Sivu 1/1

-93 mondeo 1.8

Lähetetty: 01 Maalis 2010 16:08
Kirjoittaja tepsu123
Nyt pukkas onkelmaa ja pahaa sellasta. Motissa on imuvuoto, jossain yleisimmin hajonnu t-haara virranjakajan alla on uusittu oli kylläkin ehjä. Kaikki mahdolliset alipaineletkut tarkistettu jotka pääsee koneen päältä katsomaan ja ne vaikuttaisi olevan ehjät. Suurin onkelma on että tyhjäkäynti kierrokset seilaa hetken lämpimänä jonka jälkeen sammuu. Lähtee kyllä uudelleen käyntiin ilman suurempia vaikeuksia. Vika kuitenkin saattaa olla poissa loppupäivän. Kaasutettaessa tuntuu vuoto häviävän vastaa kaasunpainallukseen normaalisti. Seuraava osa jonka meinasin vaihtaa on tyhjäkäyntisuutin, mutta ny en oikeen usko et siitäkään olis apua tähän. Joten jos jollain on kohtuu halpaa ja hyvää konstia tohon mistä sen vuodon löytäis ni kiitän etukäteen.

Re: -93 mondeo 1.8

Lähetetty: 01 Maalis 2010 18:22
Kirjoittaja Foordson
Ootko koittanut suihkia crc:tä mahdollisiin vuotopaikkoihin ? Kierroksethan nousevat jos satut suihkimaan tuota vuoto kohtaan, eli näin saat paikallistettua vuodon jos sellaisia on.

Tätä kannattaa ainakin ensin koittaa.

Re: -93 mondeo 1.8

Lähetetty: 19 Maalis 2010 09:28
Kirjoittaja tepsu123
Nyt sitten pitkän ja vakaan tutkinnan jälkeen on vika löytyny. Testattaessa puristuspaineet sylintereistä 1, 2, 3 ja 4. Olipa kumma et 2 ja 3 sylinterit antaa läpivuotoa joten puristuspaineet oli hävinny. Seuraavaksi puretaan kanssi pois ja tutkitaan mitä muuta vikaa löytyy foortin raadon koneesta :lol: . Taitaa vielä mennä venttiilit vaihtoon samalla. Alkaa laittaan vihaks tällanen, ku auto makso 500€ ja muuten on pelleiltään hyvä ja verot senku nousee ja eläkkeest on paha nyhjästä. Ja sitten vielä toi ku oon ny käsittäny et sisältää helkatin Elektroniikkaa koko vehe en oo tottunu tollaseen muitten kanssa. On kylläkin olleet vanhempia ( opel-89, mazda-85, mazda-87, datsun-80 ja skoda-93 )toi viimenen ei ollu mikään elektroniikkalelu niiku nykynen.

Re: -93 mondeo 1.8

Lähetetty: 17 Huhti 2010 19:35
Kirjoittaja Juti
En viitsinyt avata uutta ketjua.

Mondeo mallia 95, 1.8l koneella.
Kun paikallaan antaa tasakaasua vaikkapa 2500 rpm niin lähes heti kiekkamittarin neula joko nousee tai laskee. Minusta kierrokset pysyvät silti samana.
Tasakaasulla ajaessa en ole havainnut samaa.