Sivu 1/1
Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 17:20
Kirjoittaja Ford85
Elikkä, kyseessä on vm. -87 2.8 4x4 siarra. Täydellinen koneremontti on just tehty, ja nyt se sitte kettu alotti sen renaamisen.

Koneella on keritty remontin jälkeen ajaan tarkalleen 1792km.
Vikä on tämänlainen: ei jaksa ottaa ku 1/4 kaasua (pintakaasuna) vastaan jolloin alkaa aivan järkyttävä rykiminen, täyttä kaasua ei kestä ollenkaan, tapahtuu ilmiö mikä viittais tukehtumiseen. Ei jaksa juurikaan käydä tyhjäkäyntiä, riippuen minkälainen päivä ja keli on kyseessä. Välillä jaksaa käydä tyhjää iha hyvin, mutta kun kone alkaa olee normi lämmössä, niin se sammuu, olis ku joku sammuttais täydestä lennosta virran. Alkaa menee hermo, ku kukaan ei osaa sanoo että mikä vois olla vikana...
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 17:28
Kirjoittaja Aksu
Riittääkö b-pumpussa paine ?
Itsellä yks is sierra seisomisen jälkeen pystyi ajamaa niin kauan kun ryyppypiiri pysyi päällä sen jälkeen hyytyi lähes kokonaan.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 17:30
Kirjoittaja Ford85
Pensanpaineet on täydessä kokoajan. Muistaakseni tossa vakio pumpussa on joku 6bar painetta. Mutta hankinta listalla on kyllä suurtehopumppu, jossa lähtöpaine pyörii 9bar tienoissa.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 18:02
Kirjoittaja Aksu
Ford85 kirjoitti:Pensanpaineet on täydessä kokoajan. Muistaakseni tossa vakio pumpussa on joku 6bar painetta. Mutta hankinta listalla on kyllä suurtehopumppu, jossa lähtöpaine pyörii 9bar tienoissa.
No vaparina jos pidät niin ei mitään syytä vaihtaa jotain cossun pumppua parempaan,kunnossa oleva k-jetin pumppu riittää pitkälle.
Itsellä hieman pienempi jolla ~400 jarrutettu
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 18:14
Kirjoittaja country sedan
K-Jetti vai Efi kutvonen?
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 18:34
Kirjoittaja Ford85
K- Jettihän se on, kun on kyse 2.8 litrasesta.
2.9 on sitten jo EFI
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 18:45
Kirjoittaja Aksu
löytyy myös 2,8L EFI:llä.
Ihan perusteltu kysymys.
Mitäs kaikkea sieltä on jo tutkittu niin ei tarvitse kaikkea "arpoa" uudestaan.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 22:28
Kirjoittaja Ford85
Sytkä, pensansuodatin, seuraavana listalla sitte pensan jakasta panjot auki ja niitte putsaus, ja samalla koko jaka kätee, ja kattoo mitä se o syäny.. sitten kuulin että warm- up regulator olis hajalla..
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 22:32
Kirjoittaja country sedan
Onkohan sytkä puolta tutkittu? Liitokset, puolan kunto jne.
Ajoituslamppu tulpan piuhaan kiinni ja tutkimaan mitä tapahtuu kun oireet ilmaantuu.
Jos sähköistä ei vika löydy, niin sitten mittailemaan pensan paineita. Samalla tarkistaa ilmavuodot.
Btw. onko ilmamäärämittarin seos ruuvia käännelty, ½ kierrosta suuntaan tai toiseen riittää sekoittamaan koko systeemin.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 22:41
Kirjoittaja Ford85
Sytkäpuoli on koluttu läpi, eikä seos ruuviin oo koskettukkaan.. Ilmavuotoja ei oo ollenkaan, että tilanne on mitä mielenkiintoisin.. Alkaa meinaa ottaa pikkuhiljaa päähän. Meinaa kukaa alan ammattilaine ei oo osannu sanoo mitää toho mystiseen vikaan, että mistä se vois johtua. Alkaa meinaa pikkuhiljaa vituttaa..
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 22:47
Kirjoittaja country sedan
Ite alkaisin mittailla ohjauspaineita, se alipaineletku säätimessä on paikallaan ja sähköt tulee kuten pitääkin?
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Maalis 2010 22:52
Kirjoittaja Ford85
Mitähä ohjauspainetta tarkotat? Kun kyseisessä autossa on kolme miljoonaa alipaine pillia.. Jos sytkälle virranjakajalle menevää alipainetta tarkoitat, niin kunnossa on..
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 22 Maalis 2010 00:11
Kirjoittaja country sedan
Ohjauspaineen säädin on imusarjan etupuolella n. puolikkaan röökiaskin kokoinen alumiini palikka johon tulee määräjakajasta 2 pensaputkea, sähköt kylkeen ja imusarjasta alipaine. Se ohjaa määräjakajan toimintaa (=seosta) koneen lämpötilan/kuormituksen mukaan.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 28 Maalis 2010 11:05
Kirjoittaja Ford85
Ongelma jatkuu. Tyhjää ei jaksa käydä, melkein millään. Pensanpaineensäädin on putsattu ja katsottu että pitää alipaineen sisällä, eli ei vuoda ja kalvo on ehjä. Sähköt toimii myös. Eli missä siis vika??
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 21 Huhti 2010 19:38
Kirjoittaja Ford85
Voi V***U... Nyt on bensan määränjakajakin avattu ja putsattu.. Mutta vika on vaan ja pysyy... Alkaa iha oikeesti menee hermo...

Olisko lisää vinkkejä, mitä vois sitte kurkata.... Taas se jakso hetken käydä tyhjää, mutta ei ota kiarroksia vastaa muuta ku pinnalla, ja sen 1/4 osan vaan.. Tosta enemmä ku antaa lämää nii se tukehtuu ja sammuu.... Ja edelleenki välillä sammuu iha ittestää...
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 22 Huhti 2010 15:38
Kirjoittaja jaska74
mulla samanlaista oiretta aiheutti eräässä autossa kaasuläpän ja imusarja välillä ollut imuvuoto
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 22 Huhti 2010 22:07
Kirjoittaja JyriN
Menee vähän arpomiseksi, mutta minun korvaan kuulostaa polttoaineensaantiongelmalta. Oliko tuo nyt k-jet vai EFI ruiskulla?
K-jetissä on se polttoaineen takaisinvirtausta estävä paineakku siinä bensapumpun vieressä - olisko se ihan vanhuuttaan tukossa? Ainakin mun autossa se on aika heikossa hapessa ainakin ulkoa - oli irtikin yhden kesän, mutta kuumakäynnistysongelmien takia laitoin takas. Ei tuntunut juuri vaikuttavan, mutten ole alkanut repimään uudelleen poiskaan.
Noitten suuttimien tuotto kannattaa mitata myös. Tästä operaatiosta k-jetille löysin joskus ihan kotimaisella kielellä tehdyt ojeet, mutta itse en ole tätä koskaan tehnyt.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 24 Huhti 2010 16:43
Kirjoittaja Ford85
Kyseessä on ihan perus sekasikiö k- jet.
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 25 Huhti 2010 22:04
Kirjoittaja HELLbound
Pakoputki tukossa??
Re: Sierran kanssa ongelmia
Lähetetty: 26 Huhti 2010 22:32
Kirjoittaja JyriN
Nää k-jet kutoset on hienoja vehkeitä.
Tarkista sen polttoaineen paineen lisäksi sen virtaus. Jostain löydät varmaan polttoaineen takaisinvirtauksen vertailuarvon jotta voit mitata polttoaineen paluuletkusta pumpun tuoton.
Toinen tutkittava paikka on ne suuttimet ja niiden tuotto. Tähän et välttämättä tartte mittausarvoja, mutta nekin on jossain olemassa. Tärkeintä on kuitenkin, että suuttimet ruiskivat yhtä paljon riippumatta siitä missä asennossa ilmalautanen on. Polttoaineen määrän voi sotkea myös se kylmäkäyntisuutin - jos on esim koko ajan auki - vika voi olla lohkon lämpötila-anturissa.
Sitten on se seosruuvi, ilmavuodot, tulpanjohdot ja tulpat jne. Ihan rutiinihommana kannattaa säätää noi venttiilien välykset ihan ensimmäisenä.
Tuolla
ffp:n puolella on asiallinen vikalista k-jettiin. Kannattaa lukaista ja sen mukaan debugata systeemiä.
Mulla ei valitettavasti ole tallella noita ohjearvoja polttoaineen virtaukselle. Jostain netistä niitä olen lukenut, mutten ole itse tarvinnut enkä siksi pistänyt muistiinkaan.
