Sivu 1/1

Jokohan riittää?

Lähetetty: 25 Syys 2005 20:53
Kirjoittaja Hexa
Joku irvileuka sanoi joskus, että Foordilla saa menolipun taivaaseen, kun helvetti on nähty jo maan päällä. Silloin mulla oli Sierra. :!:

Kuukausi sitten hommattiin emännälle ´96 5D Mondeo. Sillä vissiin saa "ykkösluokan lipun"? :?:

Perjantaina tein sitten semmoisen liikkeen, että vaihdoin Chevy Vanin ´98 Mondeo-farmariin. Löytyi semmoinen autoliike, joka ei pelkää jenkkejä ja tekivät mulle loistokaupat. Asiaan, saakos tällä kolmannella sitten meno-paluu -lipun? :idea: :shock: :lol:

Joo, käytiin "testiksi" 550km reissu. Kotiinpäin lähtiessä meinasin ampaista tankille, perinteiseen veekasitapaan. Sitten älysin, että siellähän on yli puoli tankillista jäljellä, vajaat 3/4. Tuo vissiin kulkee pelkällä bensan hajulla. Laite on siis 1,6-farmari.

Onko se niin, että jos Foordille antaa pikkusormen, niin... :?:

Lähetetty: 25 Syys 2005 20:55
Kirjoittaja Sultzi
Kyllä, ford vie koko miehen :D

Lähetetty: 25 Syys 2005 21:49
Kirjoittaja Monteonisti
Paluuliput on kait lujassa, yks kait palannut, mutta sillä ei ollut autoa ollenkaan, aasi vaan! :roll:

Lähetetty: 25 Syys 2005 22:05
Kirjoittaja lalli69
Ei se nyt noin pieniruokainen kuitenkaan ole...

Uudemmilla foordeilla on tapana että ekat puolet tankista kestää sen 550km, ja toiset puolet 150km :wink:

Meidän focus kuluttaa alle puolet ensimmäisestä ¼ tankillisesta 200km matkalla, mutta kulutus "kasvaa" loppua kohden... :)

Lähetetty: 25 Syys 2005 22:10
Kirjoittaja Regu
Mulla ollut toi kulutus "ongelma" kaikissa fordeissani joita pikaisen laskemisen jälkeen on ollut 5

Lähetetty: 25 Syys 2005 22:18
Kirjoittaja Hexa
Tuo ei vissiin taida siltikään syödä paljon mitään, jännä nähdä kun "pääsee" joskus tankille, että miten käy.

Ihmeen kevyesti tuo kuljeksii vauhtiin päästyään, vaikka kiihtyvyys ei tosiaan huimaa päätä. Eipä silti, mulla on Chevystä opittu ajotyyli, joka perustuu siihen ideaan, että hommataan malmikasa tasavauhtiin ja pidetään bootsi samassa asennossa kunnes ollaan perillä. Ei turhia kiihdyttelyjä eikä jarrutteluja.

Tuolla konstilla 6,2-dieselvani vei vähimmillään pitkässä 8,1 litraa sataselle.

Lähetetty: 25 Syys 2005 22:18
Kirjoittaja Monteonisti
Meilläkin molemmissa kun "polkee" tankin täyteen, saa ajaa ainakin 100km ennenkuin näyttää täyttä, laskee hittaasti puoleen väliin ja siitä sitten kiihtyy, kait painovoima vaikuttaa? :D

Lähetetty: 26 Syys 2005 04:36
Kirjoittaja appelsiini
Mulla näyttää Mondeon mittari maantieajossa ekat 250 km täyttä tankkia, sitten lähteekin vajoamaan vauhdilla :)

Lähetetty: 26 Syys 2005 09:19
Kirjoittaja KajS
Tervetuloa ex-vanisti Hexa taivaspaikan varmistukseen.

Multa kysyivät autoliikkeessä, että onko eka foordi vai onko taivaspaikka varmistunut, kun olin fiikkusta ostamassa. Tiedä sitten kuinka monta tarvitaan; mondeo on kolmas "oma" Ford. Edellisessä päivähoitopaikassa mulla oli myyntihenkilön jättämänä perintönä Orion 16i vm 1990 työsuhdekulkineena.

Bensanmenosta: Kyllä nuo hajulla kulkee, vaikka olisivat mittarit kuinka "virittyneitä". Laskeskelin perjantaina, että mondeo on tullut lyhennyksineen yhtä kalliiksi kun dodgevainaan pelkkä bensalasku.

Eli tarinan opetus jälleen kerran: Älä keräile kilometrejä "harrasteautolla" jolla on hyvä ruokahalu.

jokohan

Lähetetty: 27 Syys 2005 19:23
Kirjoittaja Hoppa
Kyllähän kaikissa ihmisen tekeleissä on vikoja, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
Jostain tietystä automerkistä ne viat on helppo ja edullinen korjata kun taas toisen merkkisten kanssa menee HERMO ja rahat.

Kun tutustui ammatin kautta tähän Suomen laajaan auto skaalaan ja niiden vikoihin niin mielestäni Saksalainen tekniikka on siitä parhaasta päästä.

Ja esimerkkinä Ranskalaiset "autot" sieltä toiselta laidalta (pyllystä ja poikittain).

Lähetetty: 27 Syys 2005 23:47
Kirjoittaja Monteonisti
Milloin ranskalaiset on alkanut autoja tekeen? :shock: