Sivu 1/1
Duratecin venttiilivälykset
Lähetetty: 19 Maalis 2010 09:37
Kirjoittaja fordmondeo05
Sattuipa käsiini alfamerin korjausopas,jossa suositeltiin välysten tarkastamista/säätämistä 80 tkm välein.Muissa huolto-ohjeissa en ole vastaavaan törmännyt,en edes fordin omissa.Mites olette muut autoilijat suositusta noudattaneet?
Re: Duratecin venttiilivälykset
Lähetetty: 19 Maalis 2010 10:04
Kirjoittaja KajS
4 sylinterisissä Durateceissa on ns. mekaaniset nokat, eli ei säätöä (ei ruuvattavaa ei hydraulista). Toki välykset voi mitata; 0.22-0.28mm imu ja 0.27-0.33mm pako. Mutta välysten säätöön tarvii sitten purkaa nokka-akselit ymym jos aikoisi laittaa oversize tappetit (nostajat).
Mutta välysten tarkastaminen noin alkumetreillä on turhaa, kunhan Duratecciin vaihtaa/vaihdattaa öljyt edes suosituksen mukaan, kone kestää ikänsä.
Re: Duratecin venttiilivälykset
Lähetetty: 19 Maalis 2010 10:06
Kirjoittaja _kapo_
Omasta ainaki pitäs säätää ku hieman napsuttelee ja mittarissa 75tkm, ford huolto sanoi hinnaksi reilun 700e, tiiä sitten jos joku noita halvemalla kattelis. Ilmeisesti ihan ominaisuus noissa 2litrasissa ainaki että hieman napsuu.
Eikös noissa säädetä nimen omaan niillä shimmi levyillä?
Re: Duratecin venttiilivälykset
Lähetetty: 22 Maalis 2010 10:28
Kirjoittaja jiipeevee
Duratec-moottorin venttiilivälyksiä ei todellakaan voi tehtaan jäljiltä säätää kuin korkeintaan osia koneistamalla, koska ne on siellä laitettu kohdalleen. Valmistaja uskoo, että välykset säilyvät koko moottorin käyttöiän annetuissa rajoissa. Mitata välykset tietenkin voi, mutta siihen se omatoiminen tarkastus sitten jää. Säännöllinen moottorin öljynvaihto on tärkeää, ettei venttiilikoneisto tarpeettomasti kulu ennen aikojaan.
Re: Duratecin venttiilivälykset
Lähetetty: 22 Maalis 2010 11:32
Kirjoittaja focst
Venttiili välykset säädetään paininkuppeja vaihtamalla säätöpala yhtäpuuta kupin kanssa..iso töinen ja kallis homma+kuppeja ei ole foordilla hyllyssä tilaustavaraa.. eihän olisi kuitenkin imusarjan läpät jotka ääntää...?