Sivu 1/1

1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 15:20
Kirjoittaja duster73
eli mitä eroa on 1,8 ja 2,0 ohc:lla?tuleeko ero iskunpituudesta vai männän halkaisijasta?vai sekä että?

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 16:55
Kirjoittaja Soundsystem
Ellen nyt ihan väärin muista niin 1,8 ja 1,6 mäntä on sama. iskunpituus vain eri kun taas 2,0 jo isompi mäntä.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 17:34
Kirjoittaja duster73
voisko sitten 1,8 olla sama isku kuin 2,0?saako 1,8-moottorista tehtyä 2-litraisen?

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 18:23
Kirjoittaja Soundsystem
duster73 kirjoitti:voisko sitten 1,8 olla sama isku kuin 2,0?saako 1,8-moottorista tehtyä 2-litraisen?
Ehkäpä poraamalla onnistuisi, mutta se sitten taas onko siinä mitään järkeä on asia erikseen kun noita 2 litrasia ohareitakin alkaa olemaan pilvin pimein ihan hyväkuntoisiakin koneita.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 18:30
Kirjoittaja Soundsystem
Ja osassa uudemmista 1,6 litraisista on sama iskunpituus kuin 1,8 ja 2,0 joka siis on 76,95mm
Kun vanhemmissa 1,6 ja kaikissa 1,3 litraisissa on sitten taas 66,00mm

Sylinterien halkaisijat:
1,3 79,02mm
1,6 (LCS ja LCT) 87,67mm
1,6 (LSD/LSE) 81,32mm
1,8 86,20mm
2.0 90,82mm

Ja puristussuhteet:
1,6 (LSD/LSE) ja 1,8 on 9.5:1
2,0 se on 9.2:1

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 20:09
Kirjoittaja duster73
se "pitkäiskunen" 1,6 taitaa olla se emax-moottori?sillä lähinnä kyselin,kun vaihtokaupan mukana olis ehkä tulossa tollanen 1,8-moottori,niin jos sellasesta tekis mk2 corttiinaan 2-litrasen moottorin.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 27 Helmi 2010 20:45
Kirjoittaja Soundsystem
duster73 kirjoitti:se "pitkäiskunen" 1,6 taitaa olla se emax-moottori?sillä lähinnä kyselin,kun vaihtokaupan mukana olis ehkä tulossa tollanen 1,8-moottori,niin jos sellasesta tekis mk2 corttiinaan 2-litrasen moottorin.
Juurikin näin. Ja mikäs siinä jos intoa riittää niin tottakai voi olla ihan mielenkiintoinen kapistus valmiina. Ja jos tosiaan päätät projektin aloittaa niin laita ihmeessä tänne kuvia ja juttua projektista.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 01 Maalis 2010 19:05
Kirjoittaja duster73
mutta onko 1,8-litrasessa varaa porata 2-litrasen männälle?

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 01 Maalis 2010 19:46
Kirjoittaja Soundsystem
duster73 kirjoitti:mutta onko 1,8-litrasessa varaa porata 2-litrasen männälle?
Muistaakseni siellä juuri senverran varaa on vai olisko ollut että menee hieman ylikokoon. Nyt en sano varmaksi joten melkein kannattaa kysellä joltain joka sellaisia porauksia tekee.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 01 Maalis 2010 20:00
Kirjoittaja duster73
luulis että täälläkin on joku moista asiaa tutkinut.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 01 Maalis 2010 22:48
Kirjoittaja Soundsystem
Haulla löytyy aikapaljonkin juttua 1,6, 1,8 ja 2,0 oharin virityksistä, porauksista jne.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 03 Maalis 2010 16:04
Kirjoittaja Mikkovaan
Soundsystem kirjoitti: Muistaakseni siellä juuri senverran varaa on vai olisko ollut että menee hieman ylikokoon. Nyt en sano varmaksi joten melkein kannattaa kysellä joltain joka sellaisia porauksia tekee.

Hieman ylikokoon? Vaan vajaat 5mm. 1,8 Zetecci ois mun valinta jos Cortinaan konetta meinaisin.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 05 Maalis 2010 13:15
Kirjoittaja ohc205
Mulla ois sulle 1mm ylikokoon porattu 2,0 lohko ja männät siihen 100e

1,8 kampi sopii suoraa, kuten kaikki muutkin osat.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 06 Maalis 2010 06:25
Kirjoittaja duster73
ei nyt taidakkaan olla tuota moottoria tulossa,kun taitaa mennäkkin sierra rahalla myyntiin,mut voisin silti laittaa korvan taakse tuon.

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Lähetetty: 08 Maalis 2010 21:41
Kirjoittaja jucca
Ei tosiaan kannata alkaa tekemään 1.8 isompaa, kun 2.0 saa niin halvalla.. Nytkin yks rempattu kone laatikkoineen myynnissä Taunus foorumilla 100e..