Sivu 1/1

Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 31 Joulu 2009 00:20
Kirjoittaja viagratabu
Tällä kertaa olisi seuraavanlainen kysymys...? kyse lohkosta jonka kyljessä numero 20? mitä eroa on 205? kuullu huhua että saisi huomattavasti isommille männille tehtyä tuosta lohkosta? lyhyt ja ytimekäs kysymys, itellä ollu 205 lohko ja turbo hilkkeet kii... kone kilkkas ja ajattelin että tuollainen 20 lohko olis saatavilla niin... bllaaablaaa... kiitoksia etukäteen!!

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 31 Joulu 2009 15:31
Kirjoittaja .siipi.
viagratabu kirjoitti:Tällä kertaa olisi seuraavanlainen kysymys...? kyse lohkosta jonka kyljessä numero 20? mitä eroa on 205? kuullu huhua että saisi huomattavasti isommille männille tehtyä tuosta lohkosta? lyhyt ja ytimekäs kysymys, itellä ollu 205 lohko ja turbo hilkkeet kii... kone kilkkas ja ajattelin että tuollainen 20 lohko olis saatavilla niin... bllaaablaaa... kiitoksia etukäteen!!

Ellen ole aivan väärässä 20-lohko on ns.Taunus lohko, ja ei ainakaan tuota 205-lohkoa yhtään kestävämpi.
200-lohko on sitte asia erikseen, sitä käytetty sierra&escort coswortheissa, ja pitäisi olla parempilaatuista valua.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 31 Joulu 2009 16:19
Kirjoittaja Aksu
.siipi. kirjoitti:Ellen ole aivan väärässä 20-lohko on ns.Taunus lohko, ja ei ainakaan tuota 205-lohkoa yhtään kestävämpi.
200-lohko on sitte asia erikseen, sitä käytetty sierra&escort coswortheissa, ja pitäisi olla parempilaatuista valua.
+ että 200-lohkon pystyy poraamaan 94mm asti.205 ei kestä enään siinnä vaiheessa oikein mitään.
Jos ei mitään reiluja paineita (2bar) meinaa käyttää ja 92mm männällä niin 20 lohko kyllä kestää siinnä missä 205.
Itsellä vakio kokoinen 205 revennyt +300 hv koneessa ja 20 lohko kestänyt hyvin 285/500Nm-350hv/400Nm pakettina

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 31 Joulu 2009 18:36
Kirjoittaja emax
.siipi. kirjoitti:200-lohko on sitte asia erikseen, sitä käytetty sierra&escort coswortheissa, ja pitäisi olla parempilaatuista valua.
Vielä pieni pilkunviilaus ja päällepäsmäys :) 200 lohkoa on käytetty 4wd sierra/escort coswortheissa.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 01 Tammi 2010 00:27
Kirjoittaja Posmo
emax kirjoitti: Vielä pieni pilkunviilaus ja päällepäsmäys :) 200 lohkoa on käytetty 4wd sierra/escort coswortheissa.
Eikö 200- lohkoja ollut myös Rs 500 Siipicossuissa?

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 01 Tammi 2010 02:23
Kirjoittaja Aksu
Posmo kirjoitti: Eikö 200- lohkoja ollut myös Rs 500 Siipicossuissa?
Ei ollut. Niissä oli 205 mutta tunnistaa pienemmistä pakkas ropuista jos jostain vahingosta sellaisen sattuisit saamaan käsiin, niitä ei juuri ole tarjolla ja jos on niin hinnasta kyllä tulee huomaamaan ettei ole perus sierran lohko kyseessä. Taitaa viellä löytyä joku kisalohko joka oli hit viellä harvinaisempi tapaus.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 01 Tammi 2010 13:44
Kirjoittaja koskar
Aksu kirjoitti:Taitaa viellä löytyä joku kisalohko joka oli hit viellä harvinaisempi tapaus.
Eggenberger? Vai mistä ne isotpojat puhui.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 01 Tammi 2010 14:20
Kirjoittaja Aksu
koskar kirjoitti: Eggenberger? Vai mistä ne isotpojat puhui.
Juu tuo se on mutten yrittänyt tavata illalla alku pöhnässä moista...

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 02 Tammi 2010 00:40
Kirjoittaja Rstuning
Mun käsittääkseni ensin tuli tuo 20-lohko tanareihin ,sittenmi se muuttui 205 ,207 lohkojakin olen sierrassa nähnyt joskus ,mutta ne tais olla jostain 2.0 Transiiteista.

Is sierrassa käytetty 205 lohkoa. Ei vissiin ihan täysin sama valu ku Cossun 2wd 205-lohkossa,mutta aika lähelle. 200-lohkoja käytetty 4wd Cossuissa.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 02 Tammi 2010 11:24
Kirjoittaja Aksu
Rstuning kirjoitti:Mun käsittääkseni ensin tuli tuo 20-lohko tanareihin ,sittenmi se muuttui 205 ,207 lohkojakin olen sierrassa nähnyt joskus ,mutta ne tais olla jostain 2.0 Transiiteista.

Is sierrassa käytetty 205 lohkoa. Ei vissiin ihan täysin sama valu ku Cossun 2wd 205-lohkossa,mutta aika lähelle. 200-lohkoja käytetty 4wd Cossuissa.
Tää on se mistä väitelty ikuisuus tuon 205 osalta. Toiset sitä mieltä et samaa valua toiset eri valun kaannalla.
Mut jos mietitään jotain yhden mallin tekemistä varten eri valu niin ainakin itse epäinen suuresti.
Kyseiset cossun lohkot kyllä ovat olleet vakikoituja lohkoja joissa ainakin poraus/hoonaus olisi mitoiltaan samat joka pytyssä. Numero sarja joka löytyy jakajan juuresta (2-2-2-2)
Joskus myös väitteitä ollut et olisivat olleet särötarkastettuja mut tästäkään varmuutta ei ole saatu.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 02 Tammi 2010 12:26
Kirjoittaja emax
207 lohko on juurikin transiitissa ja P100:ssa käytetty matalapuristeisempi ohc (oliko jotain 8,1:1 tms.) Ehkä hieman korkeampi kuin 205:nen (mutu tietoa)

Onkos kellää teitoa missä ja minä vuonna on käytetty 164 lohkoa?
1,6 se kai on, vai 1,8?

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 02 Tammi 2010 13:06
Kirjoittaja pynski-89
1.6 litranen se on, eikös näitä e-maxin lohkoja ole kahdella eri numeroinnilla 164 ja 165. Ainakin itse olen törmänny. Epäilisin et 85-86 eteenpäin ollu noilla lohkoilla. Ku eikös ensimmäiset sierran 1.6 lohkot olleet merkitty ihan numerolla 16. Olikos ensimmäisissä 2.0 sierroissa heti alussa tuota 205 vai ihan 20 lohko? Itsellä oli alkuperäinen vm:83 sierra ja 20 lohkolla. Korjatkaa joku jos ihan puuta heinää :D

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 04 Tammi 2010 12:08
Kirjoittaja Wecomanni
Aksu kirjoitti: Tää on se mistä väitelty ikuisuus tuon 205 osalta. Toiset sitä mieltä et samaa valua toiset eri valun kaannalla.
Mut jos mietitään jotain yhden mallin tekemistä varten eri valu niin ainakin itse epäinen suuresti.
Kyseiset cossun lohkot kyllä ovat olleet vakikoituja lohkoja joissa ainakin poraus/hoonaus olisi mitoiltaan samat joka pytyssä. Numero sarja joka löytyy jakajan juuresta (2-2-2-2)
Joskus myös väitteitä ollut et olisivat olleet särötarkastettuja mut tästäkään varmuutta ei ole saatu.
Fordin huoltomanuaali sen aika selkeesti ilmoittaa:

http://i947.photobucket.com/albums/ad31 ... /Block.jpg

Eli 2WD Cossun lohko on on vakio 205-lohko, joista valittu lohkot,
joissa 2:n tai 3:n ylikoko poraukset. Myös näiden yhdistelmät sallittuja,
kuten kuvasta näkyy... ;-)

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 09 Tammi 2010 15:30
Kirjoittaja viagratabu
elikä tota en nyt ihan varmuuteen päässy että onko se 20-lohko kestävämpi?!:) huomannut vain että 20-lohko on "muhkumpi" eli jokaisen sylinterin kohdalla on kumpu että olisiko se järeempi seinäsempi esim? vähän viel infoo 8) kiitoksia :)

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 09 Tammi 2010 18:47
Kirjoittaja Aksu
viagratabu kirjoitti:elikä tota en nyt ihan varmuuteen päässy että onko se 20-lohko kestävämpi?!:) huomannut vain että 20-lohko on "muhkumpi" eli jokaisen sylinterin kohdalla on kumpu että olisiko se järeempi seinäsempi esim? vähän viel infoo 8) kiitoksia :)
No eikös silloin fordilla olisi käytetty sitä cossussa jos olisi vahvempi kun uudempi 205:n :wink:
Valu ainakin on parantunut vuosien mittaan lohkoissa,sitä mukaa mitä uudempi on kyseessä.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 10 Tammi 2010 18:00
Kirjoittaja Wecomanni
Aivan samaa mieltä Aksun kanssa. Tosin itselläkin on tossa 92 mm
ylikokoon porattu Taunuksen 20-lohko ja takomäntä siitä on korkannu
ennen, kun lohko on antanu periks... ;-)

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 10 Tammi 2010 19:25
Kirjoittaja viagratabu
kuinkas lohko 16? onko siitä mtn tietoo? kuullut huhua että siitä saisi kakslitrasen tehtyä helposti? vaikka eikös tuo ole 1.6 siis tämä 16-lohko?8) kiitos

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 10 Tammi 2010 19:34
Kirjoittaja Aksu
viagratabu kirjoitti:kuinkas lohko 16? onko siitä mtn tietoo? kuullut huhua että siitä saisi kakslitrasen tehtyä helposti? vaikka eikös tuo ole 1.6 siis tämä 16-lohko?8) kiitos
Olikos tuo sillä lyhkäsemällä iskulla oleva 1,6L:n
Sen ainakin saa porattua 2L männille mut sikun vaihto tuo eteen sen et joutuu veivit/männät ettimään sellaisen paketin et pysyy lohkon sisällä männät. 2L:sen paketilla tulee männät reilusti yli lohkosta.
164:sen saa tehtyä 2L:seks mut kuin kestävä siitä tulee niin en ota kantaa.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 11 Tammi 2010 14:44
Kirjoittaja Mikey
Kyllä se 20 lohko kestää kuten Aksu tossa sen jo mainitsi. Mulla on 20 lohko vm.70 jossa Cossun sisuskalut ja Cossun hattu tehoo on penkitetty 402 hv ja 500nm vääntöö 1.5 baarin paineella että kyllä se kestää jos säätö on kohdillaan. on sitä painetta välillä ollu enemmänkin kuin tuo 1.5 bar eikä ole vielä hajonnut.
Toi kyseinen lohko on ollut käytössä vuodesta 2005 ja sikaa on saanut.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 11 Tammi 2010 18:11
Kirjoittaja viagratabu
juu juu... mutta mitäs se meinaa tuos 16-lohkossa ku siinäki o kummut sylintereiden kohdalla? antais kuvaa siitä että seinämä varaa olis sylinterissä?;) itellä on tällä hetkellä 205lohko autos kii ja ajattelin ku noita lohkoja saisin tutulta ja tekis kokonaan uuden moottorin, isompaa ahdinta tulossa yms yms...

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 12 Tammi 2010 18:26
Kirjoittaja emax
16 lohkossa on kyllä hieman aaltomaiset ne lohkon sivut, mutta ei sylinterit silti mitenkää paksumpia ole, vesi tilaa on vaan vähempi.
Jos 16 lohkon poraa 2,0 männille niin siitä tulee silloin 1750cc tjsp. koska siinä on reilu sentin lyhee isku ja se lohkokin on matalampi. 2 litraista siitä ei järkevästi saa koska kampikulma/suhde menee tosi huonoksi niin lyhkäisillä kiertokangilla jotka sinne pitäisi laittaa.
20 lohko toimii hyvin max. 92mm männillä. 205 vissiin vähä paremmin.

205 lohkojakin on erilaisia mutta on ne aina vähintään yhtä hyviä kuin 20 lohko.

Joku vois mua hieman valaista että onko eroa 205 lohkolla jossa on vain pienellä siinä sarjanumeron päällä se numero, ja sitten näillä mitä yleisemmin näkee missä on molemmissa kyljissä isolla se 205 :?:

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 12 Tammi 2010 19:13
Kirjoittaja viagratabu
eli pitänee siis rakentaa tuosta 205 kone.. hirvittää vaan tuo ahdin mikä tulee switcher s2bg, hevosenpään kokonen ämpäri, mut kaippa se siihen saadan sävellettyä ku kansi menee koneistukseen, megaruuttaa yms yms.. tuo ahdin on kyllä kumma ku soitin proturbolle siitä ni ei löydä tietoo siitä, ainoo vaan että pakopesän seinämä vahvuus on 15mm ja painoa tolla kapineella on n.20kg yhteensä.. jossai 15.4litrases ivecos ollu ja sit josai valmetis... saa nähdä kui tuollanen herää8)

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 12 Tammi 2010 19:20
Kirjoittaja Aksu
viagratabu kirjoitti:eli pitänee siis rakentaa tuosta 205 kone.. hirvittää vaan tuo ahdin mikä tulee switcher s2bg, hevosenpään kokonen ämpäri, mut kaippa se siihen saadan sävellettyä ku kansi menee koneistukseen, megaruuttaa yms yms.. tuo ahdin on kyllä kumma ku soitin proturbolle siitä ni ei löydä tietoo siitä, ainoo vaan että pakopesän seinämä vahvuus on 15mm ja painoa tolla kapineella on n.20kg yhteensä.. jossai 15.4litrases ivecos ollu ja sit josai valmetis... saa nähdä kui tuollanen herää8)
Paljonkos niillä siivillä on mittaa ? siitä pystyy antamaan hieman suuntaa kuin tulee toimimaan.

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 13 Tammi 2010 22:23
Kirjoittaja viagratabu
jos en aiva saatanan väärin muista mut olisko ollu pako64 ja imu 59!??!?!?! voin tarkistaa kyl tuon vielä... pakopesän ar olikohan se 1.16... jos ei saada herää ajois niin tohon pulssipesää sellasen läppä jutun erillisellä hukkaportin kellolla;)

Re: Sierra OHC lohkojen numerot?

Lähetetty: 14 Tammi 2010 18:42
Kirjoittaja Aksu
viagratabu kirjoitti:jos en aiva Paha-Setä väärin muista mut olisko ollu pako64 ja imu 59!??!?!?! voin tarkistaa kyl tuon vielä... pakopesän ar olikohan se 1.16... jos ei saada herää ajois niin tohon pulssipesää sellasen läppä jutun erillisellä hukkaportin kellolla;)
Suosittelen suoraan tekemään sen läpän sinne ainakin tuolla pakopesällä.
Ainakin tuolaisenaan tulee kovasti yläpainotteinen olemaan koneen luonne jos ei pakopesää vaihda pienemmäksi. Tuo on melkein vastaavan kokoinen kun esim. HX40 (60/65) ja niissä 2L koneissa käytetty pienempiä pesiä. Kipskäsi touhussa toimisi varmasti ihan ok mut jos mutka rataa meinaa kokeilla niin pienempää tulee kaipaamaan varmasti.