudessa,muuten siitä tiivisteen vaihdosta ei ole kuin muutaman kuukauden ilo. Pettää samasta kohtaa uudelleen jos putket painuneet alaspäin.

Re: ford escort 1.3 LX (brasilia)

Lähetetty: 16 Helmi 2016 01:32
Kirjoittaja Tessu
Jollet museoautoa tee niin helpoiten pääsee konerikon jälkeen kun vaihtaa suosiolla toisen mallisen Escon koneen,jos? semmosen ehjän vielä jostain löytää...
Kai Brassinkin kuntoon saa mutta rahaa ja vaivaa sekin kysyy