Sivu 1/1

Type 9 4WD osia

Lähetetty: 07 Huhti 2010 21:58
Kirjoittaja JJR
Elikkäs on -86 neloveto scorppion loota kyseessä.
Aikasemmin oli oire että vaihdekepin kautta tuli rahisevaa ääntä sisälle,
etenkin 5 vaihteella. Sopivasti keppiä pitämällä ääni katosi mutta
jos keppiä varovasti pakotti eteen tai taakse niin ääni voimistui.

Tarkoitus oli että vaihdattaisin lootaan laakereita olettaen että vika löytyy
niistä ja samalla ainakin kakkosen synkrot, miksei muitakin.

Fordilta vain ei Type9 enää synkroja saa, jotain laakereita ja tiivisteitä
sentään, ei niitäkään kaikkia. Kellään tietoa mistä noita voisi saada?

Laakereita kun on hiukan turha vaihdella jos synkrot pettää seuraavaksi...
Ja tietysti arvailut tuon rahisevan äänen alkuperästä ovat myös tervetulleita.

Myös asiansa osaavia vaihdekorjaamoja turun lähistöltä saa ehdottaa.

Re: Type 9 4WD osia

Lähetetty: 08 Huhti 2010 19:43
Kirjoittaja country sedan
Tero Anttila OY, sieltä löytyy osia.
Onks siellä laatikon puolella tarpeeksi öljyä?
Eipä toi T9 ole mikään erityisen haastava remontoitava, onnistuu kyllä vaikkei askien kanssa oliskaan aiemmin temmeltäny. 5. synkropalat kannattaa purkaa omaan kasaansa, ovat just senverran erilaisia etteivät toimi muualla ja 5. rattaat saattaa vaatia vähän suostuttelua että lähtee irti. 12 kulmasen hylsyn (36mm jos ei muisti heitä) ja pultti koneen vaatii, että saa 5. rattaan ryhmästä irti-> purettua akselit ulos..
Se ryhmän etupään akseli saattaa olla tiukassa..
Nurkkiin on jääny pari jakovaihteistoa, jos tarvetta ilmenee..
Tää kanssa piti vähän rahinaa :) http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... _rikki.jpg

Re: Type 9 4WD osia

Lähetetty: 08 Huhti 2010 20:52
Kirjoittaja JJR
Kiitos tästä tiedosta.

Ja öljyt on katsottu, tarpeeksi on ja uudetkin vielä. sekä jakovaihteistossa että itse lootassa.

Saas kattoa ryhtyykö itse remppaamaan. Eipä ole tullut askien kanssa temmellettyä ja sitten
on se jakovaihteistokin siinä härnäämässä.

Toivottavasti ei ihan kuvan näköistä rahinanlähdettä löydy sisältä :)

Re: Type 9 4WD osia

Lähetetty: 12 Huhti 2010 16:52
Kirjoittaja JJR
Olisko jotain mutua mikä tommosen paljon ajetun Type 9n sisältä yleensä alkaa pettämään?
No synkrot vaihtuu kyllä mutta kannattaako vaihtaa kaikki laakerit vai onko jotkin tietyt kun
yleensä kuluu?

Ja kuuluuko sisäänmenoakselissa olla pystyvälystä? entä ulostulossa?

Myös jos netistä löytyy jotain remppaohjeita tuohon niin olisi tervetulleita. (linkit siis)