mondeon mk3 hehkut

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juppi79
Viestit: 79
Liittynyt: 14 Joulu 2008 17:25
Paikkakunta: Lohja

mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja juppi79 »

todennäköisesti yksi hehkuista on hajalla ja kysyisin et mimmonen homma olisi vaihtaa?

Kestääkö nuo motonetin hehkut montussa?

Auto on 03 mondeo 115hv riisseli
Ford Mondeo -03 115 tdci
Raakile
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Joulu 2009 10:30

Re: mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja Raakile »

Kerro nyt vielä miten hajonnut hehku oireilee? Ei käynnisty vai ei käy kunnolla?
juppi79
Viestit: 79
Liittynyt: 14 Joulu 2008 17:25
Paikkakunta: Lohja

Re: mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja juppi79 »

-20 ei käynnisty ja nyt tuli leudommat kelit niin käy aluksi ns. räkien..

yhden naapurin kanssa juteltiin ja kuulosteli niin veikkasi hehkua jota olen itse ollu jo mieltä viime viikosta kun sain väen vängällä auton käymään...
Ford Mondeo -03 115 tdci
juppi79
Viestit: 79
Liittynyt: 14 Joulu 2008 17:25
Paikkakunta: Lohja

Re: mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja juppi79 »

eikö kukaan tiedä tai ollu omia kokemuksia????
Ford Mondeo -03 115 tdci
bug85
Viestit: 25
Liittynyt: 12 Marras 2009 07:45

Re: mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja bug85 »

Omasta -02 tdci mondeosta, kun oli akku huonona, niin pakkasella sai sahata pitkään ennen kuin lähti käyntiin, ja kävikin alussa hieman huonosti.Uus akku kiinni, niin lähti kuin palmun alta.
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

Re: mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja essapant »

Hehku/hehkuja siitä on rikki.
Mittaa hehkut paikallaan yleismittarilla(johto irti ja mittaa ylsitelleen vastus niistä) ja vaihda rikkimennyt hehku. Mun autossa ehjät hehkut anto n. 2 ohmin lukemaan ja yksi 280 ohmin lukemaa. Tämä isolla vastuksella varustettu hehku oli päälisinkin puolin hyvin karstoittuneen näköinen.
Hehkut eivät ole vaikeassa paikassa ainakaan vanhemmassa Tddi:ssä.
Varo katkaisemasta hehkuja sisään/vääntämästä kierteitä, sillä hehkut voivat olla jumissa kannessa. Käytä CRC:tä tms ja pyörittele hehkuja edestakaisin, jos meinaa jumia. Jos vaihtotyö epäilyttää, kannattaa vaihdattaa korjaamolla, sillä ei ole kallis remontti ja vastuu on vaihtajalla.

Tarvikeliikkeen hinnat hehkuille olivat halvemmat, mitä Motonetissä. Bosch halvempi ja original Beru suunilleen samanhintainen.
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: mondeon mk3 hehkut

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Kiitokset ohjeista, täytyy itsekin tarkistella hehkut.

Auto on alkanut minulla "röpöttämään" kun käynnistää kovemmalla pakkasella, tietysti tuota voi räkimiseksikin kutsua. Mitään käynnistysongelmia ei ole kylläkään ollut, mutta en ole autoa ilman roikkaa -20c pakkasissa joutunutkaan käynnistämään.

Toisaalta olen miettinyt, että alkaako suuttimissa olla ongelmia, kun moottorin kylmänä noin 2000rpm kohdalla pitämä kalkatus on kasvanut huomattavasti. Ennen piti paljon pienempää ääntä ja nykyään myös lämpimänä vedätettäessä kuuluu sama ääni. Ääni on vastaavanlainen kuin venttiili/venttiilit naputtaisi.

Mutta hehkujen tarkistuksellahan tuo selviää.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Vastaa Viestiin