Sivu 1/1

Fiesta oikkuilee..

Lähetetty: 30 Syys 2005 17:02
Kirjoittaja TuneGi
Tuollainen -84 kaasarilla oleva 1.1 fiesta hieman oikkuilee, eli ajossa voipi sammua kesken tyhjäkäynnin esim liik valoissa lämpimänä ja kaasua painettaessa voi ravistaa/pätkiä ja kun avaa ryyppyä niin se sitten auttaa. Olin säädättämässä kaasarin huoltiksella ja säädöt laitettiin kohdilleen, samoin sytytys oli ok ja kaikki sytkäosat puolaa myöten vaihdettu, paitsi tulpat. Pakokaasuarvot oli ihan ok säätöjen jälkeen mutta tuo outo sammuilu ja pätkiminen vaan jatkuu, voisiko olla esim bensan saannissa nyt häiriö? bensapumppu tms? kaasari ei ole kovin vanha ja se on webwrin korvauskaasarimalli, sellainen yksikurkkuinen.

Re:

Lähetetty: 30 Syys 2005 17:08
Kirjoittaja TuneGi
Toinen ongelma on vasen etuvilkku, eli ei toimi. Takavilkku ja oikeat puolet toimii hyvin, lampun vaihdoin, ei auttanut.

Lähetetty: 30 Syys 2005 23:18
Kirjoittaja Monteonisti
Vaihda tulpat kuitenkin aluksi! 8) Kytke etuvilkkuun johto sivuvilkulta tai takavilkulta jos sivuvilkkua ei ole. :roll:

Re:

Lähetetty: 30 Syys 2005 23:43
Kirjoittaja TuneGi
Moi. Joo vilkun johdossa oli joku kontaktihäiriö, kun sitä liikuttelin, niin vilkku alkoi toimimaan. Nykiminen ja sammuilu jatkuu.. Ryyppy auttaa..

Lähetetty: 01 Loka 2005 00:01
Kirjoittaja Monteonisti
Jos ryyppy auttaa, niin silloin tukos kaasarissa tai pumppu sökö? :roll:
Sen voi kyllä testata jos ottaa irti! 8)

Re:

Lähetetty: 02 Loka 2005 19:11
Kirjoittaja TuneGi
Sitä itsekin epäilin. Jos meinaa sammua liikennevaloissa ja rupee katkomaan, niin vedän ryypyn päälle ja auttaa asiaa. Samaa tekee ajossa, kun hellittää kaasua ja painaa niin se katkoilee ja nykii. Täytyneen ottaa kuitenkin kaasari pöydälle ja käydä läpi kiihdytyspumpun kalvo ja muut hilut.

Lähetetty: 02 Loka 2005 21:06
Kirjoittaja gringo
Milloin olet viimeksi säädättänyt venttiilien välykset? Omassa Sierrassani tuli vastaavaa vedottomuutta ja kakomista kun välykset oli mitä sattuu.

Ryyppy auttoi aika hyvin, mutta kulutus nousi älyttömiin :?

Re:

Lähetetty: 02 Loka 2005 22:48
Kirjoittaja TuneGi
Säädetty kuukausi sitten huoltamossa. Kyllä vika viittaisi polttoaineen syöttöön tai kaasariin.

Re:

Lähetetty: 18 Loka 2005 12:05
Kirjoittaja TuneGi
Nyt Fiestassa 1.1 -84 tosiaan tarkistettu sytytyksen ajoitus, kaasarin tyhjäkäynnin ja seosten säädöt tarkistettu ja säädetty kohdilleen huoltamolla, vaihdettu bensapumppu, sytytysosat, puola, alipaineletkut, imusarjan kiinnitykset katsottu ja venttiilit säädätetty. Edelleen auto alkaa lämpimänä nykimään ja sammuu tyhjäkäynnillä, tähän auttaa ryyppyvivun aukaisu. Eli ilmeisesti seuraavaksi epäilyksi jää tuo kaasarin vika tai kuluminen.

Lähetetty: 18 Loka 2005 20:01
Kirjoittaja VesQ
Tuota noin... onkos tuo vehje kärjellisellä vai kärjettömällä jakajalla, jos kärjellisellä niin kärkiväli kannattanee säätää kohdalleen, liian pieni tekee käynnistysvaikeuksia kylmänä, väännön puutetta, ei jaksa kiertää kunnolla, nykimistä ajossa sekä pintakaasulla että sammuilua. Liian iso taas jää jälkeen isoilla kierroksilla alkaa mennä kipinä "sekaisin"

Re:

Lähetetty: 19 Loka 2005 16:16
Kirjoittaja TuneGi
Sytkän kärjet katsottu, ok oli. Fiestassa näkyi olevan tällainen yksikurkkuinen webwe-kaasutin: 32IBF tyyppikilvessä 94 ja muita lukuja. edellisen omistajan mukaan se olisi korvauskaasutin, alkuperäiselle yksikurkkuiselle. Ainakaan en löydä luetteloista jne ko mallia. Käsiryypyllä. jospa pitää ottaa ihan pöydälle ja purkaa ja jos löytyy korjaussarjaa ko malliin.

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:36
Kirjoittaja Harri S
Tarkistappa kaasuttimen uimuriventtiili, ettei vuoda. Jos vuotaa, kaasari tulvii ja kone alkaa nykimään. Ryypynlisäys nostaa tyhjäkäyntikierroksia ja poistaa samalla juuri tuota nykimistä. Tulviminen ei niikään tunnu kovemmilla kierroksilla, koska kakkua menee muutenkin enemmän suuttimien kautta läpi.
Itse tappelin vastaavan ongelman kanssa aikoinaan, oireet oli samat vaikka kaasutin olikin japsi Keihin.

Re:

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:44
Kirjoittaja TuneGi
No niin vika rajoitettu kaasariin, eli siis ryyppy välittömästi auttaa tyhjäkäynnin katkomiseen ja pysähdyksessä olevan auton oireilevaan sammumiseen ja sakkaamiseen, eli tämä vika viittaa tyhjäkäyntiventtiilin tukokseen ja myös samalla tarkistaa tuo pääsuutin, lisäilmasuutin ja neulaventtiili jne kanavat, sekä kuten mainittu, niin uimurikammion koho, ettei ole vettynyt, varsinkin jos on sellainen musta muovinen, joka ajan mittaan alkaa vettyä ja painamaan itseään alaspäin, aiheuttaen tulvimista. Tästä alkaa huomenna projekti, kaasari pöydälle ja "asennusnestettä" mukaan ;)

Re: Tarvis räjäytyskuvat

Lähetetty: 20 Loka 2005 16:15
Kirjoittaja TuneGi
Nyt tarvis Weber 32IBF:n räjäytyskuvat ja osaluettelon jostakin?

Lähetetty: 20 Loka 2005 17:48
Kirjoittaja janzamar

Re:

Lähetetty: 20 Loka 2005 19:55
Kirjoittaja TuneGi
Koitin etsiä, mutta tuota 32IBF tyyppiä ei löytynyt. Osat löytyy kyllä mopo-sportista. Milläs kannattaa pestä kaasarin kaikki osat? Oli hiukan hilettä ja likaa uimurikammion pohjalla ja koloissa, sekä tiivisteet aika loppu, lähinnä tuo imusarjan ja kaasarin välinen, sellaista vettynyttä mömmöä.

Lähetetty: 20 Loka 2005 20:33
Kirjoittaja janzamar
ite pesin mikä nyt käteen osu ensimmäisenä,ja vesihuuhtelu
+ kuivasin kompuralla hyvin.
tiivisteet kannattaa tietysti vaihtaa jos tuossa kunnossa ovat.

Lähetetty: 20 Loka 2005 20:37
Kirjoittaja VesQ
Jarrujen putsaus spray, sillä olen putsaillut, tosin on vaan aika kallista tuohon hommaan

Paineilma on myös hyvä olla olemassa kun putsailee

Re:

Lähetetty: 20 Loka 2005 21:48
Kirjoittaja Megado
TuneGi kirjoitti:Koitin etsiä, mutta tuota 32IBF tyyppiä ei löytynyt. Osat löytyy kyllä mopo-sportista. Milläs kannattaa pestä kaasarin kaikki osat? Oli hiukan hilettä ja likaa uimurikammion pohjalla ja koloissa, sekä tiivisteet aika loppu, lähinnä tuo imusarjan ja kaasarin välinen, sellaista vettynyttä mömmöä.
Taitanut päästä ilmaa siitä imusatsin ja kaasarin välistä.