Sivu 1/2

Mondeoon tuplaputket..

Lähetetty: 16 Helmi 2005 20:01
Kirjoittaja Tonski
Onko kenelläkään kokemuksia esim. Marteliuksen putkista? Olis tarkoitus laittaa tohon omaan farkkuun putket tulemaan molemmilta puolilta ulos, mutta ei viittis ostaa mitään ihan surkeeta laatua. Tehonlisäystä on varmaan turha odotella pelkän takaosan vaihdolla mutta jos sais hieman matalampaa mörinää... :twisted:

Lähetetty: 19 Helmi 2005 11:17
Kirjoittaja mondeo_friikki
Mä kävin ostamassa motonetistä 2kpl muhkeita pönttöjä á49e. Ja sitten vein auton ja pöntöt pakoputki pajalle ja putki-setä teki haaroittimen ja hitsasi kiinnikkeet, 90e. YHt. 188e. Laadusta puhutaan sitten joskus toiste :lol:

Lähetetty: 19 Helmi 2005 11:44
Kirjoittaja NiceMan
Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)

Lähetetty: 19 Helmi 2005 12:22
Kirjoittaja janzamar
mitäs noita ihmettelee,ulostulo ja oma putki,
suzukit saattaa näyttää hupaisilta :lol:

Lähetetty: 19 Helmi 2005 12:38
Kirjoittaja Regu
Suzukit???

Lähetetty: 19 Helmi 2005 12:54
Kirjoittaja janzamar
no mitä näitä kolmepyttysiä nyt on..?

Lähetetty: 19 Helmi 2005 12:55
Kirjoittaja Regu
Jaa semmosessa tuplaputket :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 21 Helmi 2005 20:35
Kirjoittaja hietsu
NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Laitettasko putki/sylinteri? (kerran humalatilassa huutelin jollekin Camaro kuskille; Hei! Sullahan on putki/sylinteri...) Oli ulostulot 2+2... Äijältä loppu huumorintaju...

Lähetetty: 23 Helmi 2005 09:31
Kirjoittaja Simprider
Omassa 1.8 sedanissa Simonssin tekemä putkisto tuplaulostuksilla vuodesta -99 ja täytynee sanoa notta ainakin vielä ei ole ruostunut puhki mistään.

Nykyään tuollaiset "tuplathan" on arkipäivää mutta tuolloin viimevuosituhannella kyllä "isännät" ihmettelivät :wink:

Lähetetty: 23 Helmi 2005 23:46
Kirjoittaja Monteonisti
Tai jos vaan haaroittas sen pään, yksinkertaista ja edullista! :D

Lähetetty: 27 Helmi 2005 17:02
Kirjoittaja TuningUkkeli
Osta VM SPORTIN takapönttö josta se jakautuu toiselle puolelle.. Lyhemmälle reitille on laitettu kuristin, muuten tulee vaan siitä mistä on lyhempi matka ulos. Multa löytys hyllystä sovitettuna tohon 99 farkkuun, 3 tuuman ulostuloilla 8)

Lähetetty: 27 Helmi 2005 17:05
Kirjoittaja TuningUkkeli
NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Plaah, vanhanaikasta ajatella noin... :wink:

Lähetetty: 17 Elo 2005 16:20
Kirjoittaja Mikkiss
Nostetaan ylös kun itse ajattelin vähän vastaavanlaista hommaa...


sinäänsä helppo toteuttaa, mutta äänet mietityttävät, kun ajattelin paria yleismallin rosteripönttöä lyödä taakse ja niiden välille yhdistys josta t tai y-haaralla keskipöntölle...

millainen soundi noilla mahtaisi tulla jos siis takavaimentimet korvaisi kahdella läpivirtaavalla ja mahdollisesti vielä keskipöntönkin?

alunperinhän ääni on sitäluokkaa ettei tyhjäkäynnillä tiedä käykö auto vai ei, eli vähän enemmän saisi ääntä tulla mutta ei kauheita pörinöitä..

Lähetetty: 17 Elo 2005 22:12
Kirjoittaja tt-r
:D tuli mieleen tuplaputkista,et pentuna auto oli joku superkallismegahieno,jos oli tuplat....on ne yleistyny pikkasen

Lähetetty: 12 Loka 2005 16:41
Kirjoittaja Mikkiss
No nyt toi ois niinku työn alla jo siinä mielessä että voisi aloittaa, pitäis vaan tietää mitä ostaa motonetistä... Haluaisin sälyttää vanhan putken ehjänä (sehän on yhtenäistä katilta taakse asti) UUTTA varten tarvitsisin siis katilta taaksepäin tulevan putken, t-haaran, ja pönttöjen väliin tulevan putken..

Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?


Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.

Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?

Lähetetty: 12 Loka 2005 16:54
Kirjoittaja jype
NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
asiaa, jos matalaa mörinää haluaa niin pitäs hommata se v8 kone :wink:

putkiviritteinen neloskone kuullostaa suorastaan naurettavalle :lol:

ja on se kumma kun samankokosia putkia näkee 1.3 litrasissa kun mikä riittää 11 litraselle turbodieselille :lol:

Lähetetty: 12 Loka 2005 22:19
Kirjoittaja Kessi
Mikkiss kirjoitti:No nyt toi ois niinku työn alla jo siinä mielessä että voisi aloittaa, pitäis vaan tietää mitä ostaa motonetistä... Haluaisin sälyttää vanhan putken ehjänä (sehän on yhtenäistä katilta taakse asti) UUTTA varten tarvitsisin siis katilta taaksepäin tulevan putken, t-haaran, ja pönttöjen väliin tulevan putken..

Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?


Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.

Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?
Mikäli mahdollista, nosta auto ylös ja kattele minkälaisia mutkia orkkisputki tekee.. Vaikeaa kertoa, kun ei varmuutta mistä autosta on kyse, ilmeisesti Mondeo? :? ... Mut kuitenki.. Eli jos hitsaus hommat onnistuu, valitset motonetin valikoimasta tarvittavia mutkia ja jonkin verran suoraa putkea ja kasailet niistä... Motonetistä löytyy mutkia muistaakseni ainakin 45º, 60º ja 90º... Pudotat alkuperäsen lattialle malliksi, jonka mukaan heppailet ja sovittelet uuden putken... Hintaa tarvikkeille tulee varmaanki n.100€ +pöntöt :wink: :mrgreen:

Lähetetty: 13 Loka 2005 19:13
Kirjoittaja Mikkiss
Kessi kirjoitti:Mikäli mahdollista, nosta auto ylös ja kattele minkälaisia mutkia orkkisputki tekee.. Vaikeaa kertoa, kun ei varmuutta mistä autosta on kyse, ilmeisesti Mondeo? :? ... Mut kuitenki.. Eli jos hitsaus hommat onnistuu, valitset motonetin valikoimasta tarvittavia mutkia ja jonkin verran suoraa putkea ja kasailet niistä... Motonetistä löytyy mutkia muistaakseni ainakin 45º, 60º ja 90º... Pudotat alkuperäsen lattialle malliksi, jonka mukaan heppailet ja sovittelet uuden putken... Hintaa tarvikkeille tulee varmaanki n.100€ +pöntöt :wink: :mrgreen:
Joo noin sitä ajattelin, mutta jäi mietityttään et millasia noi motonetin osat, väliosa, väliholkki, oikea vaimennin, ja vasen vaimennin on? siis jos ostaa pelkän väliosan, ni tulisko se sopivasti tonne taakse niin että siihen saisi jollain ne rosteripöntöt kiinni, ja mikä tuo väliholkki sitten on?

Väliosa 2,0 --8.96 (ei Automatic)
Väliholkki väliosan perään 2,0 siteillä.

Eli pääsiskö noilla osilla mukavasti tonne taakse asti, sitten liittäis sen haaran ja jotain putkea + pöntöt?

Lähetetty: 13 Loka 2005 20:48
Kirjoittaja jaska74
kurki tuolta mallia http://www.freetechnics.fi/kuvat/057-H.jpg

eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois

Lähetetty: 14 Loka 2005 13:33
Kirjoittaja Simprider
Tai tuosta vähän isompana :roll:

http://www.simons.se/Katalog/FORD.pdf

Lähetetty: 14 Loka 2005 14:13
Kirjoittaja siipicossu
jaska74 kirjoitti:kurki tuolta mallia http://www.freetechnics.fi/kuvat/057-H.jpg

eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois
tuo vaan ei käy farkkuun.

Lähetetty: 19 Loka 2005 21:41
Kirjoittaja jamo
Omaani ex mk1 mondeooni puuhasteltiin kaverin kanssa "ST 200" putkenpäät kaverin tallissa... Ostin 2kpl mondeon "orkkis" tarvike pönttöjä ja tehtiin haaroitus taka poikittaistukivarsien kohdalta, siitähän putkisto tekee kurvin sinne kuskin puoleiseen takakulmaan (auto oli siis 1,6 clx). Ääni oli yhtä hiljainen ku vakiona (en välitä enää ylimääräisistä mörinöistä) + kylmällä höyryt tulivat just tasan molemmista rööreistä (Bilteman ovaalit rosteri putkenpäät). Oli muuten melko siistin näköistä katella ku molemmista sivupeileistä näky kiihdyttäessä höyry kiehkurat!!! Kyseinen auto liikkuu yhä edelleen Turussa. Putkenpäät ovat vaihtuneet (rumemmixi) Rekkari on RGE-480 8) Nii ja siihen aikaan ku ne tehtiin (vuonna -00) ni täällä päin ei muistaaxeni ollu kuin parissa muussa mondeossa tuplaputket, lukuun ottamatta aitoja ST200:a. Toinen oli mk1 väriltään valkoinen ja toinen oli face-lift (mk2) väriltään metalli grafiitin harmaa??

Lähetetty: 19 Loka 2005 22:39
Kirjoittaja TuningUkkeli
siipicossu kirjoitti:tuo vaan ei käy farkkuun.
Itse muokkasin 95 putkiston tohon farkkuun, ei vaan taida käydä tohon uudempaan.

Lähetetty: 20 Loka 2005 22:16
Kirjoittaja Monttu
Onko yhtä suuri hyöty jos laittaa sillälailla ulostulot tulisi molemmista päistä ilman että vaihtaisi orkkis suoraa putkea yhtään isommaksi eli kun mulla on 2.0clx -93 ja siinä ulostulo on vänkkärin puolella niin vaihtaisi sinne loppupöntön ja toiselle puolelle samanlainen. Vähän sekava mut tarkotin sitä että vaihtais putkistoon vain pelkät vaimentimet niin siinähän on tupla ulostulot ja paremmat äänet... eli onko tuosta vaimentimien vaihdosta yhtä paljon tehoihin apua kuin sportputkistosta???

Lähetetty: 20 Loka 2005 22:49
Kirjoittaja TuningUkkeli
ööö???