Sivu 1/1

Vauhtipyörän koneistuksesta...

Lähetetty: 19 Huhti 2010 12:20
Kirjoittaja Wecomanni
Olen keventämässä tavallista 2.0 OHC:n vauhtipyörää. Ajattelin otaa
sieltä takaa sen "limpun" pois, kuten moni on täällä palstallakin tehnyt.

Samalla pitää kytkinpinta tasoittaa. Eli 0,2 mm pois siitä levyn
vastinpinnasta. Mutta sitten kannattaako siitä paineasetelman
vastinpinnasta ottaa vähän enemmän, jolloin vakio asetalman
sais vähän jäykemmäksi. Ja kuinka paljon sitä paineasetelmaa
uskaltaa upottaa levyn vastinpintaan nähden?

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Lähetetty: 19 Huhti 2010 19:13
Kirjoittaja country sedan
Tod.näk vakio asetelmalla ei mitään hyötyä. Tahtoo noi levyjousi asetelmat olla ominaisuuksiltaan semmosia, että jousipaine on suht vakio isolla alueella.
Mut asetelma prässiin ja tutkimaan, sillä se tarkka mitta selviää.

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Lähetetty: 14 Touko 2010 00:59
Kirjoittaja Wecomanni
No niin, nyt on sitten vauhtipyörää kevennetty (sieltä takaa se olake pois)
ja asetelmaa upotettu puolisen milliä. Henkilövaaka näytti 5,2 kg (200g
tarkkuus). Saas nähdä miten sitten pitää ja irrottaa Sachs vakio asetelmalla
ja levyllä...

Sitten taas kysymystä kehiin. :-) Eli onko kellään kokemuksia minkälainen
kytkinpolkimen automaattikiristimen pyörä on paras? Niitä kun on kolmee
vai oliko jopa neljää eri kokoo. Olen nähnyt ainakin punaisen, keltaisen
valkoisen ja mustan rullan. Mutta luulen, että tuo musta on ei alkuperäinen
varaosa... :roll:

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Lähetetty: 14 Touko 2010 23:01
Kirjoittaja teme69
Se valkoinen muovipalikka taitaa olla noista halkaisijaltaan suurin (suurin=paras) =) mutta ei niissä suuria eroja tainnut olla.

Re: Vauhtipyörän koneistuksesta...

Lähetetty: 16 Touko 2010 22:25
Kirjoittaja Wecomanni
teme69 kirjoitti:Se valkoinen muovipalikka taitaa olla noista halkaisijaltaan suurin (suurin=paras) =) mutta ei niissä suuria eroja tainnut olla.
Ok. Eli valkoisella pyörällä olis pienin, mutta "jäykin" kytkinpolkimen liike.