Sivu 1/1
k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 15:02
Kirjoittaja sierrafun
Onko se kampiakselin tunnistin kuskin puolella öljy tikun vieressä?
siihen tulee yksi ainut johto joka oli todella löysällä?
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 16:02
Kirjoittaja duckworth
sierrafun kirjoitti:Onko se kampiakselin tunnistin kuskin puolella öljy tikun vieressä?
siihen tulee yksi ainut johto joka oli todella löysällä?
Tuo johto on öljykellon/öljynpaineanturin. Varsinaista kampiakselintunnistinta ruisku oharissa ei edes ole, vaan kammenkulma tieto ECUlle saadaan virranjakajan Hall-anturilta.
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 16:58
Kirjoittaja sierrafun
duckworth kirjoitti:
Tuo johto on öljykellon/öljynpaineanturin. Varsinaista kampiakselintunnistinta ruisku oharissa ei edes ole, vaan kammenkulma tieto ECUlle saadaan virranjakajan Hall-anturilta.
minkä lainen se hall anturi sitte on ? ja voiko se olla vikana ku kipinä hävii ?
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 17:12
Kirjoittaja duckworth
Voi se toki olla viallinen, mutta kannattaa tutkia jakajan kyljessä oleva sytytysmoduuli. Niitä saa ihan uutenakin --------->
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8042
Tuossa kuva Fordin TFI- jakajan sisuskaluista ->
http://arrc.epnet.com/autoapp/8967/chil ... 82g02L.gif
En mene takuuseen saako itse Hall-anturia uutena, vai pitääkö etsiä käytetty Motocraftin jakaja..
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 17:41
Kirjoittaja sierrafun
ei sitä anturii oo ainakaan virranjakajan kylessä eli missä se olla?

Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 18:22
Kirjoittaja sierrafun
no nyt se lähti käymään ja käviki nätisti va rupes katkoo ja ku kaassuu runkkasi ni pysy käynnissä va tyhjäkäynnillä sammu ja ei tuu kipinää ku parin tunnin päästä?
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 20 Helmi 2010 23:17
Kirjoittaja Soundsystem
Joko olet kaikki alipaineletkut läpi käynyt?
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 21 Helmi 2010 00:46
Kirjoittaja Soundsystem
Ja vielä alfamerin "raamattu" kertoo seuraavaa: Sytytys- tai polttoainejärjestelmän vika, palaneet venttiilit, kuluneet männänrenkaat tai kulunut virranjakajan kansi. Tosin oma epäilykseni olisi että sytkä ei saa ennakkoa jolloin juuri käy katkonaisesti ja kaasua "pumppaamalla" saa pidettyä käynnissä tosin niin että katkoo ja yrittää sammua. Jos kyseessä olisi kaasariversio niin neuvoisin tarkistamaan imusarjan alta virranjakajan kyljessä olevaan kelloon tulevan alipaineletkun. Mutta kun kyseessä on ruiskuversio niin hommaa taitaa hoidella jo erillinen yksikkö. Kertokaa toki viisammat OHC Ruiskutiejät miten asia on?
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 21 Helmi 2010 08:30
Kirjoittaja sierrafun
Soundsystem kirjoitti:Ja vielä alfamerin "raamattu" kertoo seuraavaa: Sytytys- tai polttoainejärjestelmän vika, palaneet venttiilit, kuluneet männänrenkaat tai kulunut virranjakajan kansi. Tosin oma epäilykseni olisi että sytkä ei saa ennakkoa jolloin juuri käy katkonaisesti ja kaasua "pumppaamalla" saa pidettyä käynnissä tosin niin että katkoo ja yrittää sammua. Jos kyseessä olisi kaasariversio niin neuvoisin tarkistamaan imusarjan alta virranjakajan kyljessä olevaan kelloon tulevan alipaineletkun. Mutta kun kyseessä on ruiskuversio niin hommaa taitaa hoidella jo erillinen yksikkö. Kertokaa toki viisammat OHC Ruiskutiejät miten asia on?
nii mutta siihen on vaihettu virranjakajan kansi!
Ja se toimii noin 10 min normaalisti ja sitte rupee katkomaan ja taas noin kymmenen minsaa toimii ja taas katkoo sit jos antaa sammuu kipinä hävii
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 22 Helmi 2010 00:31
Kirjoittaja Soundsystem
Joten siis kuten sanottu se menee sytkänpuolelle. Ja tarkemmin kuten aikaisemmin sanottu siihen Hall- anturiin sen homma kun on pätkiä maata ja antaa infoa sytytyksestä. Tietys yksi mahdollisuus on myöskin ohjausboksi joka lämmetessään menee oikosulkuun ja antaa väärää informaatiota. Tuo tosin taisi olla enemmänkin Xr3i:n tyyppivika mutta hyvin mahdollista myös vanhemmissa sierran ruiskuissa. Kytkentäkaaviosta vielä tarkistin eli virta kulkee akku, virtalukko, sytytyspuola, virranjakaja, Hall- Anturi -> Keskusyksikkö. Joten siinä oikeastaan komponentit jotka voivat vaikuttaa tuohon kipinän katoamiseen. Ja jos kerran virranjakaja on jo kunnostettu eli kansi ja pyörijä uusia niin sen voi poistaa tuosta yhtälöstä. Ja kun se kerran on jo tehty niin varmasti myös johdot ja tulpat on kunnossa. Joten jäljelle jää enää virtalukko joka harvemmin tekee tuollaista vikaa se on yleensä kerrasta poikki. Sytytyspuola joka lämmetessään saattaa vanhana helposti pimetä juuri kuvailemallasi tavalla. Hall- Anturi joka myöskin yleensä hävittää kipinän kerrasta ja sitten on tuo keskusyksikkö joka myöskin saattaa toimia kuvaillulla tavalla.
Re: k-a tunnistin sierra 87
Lähetetty: 24 Helmi 2010 17:58
Kirjoittaja sierrafun
ok pitääpä tukia asiaa