Sierran lämpömittari huijaa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
kojootti_

Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja kojootti_ »

Eli vaihdoin sierraan termostaatin koska vanha oli paskana. Nyt lämpömittari nousee tuonne tappiin asti, pyörii siinä N- ja O- kirjaimen välillä. Ensin tietysti luulin että on vielä ilmaa jossain , ja ilmattiin nosturilla nokka ylhäällä varmaan 30 min. Termostaatti alkoi toimimaan hienosti ja ilmaa ei enää ole järjestelmässä varmasti. Mittailtiin sitten laaserin kanssa ja lämmötkin ovat ihan ihanteelliset. Eli onko mitään vinkkejä siihen että minkä takia termarin vaihdon jälkeen alkoi mittari valehtelemaan? Ja missä kohdilla tuon mittarin pitäisi normaalisti pyöriä?
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mikä Sierra, ottaisko se piuha jostain maihin..., mulla pyörii mittari jossain alle puolessa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
kojootti_

Re: Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja kojootti_ »

2.0i doch sierra... En oikein kyllä usko että johtuu piuhoista. Vai mitä piuhaa tarkoitat?
affu
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Joulu 2009 01:41

Re: Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja affu »

kojootti_ kirjoitti:Eli vaihdoin sierraan termostaatin koska vanha oli pökäleenä. Nyt lämpömittari nousee tuonne tappiin asti, pyörii siinä N- ja O- kirjaimen välillä.
Itellä myös dokkilainen ja siinä N ja O väliä seilaa lämmöt.
Kansirempan oon tehnyt n.4tkm sitten ja ei oo sen jälkeen ollut nesteiden tai sisälämpöjen kanssa ongelmia.
Kansirempan tein foortin alkuperäisosilla, uusilla semmosilla.
Mulla ainakin tuo lämpömittari toimii jotensakin loogisesti, joten en oo siitä sen enempää huolinut.
Näkee kun termari aukee ja pysyy NORM-alueella.

Veikkaan, että sulla on ollut aiemmin vaan kylmempi termari,kun niitä tuntuu väki vaihtavan näihin dokkilaisiin kansivikojen pelossa :D
2.0 dohc sierra -92
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

kojootti_ kirjoitti:2.0i doch sierra... En oikein kyllä usko että johtuu piuhoista. Vai mitä piuhaa tarkoitat?
Sitä vaan aattelin sitä moottorin lämpötila-anturin piuhaa, ruskee/valkonen kaavion mukaan, kait siinä semmonen on ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Itsellä myös heiluu nuo lämmöt yhtä korkealla ja tuotahan se on tehnyt koko sen ajan mitä se on mulla ollut. Ei ollut mitään vaikutus vesipumpun eikä termostaatin vaihdolla.

Ajattelin vaihtaa tuon mittarin anturin kun se ei paljoa maksa, katsotaan sitten rupeaako näyttämään muita lukemia.
Pasi8D
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Syys 2009 06:29

Re: Sierran lämpömittari huijaa

Viesti Kirjoittaja Pasi8D »

Itellä kans 2l doch,mittari pyörii siellä R ja M paikkeilla,vaihtelee jonkinverran,varmaan termostaatti vähän jumittaa tai jotain.Välissä nousee lähelle O:ta ja sitten tiputtaa taas tonne R-M paikkeille.
Vastaa Viestiin