Sivu 1/1
Koneremontti
Lähetetty: 23 Syys 2005 17:53
Kirjoittaja Ninja
Alkaa kohta varmaan olemaan escortin koneremontti aihellinen, meinaa hiukan tuprautella savua(on vaihdettu vvarren tiivisteet kesällä), syö öljyä ja nakutusta alkaa ilmenemään. Nyt tiedustelisin mitkä paikat kannatta samalla tarkistaa/vaihtaa? Myllynä on 1.6i cvh.
Ainaskin seuraavat pitää tehdä:
Uusia männän renkaat
Sylinterit hoonata.
Uusia kannentiiviste ja pultit.
Kiertokankien laakerit.
Lähetetty: 23 Syys 2005 19:56
Kirjoittaja NiceMan
Lisäksi katso nokkien kunto, hio venttiilit, putsaa kanavat ja venttiilit.
Samalla laittaisin uudet laakerit+laakeripintojen tarkastus.
Jos ei mäntiä uusi niin tarkista männäntapin ja männän välinen välys.
Lähetetty: 23 Syys 2005 20:12
Kirjoittaja VesQ
Samalla tietysti runkolaakeritkin, kun kerran levittää koneen
Lähetetty: 23 Syys 2005 21:39
Kirjoittaja Jaakko85
Ja ei sovi unohtaa uutta ö pumppua. tietysti voihan ensin tarkistaa onko vanha jo liiaksi kulunut.
Lähetetty: 23 Syys 2005 21:49
Kirjoittaja Monteonisti
Jos ei tunnearvoa niin halvempaa vaihtaa pirssiä?

Lähetetty: 23 Syys 2005 22:00
Kirjoittaja lalli69
Monteonisti kirjoitti:Jos ei tunnearvoa niin halvempaa vaihtaa pirssiä?

Ja ostaa uusi pommi tilalle?
Itte kun autoa remppaa, niin voi ainakin olla varma mitä sille on tehty.
Lähetetty: 23 Syys 2005 22:04
Kirjoittaja janzamar
tietysti se moottori pitää maalata mahdollisimman monella kirkkaalla värillä

Lähetetty: 24 Syys 2005 00:45
Kirjoittaja hartza
janzamar kirjoitti:tietysti se moottori pitää maalata mahdollisimman monella kirkkaalla värillä

Ei missään nimessä, kirkkailla väreillä maalattu moottori ei kestä. Venttiilikopan korkeintaan saa maalata...
Lähetetty: 24 Syys 2005 00:51
Kirjoittaja Jaakko85
....ääh.
Lähetetty: 24 Syys 2005 01:58
Kirjoittaja Ninja
hartza kirjoitti:
Ei missään nimessä, kirkkailla väreillä maalattu moottori ei kestä. Venttiilikopan korkeintaan saa maalata...
En aio maalata venttiilikoppaa, vaan kiillotan
tuon rs 1600i:n vkopan ja ruuvan sen paikalle. 8)
Lähetetty: 24 Syys 2005 02:00
Kirjoittaja Ninja
Onnistuuko noitten runkolaakerien vaihto vaikka kampiakseli on paikallaan? Kun en ajatellut aivan atomeiksi konetta laittaa.
Lähetetty: 24 Syys 2005 07:57
Kirjoittaja jaska74
ei tietenkään
Lähetetty: 24 Syys 2005 12:15
Kirjoittaja garret
Ninja kirjoitti:Onnistuuko noitten runkolaakerien vaihto vaikka kampiakseli on paikallaan? Kun en ajatellut aivan atomeiksi konetta laittaa.
Kyllä muuten onnistuu, runkolaakerikansi tai pari auki kerrallaan ja jollain ohuella liuskalla työntää laakeriliuskan pois, itse leikkasin kuparilevystä sopivan liuskan millä sai naarmuttamatta hoidettua homman. Niin ja kone oli autossa kiinni.
Lähetetty: 24 Syys 2005 14:46
Kirjoittaja VesQ
No jos meinaat männänrenkaat vaihtaa ja hoonata sylkyt niin atomeiksi joudut kuitenkin purkamaan niin samahan se on. Jo senkin takia että hoonauksen jälkeen joudut pesemään/putsaamaan lohkon ja kanavat yms
Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)
kone
Lähetetty: 24 Syys 2005 21:55
Kirjoittaja Jumpula89
joo kyl se parhain on ottaa koko kone irti autosta ja siinä vaihtaa vaihdettavat osat ja puhdistaa kaikki kunnolla itekki pitäs omasta foortista repiä kone irti ja laittaa uus tilalle ku jaksais
Lähetetty: 25 Syys 2005 12:08
Kirjoittaja transitman
VesQ kirjoitti:No jos meinaat männänrenkaat vaihtaa ja hoonata sylkyt niin atomeiksi joudut kuitenkin purkamaan niin samahan se on. Jo senkin takia että hoonauksen jälkeen joudut pesemään/putsaamaan lohkon ja kanavat yms
Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)
Kyl mä aineskin hoonasin sylinterit kun kone oli paikallaan, eikä mun mielestä mitään hankaluutta ollut edes putsauksen kanssa
tietysti helpointa on varmasti jos kone on irti mutta kyllä se nuinkin käy.