Galaxyn moottori 2,0 dohc
Galaxyn moottori 2,0 dohc
Onko Galaxyn 2,0 i dohc moottori sama kuin esim. sierrassa? Itsellä Galaxy jossa kiertokangen laakeri hirttänyt kiinni ja varaosien saanti hankalaa.
Re: Galaxyn moottori 2,0 dohc
On niissä pieniä eroja, että tarkenna vähän mitä osia tarkoitat.taituli kirjoitti:Onko Galaxyn 2,0 i dohc moottori sama kuin esim. sierrassa? Itsellä Galaxy jossa kiertokangen laakeri hirttänyt kiinni ja varaosien saanti hankalaa.
Sitten hieman MuTua:
Esim. noita kiertokankia ei taida tuossa moottoriperheessä olla kuin kahta mallia ja näitä erottaa yksi reikä. Eli esim. RS2000 kiertokangessa on pieni reikä josta lentää öljyä kohti mäntää ja 2.3 Galaxyn koneessa vastaavaa reikää ei ole, mutta valussa on kyllä sille paikka. Ainakin mitat noissa kaikissa on samat? Ehkä.
Re: Galaxyn moottori 2,0 dohc
esim. sopiiko sierran lohko galaxyn kanteen ja vaihteistoon tai oikeammin kysyttynä onko lohko sama? Itsellä kiertokangen ja ehkä myös kampiakselin tarve tai mieluimmin koko hoito? Autodata ja koneistamoiden kirjat ei tunnista Galaxyyn edes laakereita.
Re: Galaxyn moottori 2,0 dohc
laakerit ovat samat 0.25mm kuin dohc sierrassa (ja 2.0/2.3 scorpiossa, rs2000 ekkerissä. ja ja ja...)
http://img235.imageshack.us/img235/868/sierra.png
http://img90.imageshack.us/img90/675/galaxyc.png
Burton Powerin valikoimasta löytyy kuva: http://www.burtonpower.com/pic_viewer.a ... arings.jpg
Suomessa noita voisi löytyä Tero Anttilalta mutta jos ei löydy niin briteistä on noita dohcin osia saanut kätevästi sekä halvalla kun vaan tietää FINIS koodin: https://www.fordpartsuk.com/partsrequest.htm
http://img235.imageshack.us/img235/868/sierra.png
http://img90.imageshack.us/img90/675/galaxyc.png
Burton Powerin valikoimasta löytyy kuva: http://www.burtonpower.com/pic_viewer.a ... arings.jpg
Suomessa noita voisi löytyä Tero Anttilalta mutta jos ei löydy niin briteistä on noita dohcin osia saanut kätevästi sekä halvalla kun vaan tietää FINIS koodin: https://www.fordpartsuk.com/partsrequest.htm
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Galaxyn moottori 2,0 dohc
Kaikki lohkot ja kannet käyvät mekaanisesti ristiin, samoin vaihteiston pulttijako on aina sama. Käsittääkseni etu- ja takavetolohkot eroavat ainakin öljytikun paikan ja ehkä kampuran asentoanturin paikoista. Scorpion lohkossa öljytikku on takana kun taas etuvedoissa edessä keskellä. Valusta kuitenkin löytyy patit, että voi porata reiän käymään halutun öljypohjan kanssa. Kampuran asentoanturilla sinänsä ei ole väliä, kunhan vaan käytetään lohko/kampura/kampuran tringgeri/anturi -yhdistelmää jossa kaikki ovat samasta moottorista tai vastaavasti tietää mitä tekee.taituli kirjoitti:esim. sopiiko sierran lohko galaxyn kanteen ja vaihteistoon tai oikeammin kysyttynä onko lohko sama? Itsellä kiertokangen ja ehkä myös kampiakselin tarve tai mieluimmin koko hoito? Autodata ja koneistamoiden kirjat ei tunnista Galaxyyn edes laakereita.
Pieni spoileri loppuun: mulla olis yks ylimääräinen RS2000 kone osina jos tarvit kampuraa ja lohkoa.
Re: Galaxyn moottori 2,0 dohc
Kiitokset vastauksista ja lisääkin tietoja Galaxysta saa antaa.
Re: Galaxyn moottori 2,0 dohc
Nyt on vaihdettu Galaxyyn Sierran alakerta. Pari viikkoa olen nyt ajellut ja hyvin toimii. Asennuksessa tuli seuraavat lohkojen eroavaisuudet esiin: Öljytikun paikka (porasin uuden), asentoanturi pidempi Sierrassa eli se hankittava, muutama kiinnike puuttuu Sierran lohkosta (saa silti asennettua tarvittavat laitteet), öljypohja+sihti+roiskelevy otettava Galaxysta. Ainut ongelma asennuksessa oli tuo saamarin ketjunkiristin ja tuli huomattua, että vanhaa ei voi millään taikakeinolla asentaa. Kiristimen puristamiset ja muut niksit eivät minua ainakaan auttaneet. Kun kiristin kerran on päässyt ulos tulemaan, niin peli on siltä osin selvä. Kaikesta vaivasta huolimatta moottorihomma oli helpohko projekti.