Focus 1.8 TDCi ruiskuista ja käyntiinlähdöstä ja muustakin
Lähetetty: 26 Helmi 2010 22:02
Tuliskohan täältä ehdotelmia seuraavasta aiheesta... niin tosin sen verran epäilen nyt tuon korjaamon diagnoosia että taidan käyttää ajokkia dieselkorjaamolla, eli tarkistuttaa voisko vika piillä muualla(?) (mm. mites jos ilmamäärämittari toimii satunnaisotannalla tai jos kiskoo jostain ilmaa systeemiin):
Olenpa käyttänyt Ford Focusta (vm. 2002 TDCi 85 kW ajettu 204000) nyt kolme kertaa autohuollossa ihmeteltävänä. Kun ei lähde käyntiin yli 20 asteen pakkasella vaikka olisi yön yli piuhassa. Boosteri tai kaapelit eivät juuri ole auttaneet. Ikävimmillään ei meinää käynnistyä -17 pakkasella edes kaapeleilla. Joskus on kiukutellut 0 - kelilläkin. No, korjaamolla kytkettiin Focus piuhoihin ja testeri ei antanut nollata mikä aiheutti korjaajissa pattitilanteen, vikakoodi siis tuli ruiskuista. Nyt sitten testasivat tarkemmin: "kolmonen laskee läpi takas" ... ja hinta kuulemma 300 e/kpl ja kyselivät uusitaanko kaikki (siis 4?) vai mitä tehdään ... mikä noissa yleensä on hintataso, kuulostaa aika hulppealta? Kun oma tietotaito noiden ruiskusysteemien suhteen on melko rajallinen niin siksi kyselen etten maksaisi epähuomiossa turhista.
Niin joo, akku vaihdettiin varoiksi heti eka kerralla, hehkut vuosi sitten... silloinkin jo oli käyntiinlähtö vaikeaa. Hehkuissa oli kyllä paljonkin vikaa... vai meneekö ne piloille helpommin jos kone ruiskii miten sattuu...
Onkohan muut samanlaiset autot semmoisia, että kakkosella meinaa sammua väkisin, pitää vedättää vauhtia ykkösellä enempi kuin muilla autoilla (varsinkin varoa risteyksiä), siis sitkeys puuttuu liki kokonaan? Vai saman ongelman ilmenemismuoto? Taloudessa on myös kaksi muuta dieselverrokkia (mm. Transit 2.4 ja Vito) ja aiemin oli Audi 80 D sekä joskus Volkkarin 1.6 D.
Lisäksi tässä Focuksessa moottorin lämmöt seilaavat oudosti, meinaa välillä lämmöt yht'äkkiä tipahtaa liian alas. Vois olla termostaattivika...?
Hitsi, auto oli varmaa viallinen ostohetkellä pari vuotta sitten, mutta kun tuo vika ei kosta lämpimillä keleillä...
Kommentteja, ehdotelmia, dataa, omia kokemuksia samoista vioista?
Ps. tutkin jo aiempaa viestikejua, pitää ottaa selvää noista firmoista jos siltä sitten näyttää.
Olenpa käyttänyt Ford Focusta (vm. 2002 TDCi 85 kW ajettu 204000) nyt kolme kertaa autohuollossa ihmeteltävänä. Kun ei lähde käyntiin yli 20 asteen pakkasella vaikka olisi yön yli piuhassa. Boosteri tai kaapelit eivät juuri ole auttaneet. Ikävimmillään ei meinää käynnistyä -17 pakkasella edes kaapeleilla. Joskus on kiukutellut 0 - kelilläkin. No, korjaamolla kytkettiin Focus piuhoihin ja testeri ei antanut nollata mikä aiheutti korjaajissa pattitilanteen, vikakoodi siis tuli ruiskuista. Nyt sitten testasivat tarkemmin: "kolmonen laskee läpi takas" ... ja hinta kuulemma 300 e/kpl ja kyselivät uusitaanko kaikki (siis 4?) vai mitä tehdään ... mikä noissa yleensä on hintataso, kuulostaa aika hulppealta? Kun oma tietotaito noiden ruiskusysteemien suhteen on melko rajallinen niin siksi kyselen etten maksaisi epähuomiossa turhista.
Niin joo, akku vaihdettiin varoiksi heti eka kerralla, hehkut vuosi sitten... silloinkin jo oli käyntiinlähtö vaikeaa. Hehkuissa oli kyllä paljonkin vikaa... vai meneekö ne piloille helpommin jos kone ruiskii miten sattuu...
Onkohan muut samanlaiset autot semmoisia, että kakkosella meinaa sammua väkisin, pitää vedättää vauhtia ykkösellä enempi kuin muilla autoilla (varsinkin varoa risteyksiä), siis sitkeys puuttuu liki kokonaan? Vai saman ongelman ilmenemismuoto? Taloudessa on myös kaksi muuta dieselverrokkia (mm. Transit 2.4 ja Vito) ja aiemin oli Audi 80 D sekä joskus Volkkarin 1.6 D.
Lisäksi tässä Focuksessa moottorin lämmöt seilaavat oudosti, meinaa välillä lämmöt yht'äkkiä tipahtaa liian alas. Vois olla termostaattivika...?
Hitsi, auto oli varmaa viallinen ostohetkellä pari vuotta sitten, mutta kun tuo vika ei kosta lämpimillä keleillä...
Kommentteja, ehdotelmia, dataa, omia kokemuksia samoista vioista?
Ps. tutkin jo aiempaa viestikejua, pitää ottaa selvää noista firmoista jos siltä sitten näyttää.